Joo, mutta niistä otetaan vain 102hp:ä :hello:
Siis mistä?

Kyllä TDI:stä voi ottaa vaikka 200hp...

Tai sitten tuo kulutuksien ero selittyy muuttujilla. Kuljettaja, auton historia ja maasto. Jos autolla on "lörryytetty" koko ikänsä, voi kone olla todella tukkoinen. Onko moottori aina huollettu ajallaan? Miten kuljettaja ajelee, väännättääkö isoimmalla vaihteella aina vai kiihdyttääkö ripeästi. Ajaako kaupungissa vai maantiellä, pohjammaalla vai tuntureilla.
Esimerkkinä tuosta muuttujien vaikutuksesta:
Kaverilla oli tuossa vuosi sitten kanttikeulainen 3.0l 960, automaatilla jne. Hän asui tuolloin ~30km päässä kaupungista "korvessa" ja ajotyyli aina sen mukainen (perin urheilullinen ja todellakin reipas).
Minulla oli tuolloinkin nykyinen käyttis, 945 B230FB ja kaupungissa asuin. Kauppaan tästä pääsee tyhjäkäynnillä rullaillen ja takaisin tullaan ylämäkeen. Ajotyyli rauhallisen ripeä, paitsi jos lapsettaa.
Kaveri ajoi 960 8.5-9.5 kulutuksia kokoajan. Minulla palaa sen 12l nurkkapyöritykessä, säästellen 9.x-10.
Ennen tuota olin käsityksessä, että tinakutonen on aina janoinen. Olisikohan tässä minun käsityksessä "D5 janoinen" myös hieman samasta asiasta kyse?