RallyBaron  Samppasport

Siviili autosta Jokkikseen. Volvo 740 "Farkku EVO 1"

  • 111 Vastauksia
  • 39547 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Racing Team Römpötti Jokkis Volvo 740 Farkku vm 1990
« Vastaus #30 : 01.03.2014, 16:44:24 »
Kiitoksia vielä kerran porin suuntaa kaupoista, Römpötti tuli kiltisti stadiin.  ;D
Volvo antoi teamille nimen, sehän kävi tyhjä kyytiä kuin LavikaisenF ryhmäläinen.  ;D :D käydä römpöttää tuumasi vaimo. Putki vuotaa sen verran että lamda ei oikein tiedä mitä sielä putkessa kulkee.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2014, 16:56:07 kirjoittanut RokkiHedgehog »
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Racing Team Römpötti Jokkis Volvo 740 Farkku vm 1990
« Vastaus #31 : 01.03.2014, 17:09:41 »
Kiitoksia myös sinnekkin päin, kisoissa nähdään  :pomo:

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Racing Team Römpötti Jokkis Volvo 740 Farkku vm 1990
« Vastaus #32 : 01.03.2014, 20:51:14 »
Pika testi/koeajon perusteella havaittu seuraavaa. Vaihteet 1-2-3 stemaa hyvin toistensa jatkoksi.
Ohjattavuus melko kumimainen, samoin alusta.
Dieselin jouset eteen ja kaasu iskarit nyt ainakin eteen. 180;- motonet
Jarrut käyttää auki.
Pakoputki uusiksi ensi töikseen.
Vakio ilmanpuhdistin kotelo pois/modaus honda accordin kartio paperi suodatin tilalle.
Kytkin ottaa suht ylhäältä, säätö vai uusi levy? Motonet 140;-
Kaiken kaikkiaan hyvä maku jäi koeajosta, ei tuo nyt raketti ole muttei huonokaan. Esim perä ei hakkaa ja pompi lähdössä, vaikka iskarit suht moro. Toinen nokka ja vähän kantta niin saa kivan harraste pelin tehtyä tästä.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2014, 12:03:30 kirjoittanut RokkiHedgehog »
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Racing Team Römpötti Jokkis Volvo 740 Farkku vm 1990
« Vastaus #33 : 01.03.2014, 23:26:50 »
Öljyiskarit taakse jos vaihtaan alat.

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: RTR Jokkis Volvo 740 Farkku vm 1990
« Vastaus #34 : 02.03.2014, 00:21:18 »
Joo pitää katsoa mitä tuolle perälle nyt tekee, keula pitää saada ensin vähän jämäkämmäksi. Öljyiskarit ainakin edullinen kokeilla. Mitäs se perse tekee yhdistelmä kaasu/vakio jousi?
« Viimeksi muokattu: 02.03.2014, 11:18:34 kirjoittanut RokkiHedgehog »
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: RTR Jokkis Volvo 740 Farkku vm 1990
« Vastaus #35 : 02.03.2014, 11:39:53 »
Pakoputki Evo1
Pakokaasut kun kuumimmillaan/isommillaan heti sarjan jälkeen niin eka pätkä vedetään 3" putkella ja mahdollisimman lähellä pohjaa niin ei ole tiellä jos auto tuodaan joskus piikeillä varikolle, 3-2.5" sovitella 2.5" taka akselin yli ja yksi mahdollisimman iso vaimennin akselin jälkeen ja pikkupätkä ulostuloksi. 2.5" loppu pätkä myös vaimentaa ääntä. Pyöreä vai soikea vaimentaa paremmin? Jotenkin ajattelisi että pyöreä vaimennin oisi hiljaisempi, tasanen/paksumpi kerros vaimennus villaa ympärillä?
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: RTR Jokkis Volvo 740 Farkku vm 1990
« Vastaus #36 : 02.03.2014, 13:01:27 »
Pakoputki Evo1
Pakokaasut kun kuumimmillaan/isommillaan heti sarjan jälkeen niin eka pätkä vedetään 3" putkella ja mahdollisimman lähellä pohjaa niin ei ole tiellä jos auto tuodaan joskus piikeillä varikolle, 3-2.5" sovitella 2.5" taka akselin yli ja yksi mahdollisimman iso vaimennin akselin jälkeen ja pikkupätkä ulostuloksi. 2.5" loppu pätkä myös vaimentaa ääntä. Pyöreä vai soikea vaimentaa paremmin? Jotenkin ajattelisi että pyöreä vaimennin oisi hiljaisempi, tasanen/paksumpi kerros vaimennus villaa ympärillä?
yksin 2,5" putki riittää liki 200hp.
mulla on sellanen käsitys että ovaali on pääte-ja pyöreä on keskivaimennin.

jos säädettävää nokkapyörää tarviit ni mulla on rattaita ilman keskiöitä..noihin nokkapyöriin olen koneistanut cnc:llä säätöurat. Itellä oli edellisessä siviilissä paikoillaan ja todettu toimivaksi.
laita yv:tä jos kiinnostaa pyörä.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Jokkis Volvo 740 Farkku vm 1990
« Vastaus #37 : 02.03.2014, 19:17:55 »
Joo 2,5" tuumanen putki varmasti riittävä vois olla jopa pienempi 2,25". Vaparissa ei sais tulla takaisin virtausta jota varmasti tulisi liian isossa alkuputkessa. Itsellä 16v motissa Timo Balkin formula pakosarja ja 2" kollektori joka suurenee muutaman sentin jälkeen kartiomaisesti 2,5" tuumaan, menee 217hp pyörätehoa läpi. On muuten hyvä pakosarja suosittelen! Pakoputki sitten samankokoisena loppuun asti.

