Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B230K pakosarja

  • 5 Vastauksia
  • 2961 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa T4R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
B230K pakosarja
« : 25.03.2014, 09:36:22 »
Eli aikeissa vaihtaa "normi" mallin pakosarja tohon B230K mottiin jolloin saastelaitteet (pulsair) jäis kokonaan pois. Onko kellään kokemusta moisesta? Liekkö mitä ongelmia tiedossa?  ???
Volvo 240 GL 2.3 1988 B230K (BJL-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2001 (RJZ-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2002 Käyttis

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230K pakosarja
« Vastaus #1 : 25.03.2014, 10:29:22 »
Eikös pulsair kanavat ole kannessa eikä pakosarjassa?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: B230K pakosarja
« Vastaus #2 : 25.03.2014, 11:17:24 »
Eikös pulsair kanavat ole kannessa eikä pakosarjassa?
Onhan ne, EGR:n putket on sitten pakosarjassa.
Jäitä housuun!

Poissa Pekka92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K pakosarja
« Vastaus #3 : 25.03.2014, 18:30:40 »
Pulsair haukkaa ilmaa suodattimelta pakokaasujen sekaan, eikä näin ollen saastuta imuilmaa ELK Eikös EGR:n voi tulpata, ilman että vaihtaa pakosarjaa? ???
Volvo 240 GL
Volvo V70 Mk3
Volvo 940 Turbo x2
Volvo V70 Classic

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230K pakosarja
« Vastaus #4 : 25.03.2014, 18:57:48 »
EGR:n putket on sitten pakosarjassa.

Totta tosiaan.
Ja siinä päällä on joku venttiili johon käy tukkeeksi muistaakseni 50pennin kolikko, sellainen kellertävä, ei kiiltävä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230K pakosarja
« Vastaus #5 : 25.03.2014, 22:36:40 »
Totta tosiaan.
Ja siinä päällä on joku venttiili johon käy tukkeeksi muistaakseni 50pennin kolikko, sellainen kellertävä, ei kiiltävä
Ainakin dieselin egr-venan tulpaksi oiva kapistus on lasisen jaffapullon korkki, bensavermeissä olen tehnyt helpomman kauti ja tehnyt imusarjaan kiinnittyvään laippaan tiivisteen jossa on vain 2 reikää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

KL-varaosat  Race.fi