Autoracing  KL-varaosat

V70R -98 / Elämäntapafarkku

  • 304 Vastauksia
  • 138848 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...
« Vastaus #135 : 06.08.2011, 15:27:17 »
Se ois sitte taas auto nipussa, käy nätisti ja litkut tuntuu pysyvän sisällä...

Pitää ajella hetki sisäänajoa, jonka jälkeen osaan kertoa enemmän noiden nokkien vaikutuksesta.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #136 : 06.08.2011, 15:46:07 »
Hintaa tuli koko hoidolle? Ihan mielenkiinnosta vaan kun nyt vois olla mahiksia tota omaakin etuvetoa joskus päivittää paremmilla veiveillä. ;)
Kenkää vaan O0  :3/4 jättää sen:
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #137 : 07.08.2011, 21:34:34 »
Komia kulkine on. S*

Mites nuo GLT:n nokat?? onko mitään hyötyä laitella lähes vakioon B5234T6 mööttöriin??
Nekun löytysvät tuosta purkuautosta..
:smoke:

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #138 : 07.08.2011, 22:54:47 »
Hintaa tuli koko hoidolle? Ihan mielenkiinnosta vaan kun nyt vois olla mahiksia tota omaakin etuvetoa joskus päivittää paremmilla veiveillä. ;)
Kenkää vaan O0  :3/4 jättää sen:
LG:n kanget on noin 500€ + koneistamon tarkastus.

Kaikki muut vaadittavat tiivisteet ja tarvikkeet siniseltä:

Kannentiiviste: 9135513 / 74€
Kannenpultit: 6842347 x12 / 76,80€
Venttiilivarren kumit: 3517893 x20 / 73,80€
Tiivisteliimatuubi: 1161059 / 45€
O-rengas tulppareikään: 1397525 x5 / 13,25€
O-rengas öljypohjaan: 8642560 / 2,60€
O-rengas öljypohjaan: 8642559 / 2,30€
Pakosarjan tiiviste: 8699467 / 7€
Nokka-akselin takastefa: 9443310 x2 / 25,90€
Nokka-akselin etustefa: 6842272 x2 / 25,90€
Vesiputken tiiviste kanteen: 1236119 / 2,60€
Öljynlauhduttimen lähtöjen O-rengas öljypohjaan: 1366791 / 4,70€
Imusarjan tiiviste: 9146266 / 12,40€
Turbon öljynpaluun O-rengas: 31251439 / 2€
Turbon öljynpaluun tiiviste: 31251456 / 2,30€
---------------------------------------------------------------------------------------------------
=370€

Ja lisäksi vielä kiertokangen laakerit, jotka hain motonetista / 45€

Kannen käyttö koneistamolla, jossa laitettiin venavarren kumit ja plaanattiin oli noin 100€

GLT nokkien hinta jääköön mun ja ZuluR:n väliseksi, mutta ei niiden hinta tässä enää paljoa tunnu.

Lisäksi ahtimeen tarvitaan kupariprikkoja banjoihin jos ahtimen irroittaa kokonaan. Omassa se jätettiin pakosarjan kera killumaan pakoputkeen eli banjoja ei tarvinnut avata.
Ja tietysti öljyä, suodatin ja jäähdytinnestettä menee.

Eli kaikenkaikkiaan tällainen keikka tulee maksamaan vähintään 1100€
Jos vielä uusii männänrenkaita tms. niin muutaman satasen saa laittaa lisää hintaan.
Ja jos vielä käyttää ulkopuolista työvoimaa, voi hinnaksi samantien laskea se 2000€
Toki vähän saa säästettyä jos esim. tilaa LG Speediltä ton koko sarjan, jossa on tiivisteetkin mukana...


E: Ja mullahan oli noin 2kk vanhat jakopään osat, eli niillä jatkettiin. Tuohon listaan saa siis lisätä jakopään osat jos alkaa ikä tai kilometrit olla täynnä.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2011, 23:15:30 kirjoittanut Hurm0s »
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #139 : 07.08.2011, 22:59:17 »
Komia kulkine on. S*

Mites nuo GLT:n nokat?? onko mitään hyötyä laitella lähes vakioon B5234T6 mööttöriin??
Nekun löytysvät tuosta purkuautosta..
Taksåmykke :hg:

Oman käsityksen mukaan noista on hyötyä ihan vakiokoneessakin, auttaa koneen hengityksessä kovemmilla kierroksilla.
Nää turbon orkkisnokathan on ihan persiistä...
Kannattaa kuitenkin miettiä pari kertaa, että lähteekö konetta aukomaan vain vaihtaakseen ne nokat, niissäkin on jo hommaa.

