KL-varaosat  Race.fi

940 automaatti takkuilee

  • 33 Vastauksia
  • 16333 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 automaatti takkuilee
« Vastaus #15 : 16.04.2011, 20:14:39 »
 Sitä oikeeta relettä siis ei todellakaan ole ,ainoo että jos purkaamolta sattuu saamaan ehjän ,tiedän tän homman kun ite edellisenä talvena hain tuota läpi suomen, eikä ollu enään edes ruotsissa sanovat että soittaa suomen volvot läpi jos olis jääny hyllyyn, vaan kun ei ollu ,
 ,,niinkun tuo laatikon suodatin hommakin on menin siniselle ja sieltä katsoivat rekisterin mukaan jopa, että on oikee suodatin sitten otin öljyt alas ja  kauhukseni näin että eihän se ole alkuunkaan oikee , en rikkonu pussia ennenkun näin että onko oikee, joo ,eikun vanha risa laittaa takas,
on pitäny mennä kattoon motonetin suodatinta ,kun ne sanoo et olis tähän ällään,eppäilen että on aw71 ,siinä on se yksi sivu suora joka L on pyöreesti lovettu..
olen tän laatikon kans vaeltanu siis nih kivisen tien ,että ette tiiäkkään,,siis AW71L muusta lootasta en tiä .no se uusi suodatin tilattiin taas ruottista sitten oli oikee kun terotin ällää kokoajan, se oli tärkee se ällä perässä  :-\, joka tekee elämästä hankalan ,,semmosta..
siittä valkosesta releestä puuttuu yksi sakara, tai miksi niitä nimitetään ja yhes liikkeessä  (maahantuojalla) jossa on kaikki maholliset releet ,ne sano että tätä ihan samaa ei o tehty moneen vuoteen ennään, kun tän laatikon varaosien teko lopetettiin lopetettiin tän releenkin kun se on vaan ainoostaan tähän laatikkoon, sitä ei käytetä missään muussa ja tämä valkonen on sellanen jota käytetään muuallakin joku yleisrele,sanovat et siinä valkosessa jää joku asia pois joka on tässä vihreessä, en vaan muista enään mikä se oli , en sit  huolinu sellasta vammasta relettä..
ehkä olen liian täydellisyyteen pyrkivä, en halua jättää mittään pois jos kerta on laitettu,,
niin ne aina minullekkin kauppas sitä valkosta, mut kun oli mukana se vihree ja näin heti että yksi sakara pois ,niin sanoin siittä ja jokakerta sama juttu ,kauhee ihmettely päällä ,,
mutta hyvä jos pelaa se valkonen sinulla,vai onko kenties sitten alettu taas tekemään samaa ohan siittä jo toistavuotta kun sitä haeskelin,,

sillon tuota opusta tuli tavattua toinenkin ilta ja yö,,
940 Turbo Farmari vm.91

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 940 automaatti takkuilee
« Vastaus #16 : 16.04.2011, 21:42:28 »
näppärä jätkä korjais sen alkuperäisen vihreän releen...

The moose

  • Vieras
Vs: 940 automaatti takkuilee
« Vastaus #17 : 18.04.2011, 17:01:04 »
näppärä jätkä korjais sen alkuperäisen vihreän releen...

kertokaas ny tietämättömälle miten se vihreä eroaa valkoisesta releestä? molemmat ohjaa solenoidia joka laittaa turbiinin sisäisen 4. vaihteen päälle ja vauhdissa 98kmh tai jotain... kytkee turbiinilukon. Ja nappia painaen saat ne lukittua pois käytöstä.

onko siinä eri kytkentänopeudet?
lähteekö lukko pois kaasua painamalla, ilman 3. vaihteen käyttöä?
joku muu, mikä?

