Samppasport  Futurez

V70R -98 / Elämäntapafarkku

  • 304 Vastauksia
  • 119283 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #150 : 17.08.2011, 18:07:20 »
Laita nyt se 50 Holsetti ja sudi sinne auringonlaskuun, eikös siitä ollu puhetta pari sivua takaperin? ;)
;D
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #151 : 28.08.2011, 11:14:34 »
Mitäs tänne kuuluu? Onko Holsetti kiinni jo? ;)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #152 : 30.08.2011, 11:56:51 »
Mitäs tänne kuuluu? Onko Holsetti kiinni jo? ;)
Eipä mitään ihmeellistä ole vielä tapahtunut.
Vähän on tullu kateltua noita suuttimia, kun luultavasti noi ärrän vakiot valkoiset loppuu kesken jos laittaa suurempaa kuin 19T:n.
Uudemman ärrän vihreät varmaan ois hyvä ratkaisu...

Holsetti nyt varmaan jää laittamatta, tää on kuitenkin käyttöauto jolla pitäis pystyä ajamaan myös alle 5000rpm ::)

Eli tuleva ahdin saattaa olla toi K24 jolla pääsee sinne 350-370hp nurkille, eiköhän sillä sit taas ainakin vuoden pärjäis... ;D
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #153 : 30.08.2011, 15:47:50 »
Kyllähän Holsetillakin VOI ajaa alle 5000rpm.. ::)

No ei, laita vaan se K24 paikalleen ja uutta suutinta ja sitten rullille säätöön ja kovaa ajoa, ja ens kesänä 400 ;)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #154 : 30.08.2011, 15:52:57 »
Varoo vaa ettei lähe sitte hallusta toi homma ku tommosia puhutte, vai oliskohan niin jo käynny..   ;)  ;D Ei siinä muuta sitte ku voimansiirron kimppuu ku ollaa aikanaa koneen kansss päästy hyvälle tasolle.  :D
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa connyl

  • Tinasotilas
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • Recycle Racing #08
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #155 : 31.08.2011, 09:26:31 »
Eipä mitään ihmeellistä ole vielä tapahtunut.
Vähän on tullu kateltua noita suuttimia, kun luultavasti noi ärrän vakiot valkoiset loppuu kesken jos laittaa suurempaa kuin 19T:n.
Uudemman ärrän vihreät varmaan ois hyvä ratkaisu...

Holsetti nyt varmaan jää laittamatta, tää on kuitenkin käyttöauto jolla pitäis pystyä ajamaan myös alle 5000rpm ::)

Eli tuleva ahdin saattaa olla toi K24 jolla pääsee sinne 350-370hp nurkille, eiköhän sillä sit taas ainakin vuoden pärjäis... ;D
Tuttu juttu. Pari välivaihe ennen kun tulee kunnon ahdin paikal. ;)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #156 : 31.08.2011, 09:51:31 »
Tuttu juttu. Pari välivaihe ennen kun tulee kunnon ahdin paikal. ;)

Tämähän on loppujen lopuksi se kallein tapa rakentaa. Vitsi kun olis mahdollisuus ostaa heti kunnon palikat. Mutta eihän  se sitten enää olisikaan oikeaa harrastamista.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #157 : 31.08.2011, 09:55:43 »
vaan jos ei aio puristaa kaikkea ulos mitä koneesta on irtoamassa? sillonhan tuo pienempi tuupo olis paikallaan mitä se jättimäinen holsetti?
LH&ostrich

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #158 : 31.08.2011, 10:21:37 »
vaan jos ei aio puristaa kaikkea ulos mitä koneesta on irtoamassa? sillonhan tuo pienempi tuupo olis paikallaan mitä se jättimäinen holsetti?
juurikin näin, jos tää olisi jokin varttilaite jonka ainoa funktio on tuottaa maksimitehoa reilusti, niin tottakai sinne menisi heti se iso holsetti tai vastaava...

Mutta tällä kun ajetaan työmatkat, kauppareissut jne. niin laaja vääntöalue on ihan jees...

Älkääkä nyt pilatko tätä kun yritän itselleni perustella, että miksen laita suurta ahdinta :D
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #159 : 31.08.2011, 11:53:37 »
Mut onhan noita Holsettejakin pieniä , esim HX 40 tai HX 50 , kun vertaa vaikka HX 82  ;)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #160 : 31.08.2011, 12:29:10 »
Mut onhan noita Holsettejakin pieniä , esim HX 40 tai HX 50 , kun vertaa vaikka HX 82  ;)

Niin just, toi HX50 on ihan peruspieni, laita se. ;)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #161 : 02.09.2011, 10:39:37 »
Jees...

Postissakin tuli pieni ja sievä paketti, sisältä löytyi Turbosmartin boost-T...

Nimittäin ahdot karkailee välillä aika rajuiksi, pätkäisy joka tappoi tuon kangenkin oli varmastikin fuelcut eikä sytkäkatko.
Harisella on ohjelma varmaan tehty vaan pyytämään lisää ja lisää ja lisää ahtoa, mutta kun ei nousseet sen liian löysän kellon ansiosta.
Nyt kun on se tuohon ahtimeen kuuluva 275/60 kello, niin ahdot on välillä jossain hyvinkin pelottavissa lukemissa...
Tuon lisäksihän seos on yläpäässä 10,1 eli "turvallisen rikkaalla" kuten Seppo asian ilmaisi...

Jospa nyt aluksi säädän paineet manuaalisesti siihen 1,2-1,3 bar tienoille, kun ei viitsi lähteä softaakaan muokkaamaan tuon ahtimen kanssa jos se kerran menee vaihtoon...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #162 : 03.09.2011, 09:34:39 »
ei viitsi lähteä softaakaan muokkaamaan tuon ahtimen kanssa jos se kerran menee vaihtoon...

Yleisön painostuksesta ;D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #163 : 07.09.2011, 15:17:29 »
Yleisön painostuksesta ;D
Jep...
Eteenkin kotona tuetaan projektia kovasti, suorastaan käsketään ajamaan rahaa autoon oikein paljon ::)
Puheet uuden ahtimen ostamisesta aiheuttaa suurta iloa ja autoharrastuksen ylistämistä... :P

Eilen laitoin ton Boost-T:n kiinni ja täytyy kyllä sanoa, että eipä tee enää mieli palata sähköiseen venttiiliin.
Ahdot nousee nopeammin, pysyy tasaisemmin ja auto tuntuu muutenkin järkyttävästi paremmalta, alakierroksilla ihan erilailla vetoa.
Ei ois uskonu, että tuon vaihtaminen voi vaikuttaa noin paljon...

Avovaimon S40:ssä huomasin saman aikoinaan kun kokeilin ottaa siitä tuon Boost-T:n pois, auton omalla venttiilillä ei ahdot noussu läheskään yhtä nopeasti.

Eli suosittelen, kunhan tuon kanssa ei ruuvaa ahtoja ylemmäs, mitä softa sallii.
Vakiosoftalla siis vakiopaineet...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Nate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #164 : 07.09.2011, 21:02:56 »
Sanot vaimolle että saa sekin ostaa isomman turbon jos se haluaa niin ei tuu kateelliseki.
Elämälle altistuminen voi pitkässä juoksussa johtaa kuolemaan.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy