Kulkukoira  Proturbo

Kesärenkaat kaudelle 2014

  • 269 Vastauksia
  • 99835 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: Kesärenkaat kaudelle 2014
« Vastaus #120 : 20.03.2014, 19:13:13 »
Tuli sorruttua.
Nankang NS2 tulossa Nismoon tälle kaudelle.
Tuleepahan nekin nyt koitettua, kun aina tullut merkkirenkaat muuten ostettua.
Tosin alle 100hv ja 16" vanteel ei pitäis olla pitovaikeuksia muutenkaan.  ;D
16v vanhoihin, nypittyihin nastarenkaisiin verrattuna ovat varmasti paremmat.. ne oli ihan hengenvaaralliset. :o
« Viimeksi muokattu: 20.03.2014, 19:16:54 kirjoittanut IceSun »
Fiesta -no- boost

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1195
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Kesärenkaat kaudelle 2014
« Vastaus #121 : 20.03.2014, 20:32:47 »
Taas unohdettu kertoa vain renkaiden hinta, mutta ei toimituskuluja. Jos renkaat maksaa vaikka 280€+rahdit 50€ ja rengastyöt 50€ tekee se yhteenaä 380€. Tinkaamalla vastaavan sarjan saa Suomesta alle 400€ rengastöineen joten itse ainakin tuen paikallista yrittäjää ja saan AINA tuoreet renkaat.

Tämä on totta, omatkin tuli lähelle 400e kun piti vielä käyttää tutussa rengasliikkeessä pyöräyttämässä ne vanteelle. Valtio alkaa kiristää veroja taas siihen tahtiin, että alkaa maksaa jotain melellään muuallekin. Mutta tuohon tuoreisiin renkaisiin niin kyllä omissa ainakin oli 0314 merkintä  ;)
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD2-vikalukijoita.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 346
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärenkaat kaudelle 2014
« Vastaus #122 : 20.03.2014, 21:28:41 »
Mun ostamat renkaat maksoi Saksassa yli satasen vähemmän kuin Suomessa
olisi saanut samat renkaat. Tuo reilun satasen ero sisältää jo postituksen.

Ensin meinasin minäkin ostaa nuo aiemmin mainitut Nangangit NS2, mutta
ero Good Yeariin oli 130€. Otin sitten nuo Good Yearit.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärenkaat kaudelle 2014
« Vastaus #123 : 21.03.2014, 15:58:53 »
Mun ostamat renkaat maksoi Saksassa yli satasen vähemmän kuin Suomessa
olisi saanut samat renkaat. Tuo reilun satasen ero sisältää jo postituksen.

Ensin meinasin minäkin ostaa nuo aiemmin mainitut Nangangit NS2, mutta
ero Good Yeariin oli 130€. Otin sitten nuo Good Yearit.

Sisältääkö tuo 100 euron hintaero myös asennustyöt jotka useasti sisältyy Suomessa rengasliikkeen hintaan?

Minusta on typerää verrata vain hintaa ja unohdetaan muut kustannukset.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa S70 2000

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärenkaat kaudelle 2014
« Vastaus #124 : 21.03.2014, 17:14:49 »
Minusta on typerää verrata vain hintaa ja unohdetaan muut kustannukset.
Täysin samaa mieltä -karpan- kanssa!!

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärenkaat kaudelle 2014
« Vastaus #125 : 21.03.2014, 17:21:05 »
Tänään tulleessa autobildissä on rengastesti. 480e/380e hintaiset sava ja atlas on heti +600e merkkirenkaiden kannoilla.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärenkaat kaudelle 2014
« Vastaus #126 : 21.03.2014, 17:30:29 »
Tänään tulleessa autobildissä on rengastesti. 480e/380e hintaiset sava ja atlas on heti +600e merkkirenkaiden kannoilla.

Katsoitko taas kuinka huonosti esimerkiksi merkkirenkaaksikin käsitetty Marangoni pärjäsi? Testin huonoimman pysähtyvyys kuivalla vrt paras noin 4 metriä ja märällä 17 metriä. Eli kyllä renkailla on eroa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärenkaat kaudelle 2014
« Vastaus #127 : 21.03.2014, 19:01:19 »
Katsoitko taas kuinka huonosti esimerkiksi merkkirenkaaksikin käsitetty Marangoni pärjäsi? Testin huonoimman pysähtyvyys kuivalla vrt paras noin 4 metriä ja märällä 17 metriä. Eli kyllä renkailla on eroa.

"Taas" viittausta en nyt ihan tajua... En tarkemmin vielä lukenut, mutta missä makarooni määritetään merkkirenkaaksi? Nuo kaksi esimerkkiä mitkä laitoin oli siis pistetaulukossa 1-3 pojoa kärkeä jäljessä. Huonoimpiahan tuossa testissä ei edes pisteytetty.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärenkaat kaudelle 2014
« Vastaus #128 : 21.03.2014, 20:10:17 »
"Taas" viittausta en nyt ihan tajua... En tarkemmin vielä lukenut, mutta missä makarooni määritetään merkkirenkaaksi? Nuo kaksi esimerkkiä mitkä laitoin oli siis pistetaulukossa 1-3 pojoa kärkeä jäljessä. Huonoimpiahan tuossa testissä ei edes pisteytetty.