Poissa jartzu65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 automaatti takkuilee
« Vastaus #18 : 15.06.2011, 10:37:32 »
onko siinä turbiinilukko myös? kytkeytyy 4. jälkeen 98-100 välissä, onko kepissä 3.lukituksen napin johdot ehjät tai naksuuko rele tuhkiksen takana kun napista painaa.. ja syttyykö nuolivalo mittaristoon?

(Kuva poistettu lainauksesta.)
se rele on tuo overdrive

Löytyykö tuo relerasia mistäpäin autoa?

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 automaatti takkuilee
« Vastaus #19 : 15.06.2011, 10:43:27 »
Löytyykö tuo relerasia mistäpäin autoa?

Onko sulakkeet keskikonsolissa? Jos on niin sitten pitäisi olla samassa paketissa sulakkeiden takana. Yläpuolella oleva tupakansytytin/lokero pitää irrottaa, että pääsee vähän paremmin käsiksi.

Tuolla enemmän tietoa:
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/ElectricalCircuitsRelays.htm#RelayLocations

The moose

  • Vieras
Vs: 940 automaatti takkuilee
« Vastaus #20 : 15.06.2011, 11:04:12 »
kertokaas ny tietämättömälle miten se vihreä eroaa valkoisesta releestä? molemmat ohjaa solenoidia joka laittaa turbiinin sisäisen 4. vaihteen päälle ja vauhdissa 98kmh tai jotain... kytkee turbiinilukon. Ja nappia painaen saat ne lukittua pois käytöstä.

onko siinä eri kytkentänopeudet?
lähteekö lukko pois kaasua painamalla, ilman 3. vaihteen käyttöä?
joku muu, mikä?

tähän oottelen vastausta  V:>

Poissa jartzu65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 automaatti takkuilee
« Vastaus #21 : 15.06.2011, 11:14:18 »
Joo, sulakkeet on siinä tuhkakupin takana.  Joo, tosiaan emäntä soitti eilen moottoritieltä, että nelosvaihde ei kytkeydy päälle, kolmosella oli kotiin jyrryytellyt, kierrokset kolmessa tonnissa ::) Öljyä lisäsin laatikkoon hieman, kun oli mielestäni hieman naftisti, koeajoa en kyllä ehtinyt vielä tekemään että auttoikio tuo lisäys asiaan. Nuolivalo kyllä syttyy mittaristoon, kun vasemmanpuoleisesta napista painaa siitä vaihteenvalitsijasta. Ymmärsinkö oikein että selvä naksahdus pitäisi kuulua releestä, kun tuon lukitusnapin painaa päälle?

The moose

  • Vieras
Vs: 940 automaatti takkuilee
« Vastaus #22 : 15.06.2011, 12:54:50 »
Joo, sulakkeet on siinä tuhkakupin takana.  Joo, tosiaan emäntä soitti eilen moottoritieltä, että nelosvaihde ei kytkeydy päälle, kolmosella oli kotiin jyrryytellyt, kierrokset kolmessa tonnissa ::) Öljyä lisäsin laatikkoon hieman, kun oli mielestäni hieman naftisti, koeajoa en kyllä ehtinyt vielä tekemään että auttoikio tuo lisäys asiaan. Nuolivalo kyllä syttyy mittaristoon, kun vasemmanpuoleisesta napista painaa siitä vaihteenvalitsijasta. Ymmärsinkö oikein että selvä naksahdus pitäisi kuulua releestä, kun tuon lukitusnapin painaa päälle?

Sytytys virrat päällä pitäis jo naksahtaa ja samalla kuuluu jos kuskin ovi auki auton alta solenoidin ääni. Jos kaikki kunnossa.

Tarkasta vielä se öljyn määrä.. selaat vaihteet läpi kone ensin kuumaks. P-R-D-R-P.  Pyyhit kepin kuivaks ja kattot kuumalta puolen missä öljyä on.

