Morjesta !
Eli uusi olen foorumilla ja vähän tietoja kaipaisin
Pari vuotta sitten oli tarkotus ostaa tuollainen 240 volvo johon turbotus, se sitten jotenkin vain jäi.. Nyt olis taas intoa alkaa volvoa väsäämään. Eli koskaan ennen en ole volvoa omistanut, mutta olen sentään jotain noista moottoreista lukenut.
Tällä kertaa tarkoitus olis hommata 740 johon vaihtaa turbo moottori, tässä tulee mieleen heti ensimmäinen kysymys:
- Kannattaako hankkia siis alunperin ei vähäpäästöinen (esim kaasarimalli) vai onko sillä mitään merkitystä, vai voinko ostaa esim ruiskumallin joka on vähäpäästöinen, onko helpompaa alkaa hommiin tuolla ei vähäpäästöisellä korilla ? ( koska moottori joka tapauksessa vaihdetaan niin ainoa mikä tähän mennessä ostoon on vaikuttanut on ollut korin kunto ).
- Tarkoitus olisi ottaa tehoa irti silleen että 300hp menee rikki, mutta ei tarvitse menä lähellekkään 400hp. Tämähän asettaa heti monta kysymystä, mikä moottori kannattaisi hankkia swappia varten johon tarvisi vähiten vaihtaa tavaraa että kestää tuon 300 heppaa, sama vaihteistossa & kytkimessä. ( sen verran lueskelin että tuo 350hp on maaginen luku jolla hajotetaan heikommat kanget tjs

)
- Sitten mennäänkin siihe aiheeseen joka on ihan pimennossa mulle, tarviiko noihin hp määriin alkaa ostamaan itse ohjelmoitavaa moottorinohjausboxia vai pärjääkö jollain perus kilkkeellä jota on esim modattu ? (tämä luutavastikkin myös halvempi ratkaisu ? )
- Olettaen että ostan korimalliltaan 740 jossa ei ole alunperin turboa, niin mitä eroa sillä on turbo 740 koriin, katsastusta ajatellen siis mitä tarvitsee vaihtaa vai tarviiko mitään ?
Tällä kertaa nämä on nyt päällimäisenä mielessä, jos jollakin on muuta tietoa mitä mun pitäis tietää tästä hommasta niin toki saa kertoa mitä en osannut kysyä.
Toivon kumminkin että vaikka kaikkia varmast tekee mieli sanoa, että meneppäs lukemaan muuaalta esim projekti päiväkirjoista tietoa tai käytä hakua, niin tottakai teen niin mutta silti ois hyvä että tähän ketjuun vastattais ihan kunnon vastauksilla koska tässä nyt tällä kertaa kumminkin ihan tosissaan ollaan niin olisi helpompi tänne yhteen paikkaan kasata nää mun kysymykset ja mietiskelyt & vastaukset