Pointti oli, että jos testistä haetaan joku yksittäinen "ei" merkkirengas voi se yllättää, mutta pääsääntöisesti rengas hommissakin menee se fakta, että panostamalla saat parempaa rengasta. Toki näitä yllättäjiäkin tulee jotka ovat varmana kokeilemisen arvoisia. Tuon vuoksi toin esille tuon marangonin renkaan.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 346
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärenkaat kaudelle 2014
« Vastaus #129 : 21.03.2014, 22:35:28 »
Sisältääkö tuo 100 euron hintaero myös asennustyöt jotka useasti sisältyy Suomessa rengasliikkeen hintaan?

Minusta on typerää verrata vain hintaa ja unohdetaan muut kustannukset.

No kuinka hemmetissä tuo hinta mitään rengastöitä voi sisältää. Renkaiden hintaero
(tosin rahti siinä hinnassa jo on) tuo on. Hintaero 130€. Kyllä siitä vielä taskuun jää
niiden rengastöiden jälkeenkin. Eiköhän jokainen osaa laskea, mikä on järkevää ja
mikä ei.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärenkaat kaudelle 2014
« Vastaus #130 : 22.03.2014, 08:13:35 »
No kuinka hemmetissä tuo hinta mitään rengastöitä voi sisältää. Renkaiden hintaero
(tosin rahti siinä hinnassa jo on) tuo on. Hintaero 130€. Kyllä siitä vielä taskuun jää
niiden rengastöiden jälkeenkin. Eiköhän jokainen osaa laskea, mikä on järkevää ja
mikä ei.

Toki osaan laskea, mutta jos tänne hehkuttaa hintoja niin hyvä tuoda esille paljonko A:Renkaat maksaa ja B:Paljonko rahti maksaa (Ulkomailta), että renkaat on sinulla kotiovella. Tämän lisäksi minua kiinnostaa paljonko lysti maksaa kokonaisuudessa, että renkaat on vanteilla tai jopa niin että vanteet/renkaat ovat auton alla.

Ihan sen vuoksi ettei ilmaisia lounaita ole olemassa, vaan joku sen aina maksaa. Eikä omien rengaskoneidenkaan hankkiminen ole ilmaista  ;).
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Jazka87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Kasipätkä Wagon!
Vs: Kesärenkaat kaudelle 2014
« Vastaus #131 : 22.03.2014, 09:20:08 »
Goodyear Efficient Grip Performance 195/65 R15 netistä tilattuna rahdin kanssa joka oli ilmainen niin 280€ ja kaveri rengasliikkeessä töissä niin velotti vanteille asennuksesta ja tasapainotuksesta 20€ joten koko lysti vain 300€. Renkaiden paisto oli 0214. Niin ja renkaat vaihdan itse alle, nimimerkillä useamman  rengas-sesongin rengasliikkeessä olleena ja Ajoneuvomasentajan tutkinnon omaavana :P

Normaalisti vanteelle asennus ja tasapainotus maksaa sen 50-65€ riippuen siitä onko kyseessä alumiini vai peltivanne ja mikä on rengaskoko.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2014, 09:23:27 kirjoittanut Jazka87 »

Poissa Jazka87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Kasipätkä Wagon!
Vs: Kesärenkaat kaudelle 2014
« Vastaus #132 : 22.03.2014, 09:26:36 »
350€ Olis tullu pelkille renkaille hintaa Vianorissa+siihen asennustyöt niin 400€ olis ollu loppuhinta ja auton alle asennettuna 430€ netinlaskurin mukaan.

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 644
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärenkaat kaudelle 2014
« Vastaus #133 : 22.03.2014, 17:15:20 »
Aikaisemmin oli toisessa autossa kuvan mukaiset Bridgestonet ja niistä tuli jotenkin sellainen vaikutelma, että olivat äärimmäisen hitaasti kuluvaa mallia, varsinkin viimeiset millit. Muista ominaisuuksista en sano hyvää enkä pahaa, mitään vikaa ei ainakaan ollut. Teippi on tuossa renkaassa ohjauskulmien tarkastusta varten. Mahtaakohan tuosta kulumiskestävyydestä olla olemassa mitään luotettavaa tietoa.



2001 V70 Volvon alla on nyt Michelinin Energyt, 205 60 R16. Tuo 60 profiili on siitä hyvä, että se korjaa matkamittarin virheen ja pienentää nopeusmittarinkin virhettä ja paksummalla kumilla pärjää kuoppaisemmillakin teillä.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärenkaat kaudelle 2014
« Vastaus #134 : 23.03.2014, 16:42:43 »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

Elekma  Autoracing