Onko toi B230K, eli pystykaasarilla, vai B230A sivuimu kaasarilla?
Jos pystysolexilla, ni siinä on ainakin tyhjäkäyntisolenoidi kaasarissa, minkä pitää katkaista bensantulo sammuttaessa, ja se temppuilee usein. Kaasariin ei tule kun yksi sähköjohto, ja se on tuohon.
Laite toimii siten, että kun sytytysvirta on päällä, sille tulee virta, ja kun sytytysvirran sammuttaa, virta sammutetaan (ja samalla bensantulo kaasarista imusarjaan). Usein nuo solenoidit jumittavat auki asentoon, ja sitten joku neropatti ei tajua vaihtaa sitä ehjään (maksaa muutaman euron), vaan säädetään vaan seosruuvista seos rikkaalle, jolloin tulee jälkikäyntiä, KOSKA bensantulo virrat sammuttaessa EI katkea.
Eli vaihdat sen solenoidin, tai katsot että se tulee kuntoon.
Nimimerkillä, pikkuvolvon solenoideja räplännyt jo ala-asteella.
