Huolellinen autoilija ei moista vikavaloa tarvitse. Valojen toiminta pitää tarkistaa yhtä usein kuin tankkaa.
Vilkuilla verrataan etu- ja takapäätä keskenään, ja sivuvilkkua ilmeisesti keinokuormaan. Jarruvaloilla vasen-oikea-symmetrian poikkeama sytyttää vikavalon, samoin parkeilla
Jos lisäjarruvalossa on kaksi polttimoa, voi sähkön ottaa kummaltakin puolelta. Yhteen polttimoon molemmilta puolilta kahden diodin kautta, samoin perävaunun liittimeen.
Perävaunun parkeille pitää sähkö ottaa ennen vikavahtia. Valovika tai väärä kytkentä peräkärryssä ei sytytä vikavaloa. Jos sähkön ottaa parkeilta suoraan, vasen ja oikea erikseen, syttyy vikavalo kärryn polttimoviasta tai "väärästä" kytkennästä. Esim. rekkarivalon kytkennän epäsymmetria; pitää olla kaksi valoa. Jos vasen ja oikea parkki on kytketty jossain yhteen, toimii vikavalo miten sattuu. Joskus olen nähnyt liikenteessä kevytperäkärryn, jossa kaikki valot toimivat oikein. Olikohan se joskus 1980-luvulla. Paras kytkeä peräkoukun sähköt Volvon ohjeen mukaan, ja silti poistaa valovian merkkivalo.
Oikean puolen takasumarin pimentäminen ei omassani sytyttänyt vikavaloa. Tarve tuolle valolle on kerran vuodessa katsastuksessa, ja melkein yhtä usein liikenteessä.