Jaahas, jos vaikka päivittelisi tämänkin ajantasalle..

Autoon ei juurikaan ole kilometrejä kertynyt, mutta rahaa on kulunut senkin edestä. Eipä siis selvitty nostajarempalla, kun mekaanikko soitti, että meillä on vähän isompi ongelma. Yhden nostajan pesä oli nimittäin haljennut kannesta.. Ei siinä sitten auttanut, kuin alkaa metsästämään kantta koneeseen. Koneistettu kansi löytyi purkaamolta ja se laitettiin paikoilleen uusine sisuskaluineen. Tämä prosessihan ei tietenkään sujunut ongelmitta ja aikaa kului. Kun auto oli kasassa, akku ilmoitti olevansa tien päässä ja korvaajaksi tuli exiden akku. Olisi tullut volvolainen akku, mutta ei ollut mahdollisuutta saada siihen hätään.. Antautunut akku oli alkuperäinen volvolainen -05 leimalla, joten kohtuullisen kauan se kesti

Pajalla ollessa autoon tehtiin siis seuraavaa:
- Koneistettu kansi uusilla venttiileillä ja nostajilla + vanhoilla hyväkuntoisilla nokilla
- Jakopää + vesipumppu
- Öljyt + suodatin
- Uudet hehkut
- Exide 100ah akku
Näiden lisäksi kaverin kanssa 327tkm kohdalla:
- Tehdaskunnostettu ahdin
- Välijäähyn huuhtelu
- Comma Voltech 0W-30 öljyt + oem suodatin
- Ilmansuodattimet
- Polttoainesuodatin
Vastoinkäymisiä on ollut todella paljon ja korjaamoa, jossa auto oli, en käytä enää toiste.. Mutta ehkä tästäkin jotain oppi

Rahaa on palanut ihan kiitettävästi, joten jos ei tätä nyt ihan heti vaihtaisi pois..
Nyt auto on kuitenkin vihdoin kunnolla ajossa ja kyllä on mukava ajaa

Tuli hankittua
Bilteman vikakoodinlukija ja todettua toimivaksi laitteeksi

Viimeiseksi tänään ostin käytäjältä
miica76 tuollaisen
volvotech canbus extenderin, joka osoittautui myös varsin käteväksi palikaksi

Kuvaa en kehtaa p*skaisesta autosta laittaa, joten niitä sitten toisella kertaa..