Lisää edelliseen: Uteliaisuuttani nostin oikean etupyörän, ja kytkin oskilloskoopin anturin johtoon. Helpoiten tämä käy työntämällä esim. nuppineula ruskeaan johtoon jatkoliittimen kohdalla. Musta karva on maapotentiaalissa, joten skoopin kylmän navan voi kytkeä auton runkoon. Vaihde päälle ja kytkin ylös, luistonesto pois päältä. Signaali oli n. 2,5 V p-p, joka ratsastaa 12 V:n päällä.
Tässä tapauksessa kuin risuaitaa.
Seuraava testi vasemmalta puolelta, jossa myös n. 2,5 V p-p, mutta paljon kauniimpaa.
Tämän jälkeen rakentelin johdon pätkän, jolla sain kytkettyä oikean anturin vasemmalle puolelle. Nyt sain edelleen saman vikakoodin, siis oikean etupyörän anturi viallinen. Kun mittasin anturia liitin irroitettuna, ei ohmilukemia saa, mutta yleismittarin diodi-asennossa näyttää n. 2,5 V, siten, että mittarin + johto on mustassa karvassa. Toisin päin ei johda. Olisiko tämä jokin Hall-anturi? Selvästikään anturissa ei ole käämiä, kuten joissakin malleissa. Onkohan näitä antureita jossakin halvemmalla, kuin Motonetissä, jossa hinta n. 80 €?