Rokkiralli-kilpurissa:
-Vakio B23E rempattuna
-530 kansi lähes sairaalloisella pieteetillä siistittynä, venat muotoiltu, imu-ja pakosarjat tähystimellä sovitettuna

-A nokka, säädettävä nokkapyörä
-Td05-20g ahtimen kopio
-Tial 38mm hukkaportin kopio
-HKS ssqv dumpin kopio
-Lyhyehkö tuubi-pakosarja
-3"putkisto, yhdellä 2.5" vaimentimella, sivuputki auton puolessa välissä
-1000mm x 400mm x 80mm cooleri, jostain pyöräkoneen kennosta pilkottu
-1000cc suuttimet, RE85 polttoaine
-Sähköruiskun imusarja
-Megasquirt moottorinohjaus, VAG 106b hukkakipinäpuola
-Bosch 044 bensapumpun kopio
-Kevennetty vauhtipyörä
-Alkuperäinen Sachs 215mm kytkin simmattuna, nelilapainen sintterilevy (yllätti vähän että pitää)
Penkissä pyöriteltiin nokkaa jokusen kerran, ihan vääntöä ja ajettavuutta haettiin, ei huipputehoa.
n.2500 kierroksella vääntöä on yli 300Nm.
Huippulukemat pyöreästi 350hv 560Nm 1.3bar, 15 prosentin voimansiirtohäviöllä korjattuna.
Tästähän tuli sit käkikello, tai melkein kahtiahan se meni..

Olihan se odotettavissa vakio veiveillä ja noin alavääntösellä tehoalueella. Seuraava moottori oli kokeellinen b200, halvimmilla kinukki H-profiileilla ja kuplan 90.45mm "tako"männillä (hypereuteettiset). Puristukset karvan alle kympin pintaan. Muuten samat viri-osat V-nokkaa ja isompia suuttimia lukuunottamatta kuin yllä. Kone kesti kolmisen kierrosta jääradalla, nelosen suutin jumiin, männäntappi poikki, mäntä aivan murusiksi, reikä lohkoon.. Mutta siihen asti oli hauskaa ja ripeää
Nykyinen kone on b200, Eagle H-profiileilla, uusilla Kolbenschmidt turbo männillä, ja loput voima-osat on lähes samat kuin edellisessä, lukuunottamatta kannen viimeistelyä ja palotilojen muotoilua nelos-pytylle sattuneen damagen takia. Kannesta sai raapasta 1.6mm lastun pois että sai puristukset nostettua 7.7:stä edes 8.8:n

Samassa penkissä pyöriteltiin nokkaa nyt sit toiseen suuntaan, eli haettiin heppoja ja siirrettiin vääntöä ylemmäs. 1.6bar ahdoilla pyöräteho oli pyöreästi 380Hv 520Nm, joka parinkymmenen prosentin voimansiirtohäviöllä tekee moottoritehoksi 450Hv 560Nm. Ja maltillisemmilla kilon ahdoillakin oli vielä 340Hv pyörästä, että ajelee silläkin

Koitan laittaa kuvan käppyröistä, moottorin kuvaus on harhaanjohtava, koska kaveri joka penkitti otti listasta valmiiks minun nimellä olleen tiedoston, joka oli tuo eka b23.
