Carcom Oy  Elekma

960 ohjaustehostimen paineletkun klunssi

  • 4 Vastauksia
  • 5462 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
960 ohjaustehostimen paineletkun klunssi
« : 13.04.2011, 16:44:50 »
Tuossa alkoi 960-97 ohjaustehostimen painepuolen letku vuotaa sellaisesta letkun puolessa välissä olevasta liitoksesta.  :(

Mikä ihmeen liitos tuo oikein on? Onko sisällä jokin kavennusreikä vai mitä virkaa se tekee? Voiko sen poistaa ja pyytää hydrauliikkaliikkeessä liittämään letkut vaan yhteen? Onko tuon letkun irrotus muuten onnistuvainen pihahuoltona?

« Viimeksi muokattu: 08.08.2016, 13:14:28 kirjoittanut massamaahinen »
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5838
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 ohjaustehostimen paineletkun klunssi
« Vastaus #1 : 13.04.2011, 18:21:40 »
Onko varma ettei vuoda ylempää koska näyttää olevan putki tumma tuohon yläliitokseen asti?

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 ohjaustehostimen paineletkun klunssi
« Vastaus #2 : 13.04.2011, 18:46:30 »
Tuo on vanha kuva joka on otettu viime kesänä. Kyllä vuotaa juuri siitä välihelasta, ei ylempää.
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 ohjaustehostimen paineletkun klunssi
« Vastaus #3 : 15.04.2011, 11:21:28 »
En tiedä mikä tuo letkun klunssi on, mutta omassa C70:kin sellainen on. Olen kuvitellut, että se on joku letkun jatko, kun luulen, että omaani on ohjausakseli vaihdettu.

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 ohjaustehostimen paineletkun klunssi
« Vastaus #4 : 15.04.2011, 14:48:24 »

Irrotin sen holkin ja letkun jolloin sisältä löytyi pitkä spiraalinomainen letku jonka läpi öljy kulkee.
Olettaisin, että sillä on jotain tekemistä edellisen letkumallin aiheuttaman koputuksen kanssa joka Volvon
ohjeen mukaan korjataan vaihtamalla tällainen uusi letku. Uudessa mallissa on myös jäähdytyskierukka.
Hydromarketin kaveri arveli osan liittyvän kavitointiin.





Kävin korjauttamassa vanhan letkun keravalaisessa hydrauliikkafirmassa http://www.hydromarket.fi
joka vaihtoi letkun odottaessa 40 eurolla, korvaten letkuliittimet uusilla helmiliitoksilla,  jotka voi itse
kiristää haluamaansa asentoon. Autosalpa olisi saanut uuden osan viikossa Ruotsista! Ja toki kalliilla!



« Viimeksi muokattu: 08.08.2016, 13:13:51 kirjoittanut massamaahinen »
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy