Joo päivitellääs, eli jos joku seurasi tuota syyläriongelmaa, niin thurmo-jauhe korjasi tilanteen, ei ole nesteet enää huvennut !!
Mutta sitten toinen vähintään yhtä kiva asia

Nimittäin tuo moottori rampa laukesi nyt lopullisesti, öljyä liruna ulos ja öljykorkin ampui käsille

Nyt alkaa sitten koneenvaihtoremppa vol. 8768909+8t03t79, ja tällä kertaa se tehdään huolella, ja ainakin 6 kertaa, että toisen kerran kolmas kerta sanoisi toden

Ja silleen.
Vaihtoehdot on b18 kone, joka muuten täydellinen, mutta yksi kansipultin kierre sökö. B20 lohkoja pitäisi löytyä myös 015", 2x 030" ja 040", joista kaikissa on lämpöleikkaus tapahtunut ja renkaat poikinut. Sitten tietysti tuo 92mm lohko, joka olisi kunnon puolesta ihan käyttövalmis, laakerit tilasin myös ja ne tulee huomenna, katsotaan mikä kone nyt kasataan. 2.1 koneen jos kasaa niin menee laastariksi tuo kallis kansipahvi, ja kesällä joutuu tilaamaan uuden taas, koska nyt en saa millään laitettua kantta jonka tahtoisin, enkä myöskään nokkaa.. Mutta toki kun leikki on aloitettu, se pitää myös kestää. Selvinnee kunhan pääsen paremmin tutkimaan nuo lohkot. toki jos 030" lohkon saisi porattua kutakuinkin hyväksi noille 040" männille tms..

Kanneksi tulee tämmöinen väliaikaiskansi:


On tuohonkin joku vaivaa nähnyt, voisi olla ihan mukavakin tolla isolla lohkolla, näyttäisi olevan jonkinverran höylätty tasostakin veke. Varmaan ~4mm ainakin. 44/35 venoilla, jotain tehty kanavillekkin. Vielä tarkempi kuva palotiloista. Seetien siistinnässä tuo käytetään toki ekaksi.
