Elekma  Autoracing

940 ja kansiremppa?

  • 11 Vastauksia
  • 3521 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tombstone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
940 ja kansiremppa?
« : 10.03.2014, 16:55:55 »
Pitäs kansipahvi vaihtaa b230FT koneeseen. Pääsee vedet männän päälle. Mitäs mieltä olette pitäiskö kansi käyttää oikastavana/tarkistettavana? Vai vaihtaa vaan uusi pahvi? Kone ei ole käynyt punasella ollenkaan. Tosin lähellä kävi,kun vaihdon vesipumpun ja ei heti lähtenyt vedet kiertämään oikein. kannattaisko samalla jos kannen vie koneistamoon niin kanavia vähän modata. Pientä perusviriä on kuitenkin jo tehty. lastut,iso pakoputki ja ahdot nostettu...

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ja kansiremppa?
« Vastaus #1 : 10.03.2014, 17:29:44 »
Pitäs kansipahvi vaihtaa b230FT koneeseen. Pääsee vedet männän päälle. Mitäs mieltä olette pitäiskö kansi käyttää oikastavana/tarkistettavana? Vai vaihtaa vaan uusi pahvi? Kone ei ole käynyt punasella ollenkaan. Tosin lähellä kävi,kun vaihdon vesipumpun ja ei heti lähtenyt vedet kiertämään oikein. kannattaisko samalla jos kannen vie koneistamoon niin kanavia vähän modata. Pientä perusviriä on kuitenkin jo tehty. lastut,iso pakoputki ja ahdot nostettu...

Kyllä ite ottaisin lastun pois kannesta, täälläpäin oli 50e plaanaus, pieni hinta mielenrauhasta, puhumattakaan siitä, jos pääsee vuotamaan uudestaan kannen takia ja uusi remppa plaanauksen kanssa.

Pakopuolelle ite laitatin pahvirempan yhteydessä 3mm isommat venat ja seetityöt imu+pako, kanneksi vaihtui kylläkin samalla 531.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 ja kansiremppa?
« Vastaus #2 : 10.03.2014, 18:21:33 »
Ikinä eio vuotanu vaikken oo käyttäny oikasussa kertaakaan, vajaan kymmenkunta on nuita tullu tehtyä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tombstone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ja kansiremppa?
« Vastaus #3 : 10.03.2014, 18:40:10 »
Ikinä eio vuotanu vaikken oo käyttäny oikasussa kertaakaan, vajaan kymmenkunta on nuita tullu tehtyä.

Onko käynyt punasella noissa sun autoissa?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 ja kansiremppa?
« Vastaus #4 : 10.03.2014, 19:10:02 »
Onko käynyt punasella noissa sun autoissa?
Yhdessä oli käynyt yli normaalin, suurin osa ei kyl oo mun autojanikaan että vaikee sanoa 100% varmuudella. Kuitenkaan selkeästi "keittäneitä" eivät olleet.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ja kansiremppa?
« Vastaus #5 : 12.03.2014, 20:33:06 »
Samalaatuinen jobi edessä allekirjoittaneella, sillä erotuksella että kansi vuotaa ulospäin tulipellistä katsoen jostain 1-2 sylinterin paikkeilta,turbon yläpuolelta. Vuoto on vielä maltillinen ehkä teelusikallinen auton alla yön aikana, mutta ei kai se itekseen pienene. Ei lämpöongelmia ja nestettä joutuu lisäämään n.kerran /2kk joten ei mikään akuutti homma. Lähinnä kiinnostaa kustannukset jos samalla laittaa koko yläpään tiivisteet ja stefat, suuttimien tiivisterenkaat,hioo venttiilit jne. Tietääkö joku Vantaalla hyvän/laatutyötä tekevän koneistamon.(vantaan moottorikoneistamoa olen joskus käyttänyt mutta onko vielä hengissä) Ite aattelin purkaa ja koota. Mikähän on hintaero sinisen tiivistesarjan ja laatutarvikkeen välillä. Jos joku tietää niin hieno homma.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa tombstone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ja kansiremppa?
« Vastaus #6 : 12.03.2014, 22:48:05 »
Pahvi vaihdettu 4,5tuntia meni. 2 pinnapulttia katkes pakosarjan puolelta. Ne piti irrotella kans samalla. Nyt ei porise ja hyvin lämpenee taas hytti,eli onnistunut korjaus.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 ja kansiremppa?
« Vastaus #7 : 13.03.2014, 08:50:57 »
Mikähän on hintaero sinisen tiivistesarjan ja laatutarvikkeen välillä. Jos joku tietää niin hieno homma.