Ja vaikka turbokoneessa ei saisi paljoa olla overlappia nokissa, niin näissä vaparin nokissa on kuitenkin niin vähän, ettei tee mitään haittaa.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #140 : 07.08.2011, 23:02:16 »
Hienoa että auto taas liikku ja toimii :D

Kävikö niinkun ärrien kanssa on tapana käydä?
eli että kallista oli... mutta kun pääsit ekan kerran taas ajeleen vähäsen niin hymy jonka sait paikkasi suht hienosti lonpakossa olevan reiän...

Ja todella hienoa tämä sun osalista hintoineen. P>

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #141 : 07.08.2011, 23:15:35 »
Kiitettävän nopeasti auto palasi liikenteeseen.

Taas kerran oikeaoppista dokumentointia projektipäiväkirjaan.

 :hg:

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #142 : 07.08.2011, 23:21:40 »
Hienoa että auto taas liikku ja toimii :D

Kävikö niinkun ärrien kanssa on tapana käydä?
eli että kallista oli... mutta kun pääsit ekan kerran taas ajeleen vähäsen niin hymy jonka sait paikkasi suht hienosti lonpakossa olevan reiän...

Ja todella hienoa tämä sun osalista hintoineen. P>
Kyllä siinä niin kävi, että toi järkyttävä reikä pankkitilillä unohtu heti kun pääsi taas oman auton rattiin...
Tuli ajeltua -95 mallisella carinalla ja -90 mallisella golf gti:llä kun oma oli remontissa, ihan kauheita kikottimia volvoon verrattuna :buck2:
Vaikkakin pitää kyllä muistaa työkaveria jotenkin kun lainasi autojaan ;)

Ja btw. ne sun työkalut oli ihan loistavia P>


Kiitettävän nopeasti auto palasi liikenteeseen.

Taas kerran oikeaoppista dokumentointia projektipäiväkirjaan.

 :hg:
Jooh, kyllähän sitä laitetaan haisemaan kun auto pitää saada pian taas ajoon...
Ikuisuusprojektit on mulla sitte erikseen. Eräs amazonkin on ollu jo hetken sellanen "pitäis vähän tehdä sitä ja tätä"

Toivottavasti tästä dokumentoinnista ois jollekin joskus apuja :)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #143 : 10.08.2011, 23:13:39 »
Tuotanoin... Jossain välissä oli puhetta siitä mopon käsistä karkaamisesta, ja että ainoana esteenä suuremmille päivityksille oli ne heikot orkkis kanget..
Niin, nythän asia on vähän niinku muuttunut ::) :D

Kumpi olisi järkevämpi ahdinpäivitys 19T vai KKK K24...?
19T menee heittämällä, mutta K24 vaatii pientä muokkausta öljy- ja vesilinjoihin.
Eli kriteerinä on se, ettei tarvitse alkaa muokkaamaan pakosarjaa tai DP:tä.

K24 ilmeisesti hengittää yläkierroksilla paremmin, mitä nää mitsut, mutta onkohan toi muuten hyvä hyrrä?

Ja ei, älkää ehdottako mitään Holsettia :P
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #144 : 10.08.2011, 23:43:10 »
Joko oot päässy kokeileen oliko nokista mitään konkreettista hyötyy?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #145 : 15.08.2011, 10:12:34 »
Joko oot päässy kokeileen oliko nokista mitään konkreettista hyötyy?
Nyt kun rempasta on 600km, niin vähän kokeilin avata kaasuläppää enemmän.
Vetoja tuntuu ainakin olevan ihan kivasti, eikä ainakaan tuntunut mitenkään erikoisen ylävireiseltä kone, eli noi nokat ei eliminoi alakierroksilta tehoa kokonaan (kuten täällä on huhuja pyörinyt)


E: Se motonetista ostettu vetarin ulompi suojakumi muuten kesti melkein vuoden :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 15.08.2011, 10:16:33 kirjoittanut Hurm0s »
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa raimsshi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 221
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #146 : 15.08.2011, 16:09:47 »

E: Se motonetista ostettu vetarin ulompi suojakumi muuten kesti melkein vuoden :facepalm:

Hehe.. Samat kokemukset Motonetin vetarin mukana tulleesta suojakumista, ikä oli jotain samaa luokkaa. "Ylivedettävät" yleismallit taitaa kestää paremmin, niitä on tullu nyt muutama laitettua.
« Viimeksi muokattu: 15.08.2011, 16:14:02 kirjoittanut raimsshi »
S80 2.5 D -99 -->myyty

