Palkki alkaa olla käsitelty, asentamista vaille valmis:



2K epoksipohjamaali, 2K PUR-akryylipintamaali ja sisälle reilusti Tectyl ML kotelosuojaa. Paikoilleen laitto tapahtunee seuraavan kerran kun pääsen autoa rassailemaan.
Eilen ja toissapäivänä sain autoa vähän siivoiltua ja tutkittua konehuonettakin. Edellisen omistajan eväskassi oli jäänyt takakonttiin, heitin hajupommin äkkiä roskikseen

Kyydissä oli talvirenkaat mallia Continental Viking Stop 4000, ei kovin tuoreen oloiset ja joutanevat jatkokäyttöön alustapukeiksi tms. Sisustus on vähän kärsinyt, penkit ovat kyllä ehjät, mutta aika monet muoviosat ovat kurjassa kunnossa ja ratti ja säätimet ovat ihmeellisen tahman peitossa. Kyllä tuosta siistimällä saanee ihan kelvollisen, ja joitakin sisustuksen osia menee kyllä hankintalistalle.
Sivuhuomiona täsmälleen sama akku tuntuisi sopivan suoraan aika moneen omistamaani autoon: 744, 745, 855, VW Caddy mk1 ja Peugeot 807. Noita sopivia akkuja on jemmassa 3 kpl, ja kaikki tuntuvat olevan vielä ihan hyvässä iskussakin - yhtä voi pitää aina varalla täyteen ladattuna pahan päivän varalle, kun 2 autoa on ajossa kerrallaan.
Laitoin akun paikoilleen ja kokeilin startata - pyöritti kyllä mutta ei edes luvannut. Kierroslukumittari oli täysin mykkä startatessa, olin lukevinani jostain että tällöin vika olisi YKK-anturissa. Vaihdoin sen siis ensimmäiseksi ja kokeilin startata uudestaan. Kiekkamittari oli edelleen mykkä startatessa - mutta lyhyen startin jälkeen auto lähtikin käyntiin (!) ja siinä vaiheessa mittarikin heräsi henkiin, näytti käyvän ihan nättiä tyhjäkäyntiä, kierroksia en niin ajatellut mutta yli 1000 kuitenkin. Annoin käydä muutamia sekunteja ja sammutin, koneessa ei ole vesiä sisällä ja flekti ym. osat on irti.
Kiitokset vielä janne81 ehjästä YKK-anturista, toivottavasti tuo nyt alkaa pelittämään sillä, ja hommasinhan minä tosiaan aika paljon muitakin osasia varalle eri paikoista.



Lupaavalta vaikuttaa, ei taaskaan lomalla ehtinyt tehdä juuri mitään mutta kokeillaan joku viikonloppu taas uudestaan, jos vaikka saisi vesipumpun vaihdettua ja laiteltua auton muutenkin ajokuntoon. Jos auto alkaa pelittää hyvin niin sit kokeilen leimata.