Joo, nyt ois kerätty lukkopulteista kokemuksia.
Vw/audi lukkopultit on todella kestäviä. Pari pitäny avata isommalla kuorma-autopyssyllä kun jumittanu ihan huolella.
Yhdestä xc60:stä oli joku ampunu pyssyllä pultit kiinni ja hampaat oli halkeillu. Ei juurikaan voimaa tarvinnu niin lohkes irti ja piti lähettää sinisen tiskille lukkopulttien irroitukseen. Sininen tekee sen muuten hitsaamalla mutterin siihen päähän

.
Ranskalaisissa on pyöreä avain jonka ulkolaitaan on upotettu tappeja pystyyn. Ei kestä mitään...
Mutta yks päivä tuli ekan korimallin S80. Katsoin että lukkopultin avain huonossa kunnossa ja kokeilin että ovat pirun tiukassa. Yksi lähti irti mutta toisen kohdalla alkoi avain lipsumaan ulospäin. Vasaralla nakutin hylsyn pultin pohjaan, laitoin tukevan hylsyn siihen päähän ja otin ison lekan. Sillä löin monta kertaa siihen päähän suhteellisen kovaa. Sitten painoin pulttipyssyä pirun kovaa pulttia päin ja aloin avaamaan. Kaikki aukes tän lekahoidon jälkeen ja heitettiin lukkopultit roskiin

.
Ja jos minulta kysytään, ei lukkopulteille ole tarvettä ellei autossa ole jotkut erittäin kalliit erikoisvanteet. Normi merkkikohtaiset vanteet on jo niin yleisiä että ei kiinnosta rosvoja
ja pulttien irroitukseen kaksi vinkkiä.
1. Ammu pulttipyssyllä kiinni ja auki. Monet tiukat pultit on auennu tällä.
2. Lekaa huolella pultin päähän että lähtee ruosteet kävelee