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #147 : 15.08.2011, 21:16:05 »
Nyt kun rempasta on 600km, niin vähän kokeilin avata kaasuläppää enemmän.
Vetoja tuntuu ainakin olevan ihan kivasti, eikä ainakaan tuntunut mitenkään erikoisen ylävireiseltä kone, eli noi nokat ei eliminoi alakierroksilta tehoa kokonaan (kuten täällä on huhuja pyörinyt)

Hienoa että kone pelittää niinkun pitää :D

Nythän sulla on loistava mahdollisuus mustaa valkoisella toidistaa miten noi nokat toimii.

sullahan on penkkipaperit vakionokilla ja nyt jyrkemät nokat.
eli jos otat penkkipaperit noilla nokilla niin on on helppo verrata :D

kun eihän tuossa sun setupissa muuta eroa ole tällä hetkellä... jos ei lasketa että kone on huollettu ja paremmassa kunnossa.

(ei kuulu sun projektiosiolle mutta... mun kokemukset glt nokista on:)
"nyt mennään" veto tulee vähän korkeammalla tuossa just alle 3000rpm ja jatkuu.... jatkuu :D
ennen niin veto tuli tuossa 2500rpm kohdalla mutta hiipuui tuossa 4500 -5000rpm kohdalla.

Tämän totesin "ohitusajossa" eli 100km nopeus jolloin 2500rpm 5 vaihteella.
Eli nykyisin vaihdan 4 vaihteen ja "sit mennään" :D

Saman homman tein kun auto oli vakio ja vailla lastua :D

Eli mua kiinostaais miten sun auto käyttäytyy ohitusajossa nyt?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #148 : 17.08.2011, 10:22:54 »
Hienoa että kone pelittää niinkun pitää :D

Nythän sulla on loistava mahdollisuus mustaa valkoisella toidistaa miten noi nokat toimii.

sullahan on penkkipaperit vakionokilla ja nyt jyrkemät nokat.
eli jos otat penkkipaperit noilla nokilla niin on on helppo verrata :D

kun eihän tuossa sun setupissa muuta eroa ole tällä hetkellä... jos ei lasketa että kone on huollettu ja paremmassa kunnossa.

(ei kuulu sun projektiosiolle mutta... mun kokemukset glt nokista on:)
"nyt mennään" veto tulee vähän korkeammalla tuossa just alle 3000rpm ja jatkuu.... jatkuu :D
ennen niin veto tuli tuossa 2500rpm kohdalla mutta hiipuui tuossa 4500 -5000rpm kohdalla.

Tämän totesin "ohitusajossa" eli 100km nopeus jolloin 2500rpm 5 vaihteella.
Eli nykyisin vaihdan 4 vaihteen ja "sit mennään" :D

Saman homman tein kun auto oli vakio ja vailla lastua :D

Eli mua kiinostaais miten sun auto käyttäytyy ohitusajossa nyt?
Pitää katsoa tuota penkittämistä, Deran kanssa oli juttua että kävisin siellä muokkauttamassa tota ohjelmaa, sillä nyt on aivan liian rikkaalla yläpäässä (AFR 10). Samallahan saisi vedettyä tuloksen ennenkuin ohjelmaa säädetään...
Tosin, jos ahtimen päätän vaihtaa, niin ohjelmaa ei ole järkeä muokata ennen sitä...

Ohituskiihtyvyys on omasta mielestä vitosellakin edelleen hyvä, mutta jos haluaa oikein vaudilla kiskaista ohi, niin nelonen on vaidettava. Tolleen tosin oon aina ajanu, ei tee koneelle hyvää vedättää alakierroksilta isolla kaasulla.


Vetarin suojakuminkin vaihdoin (taas), nytkin sorruin ostamaan motonetista, tämä uus kumi oli paljon paksumpaa ja paremman tuntuista kumia mitä toi vanha, eli nyt vois kestääkin...
Ne kumin mukana tulevat klemmarit kylläkin kannattaa heti heittää romukoppaan, ovat sellaiset nippuside tyyliset.
Motonetista saa irtotavarana hyllystä sellaisia kunnon klemmareita, maksoivat muistaakseni reilun euron per pari.

Öljynlauhduttimen letkut on näköjään alkanu vuotaa enemmän, pitänee vaihtaa pian...
« Viimeksi muokattu: 17.08.2011, 15:18:51 kirjoittanut Hurm0s »
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #149 : 17.08.2011, 15:50:40 »
Laita nyt se 50 Holsetti ja sudi sinne auringonlaskuun, eikös siitä ollu puhetta pari sivua takaperin? ;)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Samppasport  Futurez