RallyBaron  Samppasport

b230/b234 turbon rakentelua

  • 3 Vastauksia
  • 2847 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VRV-977

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
b230/b234 turbon rakentelua
« : 15.03.2014, 14:30:13 »
Olisiko kellään käytännön vinkkejä kun olisi tarkoitus rakentaa 2.3 16venaanen turbo+remmiahdin moottori. Omasta takaa on jo rakennettu b230 8v turbo moottori jossa wisecon ft männät +H-profiili kanget. Tarkoitus olisi vielä pidentää iskun pituutta. Löysin netin ihmeellisestä maailmasta 101mm iskulla olevan kampiakselin. Ostin hiljan b234 moottorin ja nyt kysymys kuuluu kumpaanko lohkoa kannattaisi ruveta rakentamaan noilla hiluilla? Ja onko kukaan rakentanut moottoria tuolla kampiakselilla? Kankien pituus? Kuinka matalat männät?
Volvo 240 -87 2.3L --> 242 16v 3.1L turbo(projekti)
volvo 240 -88 b230f Kartano (orja)
volvo 144 -68 (museointi projekti)
MB C220D -96 (se laiskempi orja)

Poissa VRV-977

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: b230/b234 turbon rakentelua
« Vastaus #1 : 15.03.2014, 15:11:42 »
Voi olla toki vähän turhan raaka turbo vehkeeseen tuo kampiakseli. Palotilaa pitäisi suurentaa aika reippaasti.
Volvo 240 -87 2.3L --> 242 16v 3.1L turbo(projekti)
volvo 240 -88 b230f Kartano (orja)
volvo 144 -68 (museointi projekti)
MB C220D -96 (se laiskempi orja)

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1522
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: b230/b234 turbon rakentelua
« Vastaus #2 : 15.03.2014, 23:49:52 »
Mitenkäs tuo kampiakseli liittyy palotilan suurentamiseen? jos nuo männät on vakio puristuskorkeudella niin ei kannata haaveilla käyttävänsä niitä noin suurella iskulla vaan tarvitset matalammat männät jotta kangen mitta pysyisi inhimmillisenä ja että männän helma ei osu vastapainoon/tule sylinteriputkesta pihalle.
b234f koneen lohko on aivan yhtä luja kuin 8v lohkokin mutta tasapainoakselit kannattaa poistaa heti kättelyssä. 8v alakerran kanssa taas joutuu jakopään kanssa hieman soveltamaan.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2014, 23:51:26 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: Vs: b230/b234 turbon rakentelua
« Vastaus #3 : 16.03.2014, 00:40:18 »
Mitenkäs tuo kampiakseli liittyy palotilan suurentamiseen? ...
Puristussuhde kera järkevän paljeraon?

 

KL-varaosat  Race.fi