Päivitetääs tännekin taas jotain...
Eli auto on ollut jo viikon
Sinisen peltiksellä. Muutama viikko sitten erään huoltoaseman pihassa joku katsoi, että aivan liian suorapeltinen Volvo tuossa.
Joku siis oli potkaissut (?) hanttarin puolen takakyljen sisään, tuloksena useita naarmuja ja kylki tosiaan tankin luukusta taaksepäin lommolla.
Imukuppiliukuvasaralla kun yrittivät nyppiä lommoa ylös, jäi kylki ihan muhkuraiseksi...

Noh, onneksi on vakuutus, maksaa nimittäin tuollainen oikominen ja maalaus varmasti aika reilusti, tosin omavastuuhan siitä pitää maksaa...

Ja tämä kaikki tapahtui keskellä päivää vilkkaan huoltoaseman pihalla...
Kesän suunnitelmissa on ainakin se ns. R-pakosarja, eli uudemmissa T5:ssä, 2,5T:ssä ja R:ssä käytetty paremmin virtaava sarja.
Myös ahtimen pakopesän ajattelin vaihtaa vinoon #7 pesään. Noilla muutoksilla on toive saada yläpäätä virtaamaan paremmin, nyttenhän siellä yläpäässä jokin ahdistaa selvästi.
Ajatuksissa pyöri myös H-kanget ja KKK24, mutta tyhjällä lompakolla kun hakkaa ottaan, niin järki palaa pikkuhiljaa...

Erään foorumilaisen kanssa olen alustavasti sopinut kaupat vanhanmallisista ahtoputkista. Ajattelin kokeilla, että saako niillä mitään eroa verrattuna noihin miljoonan mutkan ahtoputkiin.
Ainakin monilla ruottalaisilla ja jenkkiläisillä noita RIP-kittejä on (Reversed Intercooler Piping), mutta en tiedä että onko syynä vain paremman näköinen rosteriputki joka menee koneen yli....?