Ensi jouluksi tulee ps5 joten alkaa varmasti ps4 hinnat ropisee alas varsinkin käytetyt. 
Mulla on ollut Pleikkari 2 saakka tapana tulla yhden sukupolven jäljessä näiden konsoleiden kanssa varsinkin sen takia kun se on niin edullista, pelejä saa kirppareilta alle kympillä ja itse konsolistakaan ei tarvitse maksaa enää paljon mitään kun kaikki hypettää uutta konetta;-)
Muuten konsolihistoriani alkaa -93 joulusta ja Sega Megadrivesta. Sitten hommasin Saturnin ja sen jälkeen Dreamcastin, nämä jo käytettynä. Pleikka 2 aikana olin taas hetken aikaa skenessä mukana kun kolmosta ei ollut vielä julkaistu. Nyt mulla on ollut Pleikka 4 vajaan vuoden verran.
Noilla vanhoilla koneilla tulee kuitenkin pelattua edelleen hyvin paljon, esim. viime perjantaina pidettiin kaverien kanssa peli-iltaa ja Megadrivea silloinkin pelattiin. Putkitelkkarin vaatii ja scart liitännän kautta kuva niin kyllä kelpaa. Kesälomilla tuli pelattua monena iltana PS1n Gran Turismo kakkosta, Pleikka 2 kanssa.
Näiden lisäksi vielä Nintendon Game Cube löytyy hyllystä.
Pleikka 4 olen pelannut nyt Ressa 2 remakea varmaan eniten.
Pleikkari 2 taaksepäin toimivuus oli hyvä asia, PS1 konsolia ei mulla ole koskaan ollutkaan, pelejä kylläkin.
Monilta muuten unohtuu että vielä PS3 pystyy pelaamaan PS1 orkkis pelejä.