Osasko emäntä nostaa kaasupetaalia ja koittaa näin vaihtaa 4. vaihteelle. Ite päässy omallani alkuaikoina Tampereelta Hämeenlinnaan linnatuuleen 3. vaihteella kun en älynny nostaa petaalia ja samalla vaijerin pölysuoja oli rullan välissä kiristämässä kick vaijeria.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 automaatti takkuilee
« Vastaus #23 : 15.06.2011, 16:13:37 »
kertokaas ny tietämättömälle miten se vihreä eroaa valkoisesta releestä? molemmat ohjaa solenoidia joka laittaa turbiinin sisäisen 4. vaihteen päälle ja vauhdissa 98kmh tai jotain... kytkee turbiinilukon. Ja nappia painaen saat ne lukittua pois käytöstä.

onko siinä eri kytkentänopeudet?
lähteekö lukko pois kaasua painamalla, ilman 3. vaihteen käyttöä?
joku muu, mikä?
En tiedä releiden erosta, mutta kytkentänopeudet ei riipu releestä, kaasua painaen ei lukkoa saa auki ilman että aski hakee kolmosen samaan kauppaan, ja nämä molemmat erot johtuvat itse laatikosta, eivät releestä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

The moose

  • Vieras
Vs: 940 automaatti takkuilee
« Vastaus #24 : 15.06.2011, 16:26:36 »
En tiedä releiden erosta, mutta kytkentänopeudet ei riipu releestä, kaasua painaen ei lukkoa saa auki ilman että aski hakee kolmosen samaan kauppaan, ja nämä molemmat erot johtuvat itse laatikosta, eivät releestä.

Tässä topikissa joku vaan kyseli sen vihreän releen perään. Pitäny käydä sinisellä kysymässä mut eipä tuo niin kovasti vaivaa tuo niiden ero, kun sen osasin päätellä ihan ite  et varmasti ei tiputa lukkoo ilman vauhdin putoomista alle esim 98 kmh tai vaihtoa 3. vaihteelle.  :sundaydriver:

Poissa jartzu65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 automaatti takkuilee
« Vastaus #25 : 17.06.2011, 07:40:44 »
Relerasia löydetty, mutta mitäpä sille nyt sitten olis osannu tehdä ??? Koeajo paljasti, että ei vaihda neloselle, vaihdetangon vasemman puoleisesta napista kun painaa, niin nuoli syttyy mittaristoon, mutta sitten saikin renklata ja sammuttaa moottori, että sen nuolivalon sai sammumaan, mitään naksahtelua ei kyllä kuulu missään vaiheessa. Olisko se jokin solenoidi sitten mäsänä? tai rele?

The moose

  • Vieras
Vs: 940 automaatti takkuilee
« Vastaus #26 : 17.06.2011, 11:54:09 »
rele tai johdot napille vähän huonot

releen uusimisella alotettava. sit ne johdot tarkastaa ellei ala toimimaan releen vaihdolla.

Poissa jartzu65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 automaatti takkuilee
« Vastaus #27 : 17.06.2011, 12:28:08 »
Ok, ruvetaan metsästämään relettä. Onko tuo kuva releistä yhteensopiva kaikkiin 740 malleihin, värejähän tuossa ei ole, omassa ainakin tuo pyöreä Bulbfailure-rele oli vihreä, muita värejä en muista..rele lähtee vissiin ihan nostamalla irti kun painaa pikkuklipsiä samalla sisään?

Poissa jartzu65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 automaatti takkuilee
« Vastaus #28 : 17.06.2011, 12:34:38 »
Tuossa firmassa on jotakin relettä, liekö oikea?

http://www.adita.fi/?file=318

The moose

  • Vieras
Vs: 940 automaatti takkuilee
« Vastaus #29 : 17.06.2011, 13:37:00 »
motonetti myi aikasemmin tiedä sit onko nyt. olisko ollu nimellä ylivaihde rele aw valkoinen

omassa lähti ihan vaan nostamalla se rele.

 

Samppasport  Futurez