Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Lisää tyhmiä kysymyksiä,Volvo 740 2.0 litranen tekniikan vaihto.

  • 5 Vastauksia
  • 2392 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juuso.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Kuten varmaan näistä mun useista aiheista voi jo päätellä että olen uusi näiden volvojen parissa,pyydän nyt jo anteeksi tyhmistä kysymyksistäni  :D.
Tuli tossa viime syksynä ostettua eka volvo,vehe on 740 turbo intercooler vikingin lastulla,ja noin kilon ahdot sekä nappivitonen....
Noh nyt on sitten alkanut tuo voima puoli kiinnostamaan enemmän,millaisia muutoksia vaadittaisiin jos laittasin 2.3 litrasen tekniikan?,sähköt pitäisi vaihtaa??,onko koneen vaihtaminen sen arvoista???.
Tuo nappivitonenhan on vaihdettava heti ensimmäisenä poijes,kun ei tunnu voimaa kestävän.
Realistinen teho määrä voisi olla 300 heppaa?.

Kaikki ideat ovat tervetulleita,paitsi paalaaminen  :D

242R sport,242 t5,240,855t5r,855 500hv+

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Näitä topicejahan on miljuuna, joten haku auttaa.
Motronic ei varmasti oikealla lastulla ja sopivilla suuttimilla säikähdä 2,3l alakertaa. Senhän voi vaihtaa ihan huoletta, mutta jos hinkuu uudempaa FT-moottoria niin joutuu tekemään valintoja LH:n ja motronicin välillä. Kanget on syytä olla vahvat noilla tavoitteilla. Moottorinohjausta kannattaa myös miettiä laittaisiko suosiolla jonkun aftermarket-ohjauksen. M46 kestää ainakin hetken kun tiedostaa kolmosen heikkouden. M47 ei kestä sitäkään vähää, eli jos himoitsee viisilovista niin M90 on ainoa fiksu bolt-on vaihtoehto.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Juuso.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Näitä topicejahan on miljuuna, joten haku auttaa.
Motronic ei varmasti oikealla lastulla ja sopivilla suuttimilla säikähdä 2,3l alakertaa. Senhän voi vaihtaa ihan huoletta, mutta jos hinkuu uudempaa FT-moottoria niin joutuu tekemään valintoja LH:n ja motronicin välillä. Kanget on syytä olla vahvat noilla tavoitteilla. Moottorinohjausta kannattaa myös miettiä laittaisiko suosiolla jonkun aftermarket-ohjauksen. M46 kestää ainakin hetken kun tiedostaa kolmosen heikkouden. M47 ei kestä sitäkään vähää, eli jos himoitsee viisilovista niin M90 on ainoa fiksu bolt-on vaihtoehto.
Kiitos vastauksesta  :),pitää alkaa siis metsästämään tuota m90 laatikkoa.
242R sport,242 t5,240,855t5r,855 500hv+

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Onko rekkari  blp-606? Jos on niin meikäläisen entinen. Yks idea ois että voisin ostaa sen takasin  :2funny:

E: Onhan tuo se,vieressä olevasta portterista ei voi erehtyä  ;D
« Viimeksi muokattu: 08.04.2014, 22:41:25 kirjoittanut volovo240 »

Poissa Juuso.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Onko rekkari  blp-606? Jos on niin meikäläisen entinen. Yks idea ois että voisin ostaa sen takasin  :2funny:

E: Onhan tuo se,vieressä olevasta portterista ei voi erehtyä  ;D

Haha sama laitos on ilmeisesti  ;D :D
242R sport,242 t5,240,855t5r,855 500hv+

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Onnistuuko noihin koneen vaihto helposti siten, että jättää kannen ja ruiskut entiselleen ja vaihtaa vain siitä alaspäin?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

 

Samppasport  Futurez