Futurez  Kulkukoira

Perän kannen vaihto 240.

  • 9 Vastauksia
  • 2423 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Perän kannen vaihto 240.
« : 13.04.2014, 20:58:39 »
Joku neropatti oli laittanut ilmeisesti bensan perän kuvun tähän d24 240:seen ja sehän tarkoittaa sitä että nopeusmittarin johto ei mene mihkään. Elikkäs onko tietoa mikä perä (vakio kuulemma) autossa voisi olla ja mistä sopiva perän kansi siihen liittimen kanssa?

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1295
  • www.vrcf.fi
Vs: Perän kannen vaihto 240.
« Vastaus #1 : 13.04.2014, 21:12:43 »
Eikös noissa bensa ja d24 ole ihan samat perät. 84 jäljestä löytyy perästä anturikehä (harvempi tai 4 kertaa tiheämpi). Periähän on joko 1030/1031. Selviää valusta/mittaamalla lautaspyörä. Kannet käy ristiin. Välitys selviää esim nostamalla toinen rengas ilmaan, merkki kardaaniin ja pyörittämällä.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2014, 21:15:39 kirjoittanut 240 »

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Perän kannen vaihto 240.
« Vastaus #2 : 13.04.2014, 21:24:11 »
Eikös noissa bensa ja d24 ole ihan samat perät. 84 jäljestä löytyy perästä anturikehä (harvempi tai 4 kertaa tiheämpi). Periähän on joko 1030/1031. Selviää valusta/mittaamalla lautaspyörä. Kannet käy ristiin. Välitys selviää esim nostamalla toinen rengas ilmaan, merkki kardaaniin ja pyörittämällä.
okei kiitoksia, eli tartten siis 1030/1 perän kannen anturikehällä? Mistäs moinen?

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1295
  • www.vrcf.fi
Vs: Perän kannen vaihto 240.
« Vastaus #3 : 13.04.2014, 21:29:26 »
Anturikehä murikan ympärillä. Anturi kannessa. -84 saakka oli käytössa vaijerimittari. Siitä eteenpäin -93 sähköinen mittari. Parissa viimeisessä vuosimallissa kxxxxx-mittari eli tiheä anturikehä. Jos nyt kannessa ei ole anturia, niin kannattaa kurkata öljyreiästä löytyykö perästä anturikehä. Kansi on nimittäin saattanut ruostua puhki ja tilalle heitetty kiireessä anturiton.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2014, 21:35:10 kirjoittanut 240 »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Perän kannen vaihto 240.
« Vastaus #4 : 13.04.2014, 21:33:26 »
Ettei olis vika vaijeri kuitenkin 85? Pappakeulan mukana sitten tullut sähköset?  ;)

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Perän kannen vaihto 240.
« Vastaus #5 : 13.04.2014, 21:35:21 »
Ettei olis vika vaijeri kuitenkin 85? Pappakeulan mukana sitten tullut sähköset?  ;)
auton vm on -88 ja sähköinen. Tuskin tiheä välinen kehä sitten.

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1295
  • www.vrcf.fi
Vs: Perän kannen vaihto 240.
« Vastaus #6 : 13.04.2014, 21:38:04 »
Ettei olis vika vaijeri kuitenkin 85? Pappakeulan mukana sitten tullut sähköset?  ;)

Siinä -84/-85 taitteesahan moottoreissa, pelleissä ym oli niitä isompia muutoksia mukaan lukien nopeusmittari.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Perän kannen vaihto 240.
« Vastaus #7 : 13.04.2014, 21:44:54 »
Siinä -84/-85 taitteesahan moottoreissa, pelleissä ym oli niitä isompia muutoksia mukaan lukien nopeusmittari.

Jeps.
Volvohan tais alkaa kehittelemään sähköstä nopeusmittaria jo vuonna ~1980.
Ihan vaan siitä päättelen, kun noissa harvoissa ~80 vm diiseleissä on sitä alumiinistä perämurikkaa ja siinä on valussa nopeusmittarille paikka.

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1295
  • www.vrcf.fi
Vs: Perän kannen vaihto 240.
« Vastaus #8 : 13.04.2014, 21:52:46 »
Näytti olevan Uutuudet 1986 Vihreäkantisessa sinä vuonna tulleen sähköisen nopeusmittarin. Mutta Uutuudet 1985 oli jo vaihtamisen ajankohdan ilmoittava järjestelmä, johon kuului anturi perässä.

Tuossa kun muisteli, niin omassa Jenkki 240 b230f -85 oli vaijerimittari (m46) ja perässä oli anturi (oliko sitten LH varten).
« Viimeksi muokattu: 13.04.2014, 22:01:18 kirjoittanut 240 »

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Perän kannen vaihto 240.
« Vastaus #9 : 15.04.2014, 00:04:30 »
Sähkömittari ja ulkoinen feislifti tuli 1986 malliin. -85 oli vielä vaijerimittarit ja voimakeulat (paitsi DL:ssä flätti).
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

Samppasport  Futurez