Sinisellä jotku tiivisteet on hävyttömän kalliita ja jotain ei vain saa muualta, suurin osa mun kokemuksen mukaan on kuitenkin järkihintaista. Ite oon noi muutaman kansirempat tehny pääasiassa paikallisen liikkeen markkitarvikkeilla. Laatuero niistä sinisen tuotteisiin on olematon, motskanetin tiivisteistä kantsii pysyä kaukana...
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: 940 ja kansiremppa?
« Vastaus #8 : 13.03.2014, 10:24:09 »
motskanetin tiivisteistä kantsii pysyä kaukana...

Ei sovi yleistää.

Viimeksi löytyi victor reinziä ja glaseria, joiden laatuun ainaki itteltä löytyy luottoa.

Mutta joo onhan siellä sitä vähemmän hyvälaatuistakin, nykyään onneksi vähemmän.

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ja kansiremppa?
« Vastaus #9 : 13.03.2014, 18:24:30 »
Omassa Kartanossa oli viime keväänä myös vuotojutskaa; kannentiivisteen huonoudesta sekä ulospäin että palotilaan. Aluksi hyvinkin niukkaa vajetta paisarissa, mutta viime vaiheessa paisari tyhjeni päivässä  :buck2: Ei päässyt kuitenkaan kuumenemaan, kun aina ennen liikkeellelähtöä tsekkasin tilanteen.

Kansi vietiin kuitenkin tarkastettavaksi Hiomo Kantaselle Jyväskylässä ja hyvin pieni plaanaus tehtiin. Kantaselta otettiin myös täysi tiivistesarja. Sarjan valmistaja on koneistamon mukaan sama mikä tekee myös Volvon "viralliset" tiivisteet. Valmistajan nimeä en tiedä, koska enoni hoiti asian. Hinnasta kertoo kuitenkin se, että koko tiivistesarjan sai kuulemma sillä hinnalla, millä saa Siniseltä vain pelkän kannentiivisteen  :o


Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ja kansiremppa?
« Vastaus #10 : 13.03.2014, 23:59:04 »
Kiitos tiedoista
Edelleen  peräänkuluutan näitä Vantaan moottorikoneistamoja, koska olen ajatellut että teen sen remontin ihan perinpohjin  itse ,kansityö jossain ok koneistamossa. Noita tiivistesarjoja netistä vähän katselin ja ei oikeen kiinnostanut, lienee varminta hakea siniseltä stefat ja muu laatutarvikkeena. Voiko tulla ongelmaksi turbon/downpipen(eli suomeksi etuputken, (prke kaikkia nimityksiä tästäkin käytetään)välinen tiivistys mahdollinen ongelma,koska ainakin silmäällä katsoen katalysaattorin ja putken välinen liitos näyttää siltä,että älä koske. Pakosarja/turbo pitäis kumminkin irrottaa jotta saa tiivisteet vaihdettua.
Näitä kyselen siksi että ajattelin tehdä näistä jonkinlaisen  työselitteen ja kustannusarvion.
Tai sitten kaiken osaavat nauraa mulle ja oottaa hetkeä..... Minähän sanoin.
Aikataulu on semmoinen että tänään auton alla oli ehkä puoli teelusikallista ,mutta ei se siitä enää pienene joten ei itään paniikkia.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
  • 940 230FT -98
Vs: 940 ja kansiremppa?
« Vastaus #11 : 17.03.2014, 23:30:32 »
Itte myös käytin kantta paikallisella koneistamolla oikaistavana, vaikka oli "vain" 0,2mm vino, kustanti noin 60€.
Samalla otin yläpään tiivistesatsin Elring n.50€ ja uudet kannenpultit jotain 20€. Samalla vaihtui tietenkin jakohihna.
Siniseltä ei tarvinnu hakee mitään osia tähän remppaan.
Eli noin 150 eurolla köyhtyy tästä remontista, eli kivan halpaa jos ite jaksaa harrastaa.

OT:
Toisin on jos teettää täydellä hinnalla paikallisella korjaamolla, kuten naapuri teki.
Vw polo vm96 kansiremppa ja jakopää samalla, yhteensä 1300€ :buck2:


 

Kulkukoira  Proturbo