Sitten tuosta bensa puolesta, ei oo kyllä kokemusta vakioruiskusta mutta jotenkin uskoisin että jo 40mm tuplakaasareilla pääsis eroon imupuolen ahdistuksesta. Ja sitten säädettäväksi.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Racing Team Römpötti Jokkis Volvo 740 Farkku vm 1990
« Vastaus #38 : 02.03.2014, 19:43:33 »
Vaihteet 1-2-3 stemaa hyvin toistensa jatkoksi.
 Toinen nokka ja vähän kantta niin saa kivan harraste pelin tehtyä tästä.

Konetta kun virittää niin monesti tuppaa vetoalue kapenemaan
Sitten 2-3 vaihteen väli voi ruveta tuntumaan suurelta
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Jokkis Volvo 740 Farkku vm 1990
« Vastaus #39 : 02.03.2014, 20:03:12 »
Jep ei parane tehdä liian kapealla alueella toimivaa konetta. Kone pitäis saada toimimaan 4000-6500rpm alueella ois aika optimaalinen vakio välityksillä. 2.5" alusta loppuun voi olla ihan jees, riippuu minkä kokoinen on vakio sarjan lähtö koko ennen kattia 2" kenties? Tarvii konttaa alle huomenna tutkii.
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Jokkis Volvo 740 Farkku vm 1990 "Römpötti EVO 1"
« Vastaus #40 : 02.03.2014, 23:45:45 »
Kuka myy/mistä saa pk seudulta 3mm levyä ja Penkkin kiinitykseen käypästä paksu seinästä neliö putkea? Romikset tattarisuo?
« Viimeksi muokattu: 03.03.2014, 04:09:51 kirjoittanut RokkiHedgehog »
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Jokkis Volvo 740 Farkku vm 1990
« Vastaus #41 : 03.03.2014, 00:09:22 »
Joo 2,5" tuumanen putki varmasti riittävä vois olla jopa pienempi 2,25". Vaparissa ei sais tulla takaisin virtausta jota varmasti tulisi liian isossa alkuputkessa. Itsellä 16v motissa Timo Balkin formula pakosarja ja 2" kollektori joka suurenee muutaman sentin jälkeen kartiomaisesti 2,5" tuumaan, menee 217hp pyörätehoa läpi. On muuten hyvä pakosarja suosittelen! Pakoputki sitten samankokoisena loppuun asti.
mulla on tossa 240:sen sarjassa muistaakseni 45mm putket ja sarja on 4-2-1 tyyppinen...sarjan päässä on ihan normi supiste, oisko ollu 2"-2,25"-2,5" ja nyt vielä vakio putkella mutta tulossa 2,5".
Jep ei parane tehdä liian kapealla alueella toimivaa konetta. Kone pitäis saada toimimaan 4000-6500rpm alueella ois aika optimaalinen vakio välityksillä. 2.5" alusta loppuun voi olla ihan jees, riippuu minkä kokoinen on vakio sarjan lähtö koko ennen kattia 2" kenties? Tarvii konttaa alle huomenna tutkii.
puolikas laatikko ja yli nelosen perävälitys. Jokkis.netistä ostin itte joskus puolikkaan rattaat ja välityksiä siellä on joka lähtöön
« Viimeksi muokattu: 03.03.2014, 00:15:01 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Jokkis Volvo 740 Farkku vm 1990 "Römpötti EVO 1"
« Vastaus #42 : 03.03.2014, 04:13:36 »
Tuossa lueskelin niin kempin lukko kun takana ulos joustoa syytä rajoittaa esim ketjun pitkillä, riittääkö tämä vai pitääkö vakaaja olla vielä kaverina?
« Viimeksi muokattu: 03.03.2014, 09:29:20 kirjoittanut RokkiHedgehog »
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Jokkis Volvo 740 Farkku vm 1990 "Römpötti EVO 1"
« Vastaus #43 : 03.03.2014, 08:50:54 »
Ei tarvitse ketjuja jos saa muuten varmistettua, että jouset pysyy ulosjoustossa paikoillaan. Omassa vehkeessä ulosjouston rajoittamisella on haettu parempaa kääntyvyyttä jyrkkiin mutkiin, keventää sisäkurvin puoleista pyörää. Ensi kaudeksi kokeilen poistaa ketjut kun on aika kulmikas käytös siinä vaiheessa kun ketju rupeaa rajoittamaan. Takana vakaaja ei ole välttämätön. Ylälinkit (vai olikos 7:ssa se yksi tanko murikan kylkeen) ja panhardin muutat säädettäviksi, linkkejä säätämällä haet lähtöpidot kohdalleen. 740:stä en tiedä, mutta yleensä säädetään niin, että kardaanin laippa perässä osoittaa hieman alaviistoon.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Jokkis Volvo 740 Farkku vm 1990 "Römpötti EVO 1"
« Vastaus #44 : 03.03.2014, 17:15:44 »
 :) Sisusta alkaa olemaan purettu, huomenna kojelaudan kimppuun ja ovipahvit pois. Kyllähän volvon sisusta painaa, 100-120kg vararenkaan kanssa painoa pois. Pelkät etupenkit painaa 23kg kpl, kontin lattian kansi 12mm vaneria ja takapenkin selkänoja liki 30kg  :buck2:
Eikä ylläreitäkään onneksi löytynyt.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2014, 17:44:23 kirjoittanut RokkiHedgehog »
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

 

Samppasport  Futurez