Tappelin hiljan saman ongelman kanssa ja alkusyykin löytyi. Tämä siis, jos ei ole kyse jäätymisestä. Koska konepelti ei ihan istunut nostin toisen puolen lukkomekanismia kiinnikkeissään ja tämän säädön seurauksena konepelti ei enää auennut ko. reunasta. Kun vaimo nosti konepeltiä samalla, kun itse vedin kahvasta, pelti aukesi nätisti. Tutkin sitten aikani lukon toimintaa ja havaitsin, että lukko ei aukea, jos konepellin salvat painavat lukkomekanismia kiinnipäin. Tämän takia lukkomekanismissa on pienet kumitassut sen hahlon etupuolella. Nämä tassut estävät konepellissä olevan salvan painumisen liian syvälle. Tässä vikatoimintaisessa lukossa tuo kumi oli silminnähden alempana kuin ehjällä puolella- verrattuna lukon kieleen. Korjaus oli tietekin liimata n. millin paksuinen pieni kuminpala tämän alkuperäisen tassun päälle. Jos konepellin kumtassuja paksuntaa niin sehän aiheuttaa suurin piirtein saman reaktion.