Futurez  Proturbo

Sähköflektin ohjaus ongelma

  • 32 Vastauksia
  • 12814 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköflektin ohjaus ongelma
« Vastaus #15 : 23.04.2011, 12:07:30 »
Jee, kato vaan ettei pyöri jatkuvasti... :) Joku tommonen 90 kahtapuolta vois olla hyvä.
Niin, sehän johtuu sit vähän termaristakin. Mulla on nyt muistaakseni se 87, ja kannesta tulee ulos aika tarkkaan 90 asteista vettä. Pitkään jos ajaa jossain ruuhkassa kävelyvauhtia, niin se alkaa vähän nousta. Sen takia ois hyvä laittaa se Hesteciltä, ku ei tartte ku vetää yks piuha releelle ;) Sen oon kans huomannu, että lämmöt laskeekin sit tonne 80 tienoille, ennen kuin flekti sammuu, viileämmällä kytkimellä tippuis kai vielä enemmän. En eilen ajatellut asiaa loppuun asti, fiksuinta se on kytkeä muutenkin kannen lämmön mukaan, tulee sit sellanen "reaaliaikainen" lämpötilatieto.

hevonen

  • Vieras
Vs: Sähköflektin ohjaus ongelma
« Vastaus #16 : 23.04.2011, 15:09:08 »
fiksuinta se on kytkeä muutenkin kannen lämmön mukaan, tulee sit sellanen "reaaliaikainen" lämpötilatieto.
Tosihomma. :)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Sähköflektin ohjaus ongelma
« Vastaus #17 : 23.04.2011, 15:30:19 »
Tämän ohjeen mukaan itellä kytketty ja hyvin pelaa.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Näin oli mullakin kytketty, tuon "vainvirratpäälläjohto" ryöstin parkeilta.

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköflektin ohjaus ongelma
« Vastaus #18 : 23.04.2011, 16:46:51 »
Tämän ohjeen mukaan itellä kytketty ja hyvin pelaa.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Pätkiikö mulla ajatus kun en ymmärrä ton kytkennän "ideaa"  ???

Itse ottaisin 30 ja 86 molemmat akulta niin saa "jälkijäähdytysmahdollisuuden" eli vaikka virrat on pois => flekti pyörii katkaisijan käännöllä...

hevonen

  • Vieras
Vs: Sähköflektin ohjaus ongelma
« Vastaus #19 : 23.04.2011, 17:01:21 »
Ota pois vaan, mikäs sitä estää. Ite kokeilin tuota turbossa ja flekti huusi helteellä moneen otteeseen parkkiksella, ei mitään todellista tarvetta. Kiva tietysti laskea niitä flektin käyntiaikoja ja sitten kun rele jumii on akku tyhjä. :)

Harvoin siellä autossa kai istutaan kyttäämässä ja kääntämässä katkaisijaa pois?
Joissakin autoissa tuo on vakiona että flekti huutaa vaikka lähdet autosta(virrat pois). Jos anturi on jäähdyttimessä ja flekti jäähdyttää jäähdyttimen nestettä, mitä hyötyä siitä on? Puhaltaa sitä kuumaa ilmaa koneen ympärille. Eri asia jos on kiertovesipumppu, sinällään helppo toteuttaa vaikka samalla ohjauksella.

Tämä nyt on oma mielipide muutaman kokeilun jälkeen. Ei tätä tarvitse raamatunsanan kaltaisena noudattaa(juu, en kuulu kirkkoon), jokainen saa kokeilla ja oppia.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6485
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Sähköflektin ohjaus ongelma
« Vastaus #20 : 23.04.2011, 17:13:28 »
Pätkiikö mulla ajatus kun en ymmärrä ton kytkennän "ideaa"  ???

Itse ottaisin 30 ja 86 molemmat akulta niin saa "jälkijäähdytysmahdollisuuden" eli vaikka virrat on pois =>

... => flekti käynnistyy arvaamatta ja kaappaa asentajan hiukset/hihan/sormet.

