Hejssan.
Jag heter Ässä och detta är min bil.

Ja sitten jatketaan Suomella kun ei tuo Ruotsi taivu.
Eli hakusessa oli jo pidemmän aikaan vanhempaa vuosikertaa. Sen hetkinen 745 GLT sai jatkaa matkaansa jonkun muun kanssa, kun huomasin Lankulle (Jannelle) tulleen myyntiin suht orkkis kuntoinen keltainen 145 vuosimallia -70 ja mittarissa 240 500km
Tästä:

Siinä nyt suht juurikin ostettuna, ainoastaan hajukuusi ja JP racing vanteet on omaa käsialaa.

Ostopäivänä kävin laittamassa nimiini ja tilaamassa alkuperäiset kilvet.
Alkuperäiset penkit oli kovin retkahtaneet ja suoraan sanoen kivuliaat ajella. Joten ostin tälläiset. Nuo on muuten hyvät!

Sidden tuli Joulu ja nimimerkki
jen lähetti minulle lahjaksi tämmöisen hiaaanon etulipareen 240 mallista. Jennitäti.


Seuraavana alkoi harmittaa alkuperäinen perävälitys (4.5) kierrokset ja kulutus aika korkealla matka-ajossa.
Joten tälläinen tuli ostettua yhdestä 164 mallista pk-seudulta. Tämä siis 3.75 muistaakseni, jolloin matka-ajusta tuli huomattavasti mukavempaa.

Rautakuulapuhallettuna, epoksimaalattuna ja pintamaalattuna x10

Myös lukonpuute vaivasi. Joten spartan.

Lintassa.


Linttaamista ei tosin kestänyt kahta kierrosta pidempää kerralla, kun ilmeisesti kansipahvi on kaput.
Oksentaa nesteet yläkautta ja ripuloi öljyt alakautta.
Kuten kuvasta näkee etuvanteita myöden öljyssä

Tulin siihen tulokseen että olkoon paska, ja hain paikalliselta romuttamolta 144 -74 keulalta uuden B20 moottorin, eli 8 pulttinen ja isoventtiilikansi.

Jota sitten Team
KARVAVAKO Racingin porukalla purettiin kun odotettiin saunan lämpiämistä mun tallilla.

Alkoholillakin oli osuutta asiaan, tietäkääpä se.



Huopatiivisteet mettään ja stefalliset kopat tilalle, teräsjakopääkin tuli samaan syssyyn


Hegen käsialaa on:
Dekkitason oikaisu
Hoonaus
rk laakerilinjan kiillotus
Kannen pesu.
Lasikuulapuhallus.
Kanavien muotoilu.
Imuistukoissa r-seetit.
Pakopuolella kolmikulmat.
Imuventtiilien muotoilu.
Sekä imu että pakopuolella ohjurin kumit.
Kolme uutta pakovenaa ja yks uus imunen.
Pakopuolella k-liner ohjurit.
Kivikoneella tason oikaisu.
Itse siihen sitten ostelin kaikki uudet laakerit, tiivisteet, männänrenkaat + muut öljyt jne normit.
Kaverilta hain b19 moottorin josta otin M-kanget, samalta kaverilta tuli 240 turbon asetelma. Tämä kone projekti on vielä kesken tällä päiväyksellä. (31.3.2014)
Helmikuun lopulla asfaltti alkoi näkymään ja kevätaurinko alkoi kutittaa nenää. Tuli siis vannekuume.
Lankulta mukaan vaaditut orkkis peltivanteet ja pillerikapselit (5kpl) kävin kaivamassa häkkivarastosta esille. Soitin kaverille jolla oma metallialan yritys on ja tiedustelin voisiko vanteita levittää.
Tässä tulos, kuvassa vanteet on jo käytetty rautakuulapuhalluksessa.

Yksi vanne on koskematon alkuperäinen varapyöräksi.

Vanteet kun oli saatu kotiin niin luuri taas käteen ja soittelemaan taas.
Vanteet vein kaverin automaalaamoon, jossa vanteille tuli mieleinen maali, eli HOPEEE!
Tässä nyt vielä muutamat räpsyt joita JoonasHoo on ottanut.





Kiitos sinulle joka jaksoit kaikki kuvat katsoa läpi.

Vanteet on muuten 7x15 ja 8.5x15. Renkaina 185/60 ja 225/50
Että tämmöistä.