Suhauttelitko starttispraypullolla eri puolille imupuolta ja suuttimia löytääksesi / eliminoidaksesi imuvuodot? Myös imusarjan alle?? Ennen kuin muuta teet, niin tee se. Ja sama suhauttelu siihen ilmanputsarin päälle.
Jos ei ole imuvuotoja, niin korkeat kierrokset voisivat johtua niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin väärästä sytytysennakosta. Löysää virranjakajan kahta pulttia ja kierrä virranjakajaa muuttaaksesi sytytysennakkoa. Paraniko käynti?
Pätkiminen voisi yksinkertaisimmillaan johtua läpilyövistä tulpanjohdoista. 50 euroa. Sen näkee pilkkopimeässä koneen käydessä ja valojen ollessa sammutettuna; pientä sinistä elosalamaa johtojen pinnalla.
Vaikeimmillaan pätkiminen voisi johtua Hall-anturin sekoilusta, johon auttaa sen vaihtaminen. Netistä ohjeita löytyy siihenkin. Kaikkinensa sellaiset 80 euroa o-renkaat ja stefa + Hallanturi ja virranjakajan alla oleva Hallanturin pistoke, joka on kuumuudessa hapertunutkin varmaan.
Helppo korjaus on uusi puola, joka kannattaa joskus kuitenkin vaihtaa, jotta sen vikaantumisen tietää sitten mahdottomaksi. 70 euroa Motonetistä.
Sytytyksen vahvistin ilmansuodattimen takana lokasuojan sisäpinnassa voi myös olla vaihdon tarpeessa - Motonetistä löytyy. Irrota ilmanputsari ja siinä se on tulitikkuaskin kokoinen musta laite, johon tulee pistoke.