Tästä samasta hommasta foorumilla varmaan miljoona keskustelua.
Lohkosta ei mitään väliä kumpaa käytät, kumpaakin joudut muokkaamaan jotta saat 101mm kampuran sopimaan, joudut tekemään kangille tilaa että liikkuvat ympäriinsä.
Tuosta koneesta saa jo 2,3 tai 2,5L vakioversioina 16v hatulla sellaisia vääntölukemia että volvon koko voimansiirto mkl. "isonvolvon" perä ja vetarit, puhumattakaan laatikosta huutaa hoosiannaa. Eli vastaus: ON turhan raju turbovehkeeseen.
Yli 800Nm on penkitettu 2,5L alakerralla ja 16v hatulla (2,0L 16v alakerrallakin penkitetty 648Nm/600hv+), omassa 1,45bar paineella 664Nm. Noilla väännöillä ei ykskään vakio voimansiirto palikka kestä enää, ehkä takavanteet, puhumattakaan siitä jos teet alakerrasta 2,9L, voisin kuvitella että sen jälkeen vääntölukema on nelinumeroinen.
Alkaa jo yli 600Nm väännöillä kytkin olemaan kysymys, menee melkein 3levyiseksi, ja se ei enää ole käyttöystävällinen, puhumattakaan että ei taida olla kun yksi järkevästi sopiva vaihteisto, eli about 6vaihteinen getrag isosta bemarista, ja sekin saattaa antautua kovassa käytössä.