Autodiagnoosi  Carcom Oy

S80 D5 -09 termostaatin vaihto

  • 5 Vastauksia
  • 7097 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pahus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
S80 D5 -09 termostaatin vaihto
« : 06.04.2014, 11:52:21 »
Vikatesteri ilmoitti, että termostaatti on sökö, samoin turbon paineanturi. Orggis termari maksaa jotain 130€, tarvike 30€ enkä usko niidenkään ihan surkeita olevan. Anturia en oo kyselly mutta se pitää varmaan ottaa orggiksena. Mutta mites noiden vaihto, lieneekö diy-mahdollisia vai onko merkkiliike ainoa vaihtoehto? Ainakin huollossa sanoivat termarin olevan aika pahassa paikassa ja vaihdon vievän ammattimieheltä kolmisen tuntia elikkä ihanan kallista, onko noin? Joku varmaan näitäkin vaihdellut. Ja mites tuo anturi, paha vaihto? Tai jos joku tietää Kouvolan seudulta kohtuuhintaisen lafkan näitä korjaamaan niin sekin auttaisi.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S80 D5 -09 termostaatin vaihto
« Vastaus #1 : 06.04.2014, 12:53:40 »
Jos on kerrottu, että termari on pahassa paikassa, lienee moottorisi siinätapauksessa D5244T10
Jos on ennenkin tehnyt, niin 3 tuntia voisi riittääkkin sen vaihtoon.

30€ termarista tulee mieleen, että sulle tarjottu väärää termaria, ellet sitten 30eurolla saanut allaolevan kuvan näköistä termaria
Tuonne koteloonhan ei irtotermaria sisälle vaihdeta.
Katselin auton tiedoilla tarvike-varaosa-ohjelmasta, niin löysin S80 2009 D5244T10 moottorivalinnalla kaksi vaihtoehtoa, toinen oli perinteisemmän näköinen termari, hinnaltaan ~30€ tietämillä, jonka tarkennuksissa ei moottorityyppi täsmännyt ollenkaan, eli se oli väärä ja toinen oli sitten runsaan hintainen tuon näköinen, kuin kuvassa.

« Viimeksi muokattu: 06.04.2014, 13:13:43 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa Pahus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 -09 termostaatin vaihto
« Vastaus #2 : 06.04.2014, 13:43:54 »
No niinpä tietysti. Katsoin tuota vain Motonetin sivuilta ja siellä on nimenomaan irtotermari alkuperäisen kotelon sisään, outoa jos ei sitä sitten kuitenkaan saa sinne vaihdettua? Pitänee siis kysellä suosiolla liikkeiltä tarjouksia vaihtotyöstä. Samalla sitä voisi tietysti vaihdattaa jakohihnankin, tuli viisi vuotta just täyteen ja 150 tkm on vielä puolen vuoden päässä... Mihin hintoihin tuo hihna yleensä vaihtuu?

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: S80 D5 -09 termostaatin vaihto
« Vastaus #3 : 06.04.2014, 15:35:22 »
-09 vuosimallissa ainakin V70:ssa esiintyi kahta D5 versiota. Mallivuoden -09 alkupään autoissa oli 136 kW:n D5 (T4) ja loppupään autoissa 151 kW:n D5 (T10). Oma V70 -09 on lokakuussa 2008 valmistettu ja moottorina on 136 kW D5244T4 D5.  Ehkä tuo  mainittu 30 eur irtotermari on tarkoitettu D5244T4 D5 moottoriin ?
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S80 D5 -09 termostaatin vaihto
« Vastaus #4 : 06.04.2014, 16:34:46 »
-09 vuosimallissa ainakin V70:ssa esiintyi kahta D5 versiota. Mallivuoden -09 alkupään autoissa oli 136 kW:n D5 (T4) ja loppupään autoissa 151 kW:n D5 (T10). Oma V70 -09 on lokakuussa 2008 valmistettu ja moottorina on 136 kW D5244T4 D5.  Ehkä tuo  mainittu 30 eur irtotermari on tarkoitettu D5244T4 D5 moottoriin ?

Juurikin tolleen omatkin ajatukset ja tietoni menee noiden termareiden suhteen.


Itseasiassa tuota irtotermaria näytetään kauppaavan myös tuohon D5244T10 moottoriin, mutta se on kyllä virhe.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: S80 D5 -09 termostaatin vaihto
« Vastaus #5 : 06.04.2014, 20:19:55 »
No niinpä tietysti. Katsoin tuota vain Motonetin sivuilta ja siellä on nimenomaan irtotermari alkuperäisen kotelon sisään, outoa jos ei sitä sitten kuitenkaan saa sinne vaihdettua? Pitänee siis kysellä suosiolla liikkeiltä tarjouksia vaihtotyöstä. Samalla sitä voisi tietysti vaihdattaa jakohihnankin, tuli viisi vuotta just täyteen ja 150 tkm on vielä puolen vuoden päässä... Mihin hintoihin tuo hihna yleensä vaihtuu?

Jakohihnan vaihdon yhteydessä suosittelisin myös apulaitehihnaosaston huoltoa. Omassa V70 -09:ssa uusittiin jakohihnan vaihdon yhteydessä 145 tkm molemmat apulaitehihnat, apulaitehihnan kiristin ( laakeri oli lopussa ) ja laturin vapaakytkin.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

 

Autoracing  KL-varaosat