Vaihdoin D24tic koneeseen ns. esiruiskuttavat suuttimet merkkiä Bosch. Tuota mallia käytettiin esim vm 92-97 sdi Vag konsernin koneissa. Noita suuttimia tuohon Volvon sepelimyllyyn on jonkin verran laitettu jotta saadaan käyntiääntä siistittyä
Kysymys kuuluu= mistä ihmeestä johtuu, että rungon liitoskohdat ovat kaikissa kosteat, lue: vuotavat? Tänään vaihdoin kolme pahiten vuotavaa uusiin, lopputulos: kosteat liitoskohdasta. Käynti siistiytyi huomattavasti, ei ole enää niin paha pajavasara kolkutus.
Suuttimet ovat sinänsä aika hintavat n. 80eur/ kpl, vaikka ovat Intiassa uudelleenkasatut kierrätysrungoista. Luulisi Boschin tuottavan hiukan parempaa tavaraa???
Voiko tuo Volvon kone jostain syystä hylkiä noita esiruiskuttavia suuttimia? Itse en kyllä keksi mitään järkevää selitystä asialle.