WARNING: SELF STARTING FAN  Näitä tekstejähän on sähköflektillisten Volvojen keulalla...
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4462
  • LH-uuno
Vs: Sähköflektin ohjaus ongelma
« Vastaus #21 : 23.04.2011, 19:36:11 »
Jos ei käytä nuita moottorinohjauksen valmiita flektiohjauksia(eli niitä ei ole), on mielestäni täysin toimiva veto tehdä tuommonen viritys kun mulla on omassa 945, eli alavesiletkuun löytyi jonkun tojotojon 50C anturi. Syylärin idea kai kuitenkin on, että siitä tulisi ulos vilposta vettä, termostaatin hoitaessa vaan sitä, paljonko sitä vilposta vettä otetaan kiertoon.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 733
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Sähköflektin ohjaus ongelma
« Vastaus #22 : 23.04.2011, 22:39:05 »
LH:ssa on tosiaan noita kaikkia hienouksia sähköflektille. Ei mene koskaan täydelle nopeudelle suoraan, liian kuuman koneen sammutus jättää tietyn jälkijäähdytyksen päälle, kuuman moottorin sammuessa flekti menee pois päältä startin ajaksi, flektin mennessä päälle nostaa hiukan moottorin kierroksia kompensoidakseen vastusta ja häviöitä, jne..
toni142(at)gmail.com, 142-74 B230FB-T GT2876R, 945 Classic 531/16T/AW71L/MCC, 945 Classic 531/20T/M90/ECC, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 ECC (2h paku), v70 2.5T AWD Classic talviauto, http://volvo.tonit.org. Myynnissä Virilastuja, OBD-lukijoita.

Paikalla Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6032
  • Teiden tukko
Vs: Sähköflektin ohjaus ongelma
« Vastaus #23 : 01.05.2011, 22:48:24 »
Kuinka iso tuommoseen volvoon nyt sitten "riittää". Tähän asti löytyneet on varsin pieniä (rapeiden ranskan ihmeiden flektejä) volvon syyläriin nähden.

Moniko asteisia antureita ootte käytelly tai oikeastaan mikä on vinokoneen "optimi" lämpötila  :2funny:? Alavesiletkuun olis anturi tulossa todennäkösimmin.

Kytkennät on kyllä sinänsä selvää kauraa mut ei jostain syystä leikkaa miten saan toteutettua flektin ohjauksen anturilla ja yhdellä pakkokatkaisijalla siten, ettei flekti jäis tarvittaessa pyörimään sammutuksen jälkeen (tietty kuumana kesäpäivänä ehdoton ominaisuus)

Eihän kesällä valoja tarvi.  :2funny: Isompi laturi varmaan jeesis tähän. Onko muilla seurannu tuota valojen himmenemistä?

Mulla on n. syylärin korkuinen flekti joka mahtuu alkuperäiseen tuulitunneliin. Näin saadaan kaikki hyöty tuosta irti. Paikallisesta autosähköliikkeestä haettu.

Hain aikanaan mätänetistä orkkispaikalle tulevan kumituttiin painettavan anturin (en muista asteita). Toimii.

Jos haluaa että akku ei ole jossainvaiheessa tyhjä niin kannattaa laittaa aikarele väliin jos tuon jälkikäytön haluaa. Itsellä on kytketty niin että anturi ajaa flektiä aina, kävi moottori tai ei kun lämpötila on riittävä. Pakkoajokytkin toimii vain virran ollessa päällä.

Kyllä huomaa kun flektin laittaa päälle, valot himmenee ja käyntinopeus moottorissa laskee.  :2funny:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Wille

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: Sähköflektin ohjaus ongelma
« Vastaus #24 : 03.05.2011, 21:55:55 »
LH:ssa on tosiaan noita kaikkia hienouksia sähköflektille. Ei mene koskaan täydelle nopeudelle suoraan, liian kuuman koneen sammutus jättää tietyn jälkijäähdytyksen päälle, kuuman moottorin sammuessa flekti menee pois päältä startin ajaksi, flektin mennessä päälle nostaa hiukan moottorin kierroksia kompensoidakseen vastusta ja häviöitä, jne..

