Kulkukoira  Proturbo

850 2,0 turbo pätkii

  • 8 Vastauksia
  • 2315 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nenkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • Ei riemulla rajaa, kun volvolla ajaa.
850 2,0 turbo pätkii
« : 04.04.2014, 20:15:36 »
Nyt rupeaa mies repeilemään liitoksistaan. Kyseessä siis italialainen 2 litrainen 211 hevosvoimainen volvo, vuosimallia 96 ja vakio kone. Auto tekee kun veätät nopeasti kaasun pohjaan, niin saattaa ennen 6000 kierrosta pätkiä useamman kerran, joskus ei tee lainkaan. Joskus tekee taas että autosta loppuu veto kuin seinään ja hetkessä taas nostaa kierroksia ja saattaa pätkiä taas. Autoon on korjaamolla asennettu tammer dieselillä turbo entisen rikkoutuneen tilalle, sytytystulpat vaihdettu bochilaisiin, johdot myös puolalle uusittu bochilaisiin, virranjakajan kansi ja pyörijä uusittu, polttoainepumppu sippasi myös ja se on vaihdettu tarvikepumppuun 4 baarin tuotolla olevaan, polttoainesiodatin vaihdettu myös, polttoainepumpun rele vaihdettu. Mutta vika ei häviä. Volvon liikkeessä varkaudessa ei ole törmänneet moiseen, nakutustunnistimia ei kuulemma ole mennyt. Mutta voiko vika olla ilmamassamittarissa tai kaasuläpän asentotunnistimessa, kampiakselin asentotunnistin voisi olla kun kone puskee öljyä, että olisiko anturin öljynnyt ja sekoittaisi. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Syttypuolelta on siis puola enää vaihtamatta ja bensa puolelta suuttimet, testerissä ei mäy vikoja eikä ahdot tipu kun veto häviää. Ja autolla tosiaan ajettu 260tkm ja jakopään merkit kohdallaan. Missä vika?
« Viimeksi muokattu: 05.04.2014, 18:41:36 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: henkimaailman vehje
« Vastaus #1 : 04.04.2014, 21:38:07 »
Kuulostais fuelcut ongelmalta. Millaiset ahtopaineet, onko vakiot? Meneekö ahtomittari vedätyksessä valkoisen sektorin loppuun asti?

Poissa nenkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • Ei riemulla rajaa, kun volvolla ajaa.
Vs: henkimaailman vehje
« Vastaus #2 : 04.04.2014, 22:11:54 »
Ahdot nousee nuin puoleen väliin valkoista, erillisellä mittarilla näyttää 0.7 ahtoja. Ei ole viri viri lastuja ja korjaamolta tultua en ole itse ahtoja säädellyt.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: henkimaailman vehje
« Vastaus #3 : 04.04.2014, 22:26:26 »
Mittaapa kuitenkin ne bensanpaineet. Mittausliitin on bensakiskon päässä.
Jäitä housuun!

Poissa nenkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • Ei riemulla rajaa, kun volvolla ajaa.
Vs: henkimaailman vehje
« Vastaus #4 : 05.04.2014, 11:08:31 »
Sen verran vielä että vika tulee kun kaasupolkimen painaa pohjaan asti, kaasuläpän asentotunnistin auottu ja putsattu ja antaa arvoa kun kehää pyörittää johon kaasuläpän akseli tulee, ecu boksin liittimet putsattu. Mutta tietääkö joku sanoa onko kaasuläpän anturilta tulevan piuhan ja ecun välillä muita liitoksia? Tai kaasun avautuessa joku komponentti antaa väärää tietoa nyt ja nykii tästä syystä. Sähkökaaviot ois kova sana nyt.

Poissa nenkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • Ei riemulla rajaa, kun volvolla ajaa.
Vs: henkimaailman vehje
« Vastaus #5 : 05.04.2014, 15:28:11 »
Kipinän vahvistimelle näyttää tulevan kolminapainen liitin johon yhteen napaan tulee 2.200 volttia, vedätyksessä nousee 2.900 volttiin. Pätkiessä tämä jännite ei muutu vaan nousee samallalailla kuin silloin kun ei pätki rauhallisella kaasutuksella. Puolalta mitatessa jännite on 13.16 volttia, pätkiessä tippuu 13.00 volttiin. Kuuluuko kipinänvahvistimen kiihytyksessä nostaa ja pitää jännite 13.16. Että kielisi kipinänvahvistin vikaan nyt..

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: henkimaailman vehje
« Vastaus #6 : 05.04.2014, 16:36:57 »
Kun mitataan pulssimaisia tasajännitteitä ja jännitteitä jossa voi olla rippeliä, niin oikea työkalu on oskilloskooppi.

Poissa nenkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • Ei riemulla rajaa, kun volvolla ajaa.
Vs: henkimaailman vehje
« Vastaus #7 : 05.04.2014, 16:58:55 »
Ajoituslampulla sai puolan johdosta sellaista tietoa että pätkii ja pahasti kun vedot hiipuvat, mutta onko eculta tuleva  signaali hukassa silloin vai puolalta vai kipinänvahvistimelta. Oskiloskoopilla paha ajon aikana mitata ja testereilläkään ei pääse tietokonetta lukemaan kui yleisimpiä tietoja.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: henkimaailman vehje
« Vastaus #8 : 05.04.2014, 17:43:46 »
Ajoituslampulla sai puolan johdosta sellaista tietoa että pätkii ja pahasti kun vedot hiipuvat, mutta onko eculta tuleva  signaali hukassa silloin vai puolalta vai kipinänvahvistimelta. Oskiloskoopilla paha ajon aikana mitata ja testereilläkään ei pääse tietokonetta lukemaan kui yleisimpiä tietoja.
Voihan se myös olla, että eculta lähtevä signaali on jo valmiiksi pätkivää. Esim ecu ei saa kunnollista kierroslukutietoa.

Skooppi olisi kova.

 

Proturbo  Autodiagnoosi