KL-varaosat  Race.fi

960 3.0 -93 Kansiremppa

  • 9 Vastauksia
  • 2068 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
960 3.0 -93 Kansiremppa
« : 15.03.2014, 18:35:57 »
Rupesin vihdoin korjaamaan sitä hihnan katkaissutta tinakonetta. Volvon korjaamokäsikirja käskee kiertämään kampiakselin niin että takimmainen mäntä on  ylä ja alakuolokohdan puolivälissä, (siellä on se lukituspaikkakin mutta kun ei sinne pääse käsiksi). Se on nyt siinä, useammassakin kohdassa kielletään kiertämästä kampuraa ja hihna käsketään tässä asennossa laittaa paikalleen nokka-akselin merkit kohdallaan, mutta kun se kampuran merkki ei ole kohdallaan vaan siellä alhaalla. Vasta sitten kun hihna on paikallaan saa lukituksen poistaa ja akselia kiertää sen kaksi kierrosta ja tarkistaa merkit. Mulla siis ei ole sitä lukitustyökalua vaan mauserilla mitattu se takimmainen mäntä keskelle. Minusta tuntuu että se jako ei mene noin paikalleen vai meneekö.

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 -93 Kansiremppa Jako?
« Vastaus #1 : 17.03.2014, 08:10:19 »
Yritin lisätä tähän korjaamokirjan sivut näiltä osin, mutta ei onnistunut. Ne on mulla skannattuna työpöydällä ja yritin vetämällä saada tähän, mutta eivät pysyneet.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 3.0 -93 Kansiremppa
« Vastaus #2 : 17.03.2014, 12:24:16 »
Kampuran merkki kohdilleen ja nokkien lukitus takapäästä ja sit nokkien merkit kohdilleen hienosäätö avaamalla ja säätämällä nokkien hihnapyörät kohdilleen.
Kampuraa ei tarvi lukita, jos touhuaa vain kannen kanssa.

Tuosta jotain apua, ei ole kutoskoneen, mutta menee ihan samalla lailla:
http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p6.html
http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p4.html

Onko se nyt sitten 180° pielessä, joutunet ottaan kannen vielä auki ?, että saat sen käännettyä niin, että männät ei tapaa venttiileihin.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2014, 12:41:18 kirjoittanut Justus »

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 -93 Kansiremppa
« Vastaus #3 : 17.03.2014, 19:54:05 »
Kiitos taas neuvoista. Huomasin kyllä itsekin kuinka tyhmä olin. Onhan se takimmainen mäntä edelleen keskellä kun pyörittää kampuraa puoli kierrosta ja silloin merkki on ylhäällä niinkuin pitääkin. Pahus mikä kiva kaveri!!!!!!!!!!

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 -93 Kansiremppa
« Vastaus #4 : 18.03.2014, 20:58:18 »
Muuttako tämä sivusto itsekseen sanoja, toi mun edellinen viesti loppui sanaan i-di-oot-ti. Mutta kun se tuli näkyviin siinä oli kaksi sanaa ja ajatus aivan päinvastainen.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 -93 Kansiremppa
« Vastaus #5 : 18.03.2014, 21:04:15 »
Muuttako tämä sivusto itsekseen sanoja, toi mun edellinen viesti loppui sanaan i-di-oot-ti. Mutta kun se tuli näkyviin siinä oli kaksi sanaa ja ajatus aivan päinvastainen.
Meillä täällä on nollatoleranssi muoviämpärisanoihin, kuten esimerkiksi: muoviämpäri sekä muoviämpäri.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2014, 21:06:44 kirjoittanut järviin »

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 -93 Kansiremppa
« Vastaus #6 : 23.03.2014, 20:19:39 »
Vaihdan 960  3.0 91 koneeseen kannen 2.5 95:sesta. Tässä uudessa kannessa on keskellä reikä jonka ympärillä kaksi pultin reikää, siis venttiili kopan kannessa, ilmeisesti joku pakokaasun kierrätys, voiko sen kylmästi tulpata koska vanhassa ei ollut sitä.  Nokka-akselit tullee vanhasta koneesta.

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 960 3.0 -93 Kansiremppa
« Vastaus #7 : 23.03.2014, 21:47:26 »
Vaihdan 960  3.0 91 koneeseen kannen 2.5 95:sesta. Tässä uudessa kannessa on keskellä reikä jonka ympärillä kaksi pultin reikää, siis venttiili kopan kannessa, ilmeisesti joku pakokaasun kierrätys, voiko sen kylmästi tulpata koska vanhassa ei ollut sitä.  Nokka-akselit tullee vanhasta koneesta.
voi tulpata
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8036
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 3.0 -93 Kansiremppa
« Vastaus #8 : 23.03.2014, 21:48:09 »
Pukema jo totesikin edellä että voi tulpata. Siinä on paikka ilmapumpulle joka syöttää ilmaa pakokanavaan lähinnä kylmäkäynnistyksessä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JURO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 -93 Kansiremppa
« Vastaus #9 : 23.03.2014, 22:44:41 »
Kiitos helpotti taas, tämä on kyllä hyvä palsta kun vastaukset tulee nopeesti ja kahden"todistajan" varmistamana.

 

Autoracing  KL-varaosat