KL-varaosat  Race.fi

Volvo 850, -94, 10v. Automaatti. Vuotaa öljyä

  • 10 Vastauksia
  • 7680 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A.H.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Huomasin tässä yks päivä että auton alle oli muodostunut pieni öljyläikkä :-[. Öljyn vaihdon yhteydessä kysyin korjaamolla, että voisivatko he samalla kurkata mistä tuo öljy vuotaa, ja sanoivat että vetarin tiivisteestä ja että on laatikkoöljyä. Tänään otin tuoreen tipan sormenpäähän eikä se minusta ollut punertavaa laatikkoöljyä vaan moottoriöljyä. Ja minusta vetarin ympärystä on aikalailla kuiva. Sen sijaan moottorin alusta on ihan öljyssä kuskin puolelta. Voiko noista  alla olevista kuvista tehdä mitään johtopäätöstä mistä öljy mahtaa tulla ja mitä pitäis tehdä?  :-\



Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850, -94, 10v. Automaatti. Vuotaa öljyä
« Vastaus #1 : 14.04.2011, 09:23:20 »
Oletko tarkastanut moottoriöljyn määrän tai laatikkoöljyn määrän mittatikusta? Noi selkeästi vuotaa niin todennäköisesti havaitsee mittatikkua nostamalla vajeen. Väri itsessään ei kerro välttämättä mitään, laatikkoöljyt voi olla vanhaa mustaksi palanutta tai likaantunut koneen kyljessä tummemmaksi.

Kaipa ne huollossa tarkastivat öljymäärät ja täyttivät vajeen? Ei muutoin paree ajaa tai jotain voi hajota. Vaikuttaisi kyllä laatikkoöljyltä, kun kuskin puolelta vuotaa.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 850, -94, 10v. Automaatti. Vuotaa öljyä
« Vastaus #2 : 14.04.2011, 09:30:01 »
Vaikuttais pahasti laatikkoöljyvuodolta, vanha palanut laatikkoöljy on tuon väristä.
Haista sitä öljyä ja vertaa moottoriöljyn hajuun, veikkaan, että tuo haisee vinkeen palaneelta laatikkoöljyltä.

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: Volvo 850, -94, 10v. Automaatti. Vuotaa öljyä
« Vastaus #3 : 19.04.2011, 21:03:30 »
Jos moottorista, kampiakselin stefa vuotaa. Jos laatikosta, pumpun stefa vuotaa. Tarvii uuden stefan ja pumpun helan.

Poissa A.H.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850, -94, 10v. Automaatti. Vuotaa öljyä
« Vastaus #4 : 12.05.2011, 18:03:14 »
No niin. Onpa ollut aika lailla kiireitä, eikä ole ehtinyt tähän kunnola perehtyä. Mutta nyt pääsin Ti-hallissa nostimen kanssa tsekkaamaan hommaa kunnolla. Siitähän se vauhtipyörän alta pienestä reijästä alkaa aina tiputtamaan kun moottorin sammuttaa. Joten kampiakselin stefa vuotaa ja laatikon puolelta :'(. Tilasin pullon Fortea, katotaan mitä sillä saa aikaan ::). Aika kallis homma tän ikäiseen autoon on stefaa lähteä vaihtamaan. Eihän tuossa kilsoja vielä pahasti ole 250 000, mutta kuitenki. :-[

Poissa supa87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850, -94, 10v. Automaatti. Vuotaa öljyä
« Vastaus #5 : 12.05.2011, 18:51:40 »
Osa on sen parikymppiä ja työt menee tähtitieteellisiin summiin ellei sitte itte laita

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850, -94, 10v. Automaatti. Vuotaa öljyä
« Vastaus #6 : 12.05.2011, 21:52:43 »
Vähintään 400e veikkaan jos teetätät jollain, kaverilla meni päivä kotitallissa 850 stefan ja tietty kytkin paketti samalla vaihtoon kerran auki oli. On tehnyt tosin työkseenkin autokorjauksia ennen kuin asennus muuntui "nörttitieteeksi".

Ja eihän huohotin vaan ole tukossa>menee heti se uusikin tehva jos tukkonen siivilä siellä kaasuläpän edessä olevassa kulmaliittimessä?
« Viimeksi muokattu: 12.05.2011, 21:55:43 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa A.H.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850, -94, 10v. Automaatti. Vuotaa öljyä
« Vastaus #7 : 12.05.2011, 23:25:58 »
Tuo huohotin on vielä selvittämättä, kun en oikein ole ollut tietoinen sen sijainnista ja mikä siellä tukkeutuu. Löytyisköhän tuohon mitään kuvia tai tarkempia ohjeita?

Poissa A.H.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850, -94, 10v. Automaatti. Vuotaa öljyä
« Vastaus #8 : 13.05.2011, 15:54:45 »
Pystyykö tuon siivilän tarkastamaan ilman että ottaa imusarjan pois? Vai onko kyse samasta siivilästä joka on liekkilukossa?

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850, -94, 10v. Automaatti. Vuotaa öljyä
« Vastaus #9 : 13.05.2011, 21:54:58 »
todellakin huohottimen liekkilukossa oleva sihti, mikäli vielä paikallaan, voi hyvinkin tukkeentua ja silloin kone ei pääse huohottamaan vaan puskee öljyt ulos sieltä mistä voi..
 Toi sihti on kaasuläppäkotelon taka oikealla, irroita ilmanputsari kotelolta lähtevä haitariletku/putki, tarkista että on ehjä, jos ei niin uusi tilalle. se käyrä kova muoviosa menee kaasuläppäkoteloon, sen kyljessä on kiinni toi liekkilukko jossa sihti, se näkyy siinä pukessa takana. Irroita liekki lukko varovasti siitä käyrästä puhdistaaksesi liekkilukon, jos sihti paikallaan, irroita se ja heitä roskikseen, sillä ei te yhtään mitään..

:http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=191.0

ninn tuli mieleeni, onks auto missäpäin ni voisin vaikka näyttää ton sihdin missä se on..
« Viimeksi muokattu: 13.05.2011, 23:36:39 kirjoittanut ESE »

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850, -94, 10v. Automaatti. Vuotaa öljyä
« Vastaus #10 : 15.05.2011, 22:22:04 »
Tuo huohotin on vielä selvittämättä, kun en oikein ole ollut tietoinen sen sijainnista ja mikä siellä tukkeutuu. Löytyisköhän tuohon mitään kuvia tai tarkempia ohjeita?

Oli jossain netissä kuviakin, kun itse tietoa etsin >googleen 850 huohottimen tai liekkilukon puhdistus ja uskoisin jotta löytyy!

Tais olla joku toinen volvo sivusto, ei kai sekään niin suuri moka ole jos  muitakin mainitsee, jotta apua saa?

 

RallyBaron  Samppasport