Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 142 -70 2.3Tic

  • 68 Vastauksia
  • 33771 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 -70 2.3Tic
« Vastaus #15 : 19.10.2014, 19:35:50 »
Muuten hyvä ja siistiä jälkeä mutta mites meinasit jarrut toteuttaa?
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 -70 2.3Tic
« Vastaus #16 : 19.10.2014, 19:47:49 »
Pedal boxin aattelin laittaa!

Tätä sarjaa oon vähän suunnitellut,sais samalla tuon nestekytkimen!

http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDEAL/index.php?page=product_info&id=25951&cid=982&path=0,894,982&lang=
« Viimeksi muokattu: 19.10.2014, 19:50:37 kirjoittanut Mata76 »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 -70 2.3Tic
« Vastaus #17 : 20.10.2014, 15:40:53 »
Saako sen tehostajan poistaa? Konttorilta kannattaa kysäistä näkemys tuosta pedalboxista, ennen aikaan suhtautuivat varsin kielteisesti...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 -70 2.3Tic
« Vastaus #18 : 20.10.2014, 16:37:22 »
Juu,näin vähän arvelinkin että pedalboxin meinasit laittaa,mutta ainakin vielä muutama vuosi sitten se oli siviilikatsastetussa kielletty kun asiaa tiedustelin erään projektin tiimoilta.Ja semmonen käsitys jäi kanssa ettei tehostintakaan saisi poistaa,jotta kannattaa selvittää tämän hetken tilanne etukäteen.Kaverin 144:ssa (kone vinossa) mahtu hyvin omat jarrut siel oleen ja hyvin sinne mahtu sillainkin pakosarjan hyrrälle tekeen.
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 -70 2.3Tic
« Vastaus #19 : 20.10.2014, 17:59:58 »
Pedalboxin kieltämisessä syynä taitaa olla se, että silloin jarrutasapainoa on mahdollista muuttaa ajon aikana. Siis turvallisuuskysymys tästäkin tehty. Näin muistelisin jostain lukeneeni.

V70 TDI

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 465
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: Volvo 142 -70 2.3Tic
« Vastaus #20 : 20.10.2014, 18:13:18 »
kaverilla kilpa-auto escortti ja se kyseli valkokilpiin sitä nii sanovat konttorilla että bedalbox täytys ottaa pois ja laittaa alkuperäset tilalle nii sais kilvet.
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 -70 2.3Tic
« Vastaus #21 : 20.10.2014, 19:52:21 »
Eipä pitäs olla mitään ongelmia katsastuksen suhteen,ainut vaan että ei saa olla ajonaikana säädettävissä eli sitä vaijeria ei saa olla kytkettynä jolla säädetään jarrubalanssia!

Lainais Trafin sivuilta:

Automalliin tarkoitettu tehdasvalmisteinen jarruvoiman jakosuhteen säädin (ns.pedal-box) saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. Ko. säätimellä varustetunauton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarru-voiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa.

Poissa VALON NÄYTTÄJÄ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 434
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 -70 2.3Tic
« Vastaus #22 : 20.10.2014, 21:52:17 »
jatkat polkimen ja tehostajan välistä putkea siten että tehostin tulee lampun juureen.näin yhessä hurrivirityksessä semmosen ratkasun. 8)
Käyttis:240 86 Projektit:142 71gl, 142 68x2,145 68, 740tdic Ja purkuraadot:144 72,244 b20m40

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 -70 2.3Tic
« Vastaus #23 : 20.10.2014, 22:58:44 »
jatkat polkimen ja tehostajan välistä putkea siten että tehostin tulee lampun juureen.näin yhessä hurrivirityksessä semmosen ratkasun. 8)
Juu,tuo on ollut harkinnassa mutta tulee silti ahdasta joten siks päädyn siihen PedalBoxiin :)

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 412
  • Jee jee
Vs: Volvo 142 -70 2.3Tic
« Vastaus #24 : 21.10.2014, 15:11:11 »
Eipä pitäs olla mitään ongelmia katsastuksen suhteen,ainut vaan että ei saa olla ajonaikana säädettävissä eli sitä vaijeria ei saa olla kytkettynä jolla säädetään jarrubalanssia!

Lainais Trafin sivuilta:

Automalliin tarkoitettu tehdasvalmisteinen jarruvoiman jakosuhteen säädin (ns.pedal-box) saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. Ko. säätimellä varustetunauton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarru-voiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa.
Juurikin joku tommonen teksti mulla tuli rekisteriotteeseen, kun kesällä muutoskatsastin pedalboxin vm. -66 autoon. Sylinterien mitoitus pitää olla sen verran kartalla ettei tarvittava jarruvoima ole mikään ihan älytön.
!

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 -70 2.3Tic
« Vastaus #25 : 21.10.2014, 15:33:45 »
 :-\No ne on näköjään sitten säännöt muuttunu,hyvä tietää jos joskus tulee tarve tuommosia laitella. :)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 -70 2.3Tic
« Vastaus #26 : 13.11.2014, 08:51:58 »
Taas ois vähän osia tehty ja hommaa koitettu saada etiä päin,taka-akseliin on tulossa Torseenin -588 lukko,vielä pitäisi perään löytää pinjoninlaippa isommalle kardaanille eli jos jollain on ylimääräisenä niin voi laittaa yv:tä!

Mittariston tein uudeksi kun ei tuossa tulevassa laatikossa ole vaijerille lähtöä,tuleva mittari toimii GPS:llä!



Sitten jotain muita projektikuvia!









Bensatankkiki ois hitsausta vaille valmis,siitä kuvia myöhemmin :)

Kyllä tämä pahasti näyttää valmistuvan kesäksi,en vaan vielä tiedä mille kesälle :D

« Viimeksi muokattu: 13.11.2014, 08:55:36 kirjoittanut Mata76 »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Volvo 142 -70 2.3Tic
« Vastaus #27 : 13.11.2014, 09:45:37 »
Hyvän näkönen ja värinen rojekti.  ;)
144
145
945
855

Poissa Kermeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
    • Hakalahti Drag Racing
Vs: Volvo 142 -70 2.3Tic
« Vastaus #28 : 14.11.2014, 20:46:11 »
Hienot noi mittarit! Muutenkin näyttää etenevän hienosti. Pitää omaaki ruveta virittää ettei jää jalkoihin, rupee näyttään niin ärevältä :)
Volvo 142 DL - 1/4 mile 10.449@215.18 - 1/8mile 6.742@174.94

Poissa ville.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 -70 2.3Tic
« Vastaus #29 : 19.11.2014, 19:22:45 »
Hieno on mittaristo!
Sain just viikko sitten muutoskatsastettua oman vastaavanlaisen projektin.
Kyllä oli hymy herkässä.

 

KL-varaosat  Race.fi