Osaakohan kaikki LH 2.4:n boksit ohjata tuota flektiä, vaikka sähköistä flektiä ei olisikaan ollut kyseisessä autossa? Vai onko vain tietyn numeroisten boksien ominaisuus?

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 733
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Sähköflektin ohjaus ongelma
« Vastaus #25 : 03.05.2011, 22:17:03 »
Veikkaan, että kaikki LH 2.4 ECU purkit osaa ohjata sähkoflektiä, itsellä on 9xx sarjan purkkeja mutta sama periaate on 5xx sarjan purkeissa. Nasta 10 normaali nopeus ja 11 täysi, jos käyttää orkkis relettä. Jos nastat ovat tyhjiä - kuten itsellä oli - niin ei muuta kun piuhaa vaan releeltä boxille.

10: Low-speed pressure sensor, engine cooling fan
11: A/C Time-delay Relay, High-speed pressure sensor, engine cooling fan
toni142(at)gmail.com, 142-74 B230FB-T GT2876R, 945 Classic 531/16T/AW71L/MCC, 945 Classic 531/20T/M90/ECC, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 ECC (2h paku), v70 2.5T AWD Classic talviauto, http://volvo.tonit.org. Myynnissä Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköflektin ohjaus ongelma
« Vastaus #26 : 13.05.2011, 21:35:49 »
Kyllä se S80:n flekti nyt toimii ja virta riittää. Laitoin johdon väliin lämmityslaitteen etuvastuksen, joka on tarkoitettu 30A:n virralle!

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköflektin ohjaus ongelma
« Vastaus #27 : 16.05.2011, 11:20:07 »
Tämän ohjeen mukaan itellä kytketty ja hyvin pelaa.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

riipuu antturista. omaan kilpuriin joutu laitaa vaihtavan releen. anturi maadottaa releen sillon ku moottori on kylmä ja katkasee maadotuksen ku lämpenee ohje arvoon. tällöin flekti toimii vaan kylmänä ;D

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2061
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköflektin ohjaus ongelma
« Vastaus #28 : 16.05.2011, 13:56:41 »
Veikkaan, että kaikki LH 2.4 ECU purkit osaa ohjata sähkoflektiä, itsellä on 9xx sarjan purkkeja mutta sama periaate on 5xx sarjan purkeissa. Nasta 10 normaali nopeus ja 11 täysi, jos käyttää orkkis relettä. Jos nastat ovat tyhjiä - kuten itsellä oli - niin ei muuta kun piuhaa vaan releeltä boxille.

10: Low-speed pressure sensor, engine cooling fan
11: A/C Time-delay Relay, High-speed pressure sensor, engine cooling fan

Jotenkin muistelen että 5XX purkeissa ei olisi flektiohjausta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 733
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Sähköflektin ohjaus ongelma
« Vastaus #29 : 16.05.2011, 17:48:35 »
Ei tosiaan ole faktaa mutta mitens 91 - 93 FT koneet onko olleet sähköflekteillä -560 ja -563 purkeilla? Pitääkö lähteä käryttämään lastua 5xx boxiin ja testaamaan  :) . Ehkä noi on niitä visko malleja kapealla IC:llä.
toni142(at)gmail.com, 142-74 B230FB-T GT2876R, 945 Classic 531/16T/AW71L/MCC, 945 Classic 531/20T/M90/ECC, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 ECC (2h paku), v70 2.5T AWD Classic talviauto, http://volvo.tonit.org. Myynnissä Virilastuja, OBD-lukijoita.

 

TamCar  KKD Motorsport