Ei osaa alkuperäisillä asetuksilla. Lambdan mukaan tehtävä seossäätö on rajattu tiettyyn maksimiarvoon (esimerkiksi 15% alkuperäiseen karttaan verrattuna). Tämä ei riitä etanoli-bensa muutoksen tuomaan polttoaineensyötön muutokseen joka tarvitaan. Tätä voi muuttaa, vaikkapa arvoon 40%, jolloin se riittäisi. Tällöin ongelmaksi tulee, että mikäli lambda hajoaa tai näytää muusta syystä väärää arvoa, säätää moottorinohjain seoksen aivan miten sattuu eikä osaa ottaa lambdasäätöä pois käytöstä, rajoittaa sitä tai vastaavia toimenpiteitä tehdä, joka voi aiheuttaa vikatilanteessa jopa täydellisen toimimattomuuden. Lisäksi mikäli sytytyskartta optimoidaan e85:lle, on riski että ilmenee nakutusta jos samoilla säädöillä ajetaan bensalla. Bensassa on erittäin huonot ominaisuudet verrattuna alkoholeihin. Nakutus on nopein ja varmin keino tuhota moottori. Erittäin huono ratkaisu muuttaa etanolille ja sitten käyttää välissä bensaa, tosi iso no-no.

Jos kumpaakin polttoainetta täytyy käyttää niin silloin softa on pidettävä bensalle tarkoitettuna ja käytettävä muutosboksia. Etanoli kestää aina helposti sen mitä bensakin, bensa ei kestä likimainkaan sitä mitä etanoli.
Jos haluaa tehdä eco-säädön viimeisen päälle ilman mekaanisia muutoksia, niin:
-palamisen huippupaine oikeaan kohtaan
-tyhjäkäynnillä stokiometrinen seossuhde (homogeenisempi seos tasoittaa tyhjäkäyntiä)
-osakuormilla 1,1-1,2 seossuhde, tai niin liki sitä kuin pystyy (aiheuttaa katalysaattorin toimimattomuutta johtaen kasvaneisiin päästöihin (erityisesti NOx joka nousee erittäin radikaalisti heti 1,0:n laihemmalle puolelle mentäessä, HC lähtee nousemaan vasta 1,2:n jälkeen laihemmalle mentäessä, joskin happikin ymmärrettävästi nousee joka katsastuksessa saattaa johtaa oletukseen vuotavasta putkesta jolloin päästöjä ei voida mitata johtaen hylkäykseen), joskin kulutus pienenee)
-kovilla kuormilla 1,0 ja sen mukaisesti säädetty ahtopaine ilman nakutusvaaraa siten, että sytytysennakko on säädetty optimaaliseen kohtaan
Ÿleensä vedetään 1,0 suhteella osakuorma ja tyhjäkäynti (jotta katalysaattori toimii) ja täyskuormitus luokkaa 0,85 (voiman vuoksi) kivasti tuo muutos häivyttäen. Palonopeus kasvaa seoksen rikastuessa tiettyyn pisteeseen saakka joka johtaa suuremman polttoainemäärän palamiseen pienemmässä aikayksikössä johtaen suurempaan vääntömomenttiin kun polttoainetta poltetaan enemmän optimikohdassa.
En ole kuullut ongelmia tai tarvetta erityiselle viinalle tehdylle öljylle. Samoja öljyjä itse olen käyttänyt. Öljynvaihtoväliä jonkin verran suosittelen lyhentämään, sillä suurempi etanolin syöttömäärä johtaa suurempaan männänrenkaiden polttoaineen ohivuotoon (päätyen siis öljyn sekaan). Etanoli myös jää öljyyn herkemmin kuin bensa, sillä bensa haihtuu jo huoneenlämmössä ja etanoli vasta siellä jossain 70 asteen kieppeillä. Öljyt tosin pysyvät kirkkaampina kun etanoli ei karstoita toisin kuin bensa. Varman päälle hyvä silti ottaa. Oil is cheap.