^ Kiitos vinkistä, tässä alkaakin pikku hiljaa muodostumaan ostoslistan tynkää siniselle tiskille, enää puuttuu rahat

Muutaman kuukauden hiljaiselon jälkeen iski jonkinlainen inspiraatio ja kävin tänään purkamassa vähän osasia pois GLE:stä:


Vesipumppu vuotaa ja tuntuu klappia. Vaihdettu kolmisen vuotta ja n. 16000 mailia eli vajaat 26 tkm sitten. Tiivistysratkaisuhan tuossa on kieltämättä epäilyttävä, tiivistysmassaa on käytetty vähintään riittävästi kuten kuvastakin vähän näkyy. Täytynee ostaa orkkispumppu että kestäisi edes jakohihnan vaihtovälin

Paikoillaan oli Contitechin apulaitehihnat, murtuilleet olivat kun käänsin ympäri. Vaihdettu ilmeisesti samalla kertaa vesipumpun ja jakopään kanssa. Laitan tähän mitat ylös:
- Ohjaustehostin/vesipumppu 11,9 X 1000
- Laturi 11,9 X 1013
- Ilmastointi 13 X 975
Venakopan alla on ihan siistin näköistä:

Täytyy tarkistaa välykset ja laittaa uusi tiiviste, josko sillä lopettaisi lattian öljyämisen. Myös virranjakajan kansi oli sisältä öljyssä, otanpa jakajan käsittelyyn kuhan keksin miten se irroitetaan...
Ilmastoinnin suhteen en ole vielä varma teenkö sen kuuluisan "viimeisen ilmastointihuollon" vai jaksaisinko vielä ruveta etsimään miksi ei aineet pysy sisällä...
On se vaan tuo seiskan konehuoneessa puuhasteleminen terapeuttista, kun ei ole kiire. Tilaa riittää ja työkalutkin yleensä sopivat helposti paikoilleen. Ehkä tuo jakajan kannen irroittelu saattaa pitemmän päälle muodostua jonkinlaiseksi rasitteeksi, tää oli minulle vasta toinen kerta... Räikkälenkki onneksi helpottaa hommaa kummasti.