Race.fi  Puotilan autokorjaamo

b230 F meinaa sammua kaasun antoon

  • 21 Vastauksia
  • 5224 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
b230 F meinaa sammua kaasun antoon
« : 12.05.2014, 19:30:59 »
tollanen yllättävä ominaisuus tuli vastaan puolilämpösellä / kylmällä koneella.
vaihde päällä, juu automaatti ja lähdössä valoista tai vastaava tilanne. annat kaasua ja kierrokset putoo, muttei auto sammu kuitenkaan. lämmittyään kone pelaa kuten ranskalaisen moottorin kuuluukin, eiku.

ei vikakoodeja, konetta ohjaa lh2,4

mistäköhän ettis vikaa.

The moose

  • Vieras
Vs: b230 F meinaa sammua kaasun antoon
« Vastaus #1 : 13.05.2014, 20:02:32 »
imuvuotoja ei ole eikä kaasuläpän säätö ollut pielessä. eikä vikakoodeja vieläkään.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9586
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: b230 F meinaa sammua kaasun antoon
« Vastaus #2 : 13.05.2014, 20:19:53 »
IMM tai sytkäosat tulis ekana mieleen.
765 B280 -85,  MB EQC -22

The moose

  • Vieras
Vs: b230 F meinaa sammua kaasun antoon
« Vastaus #3 : 13.05.2014, 20:55:43 »
juu ei taida melkein rikkinäisestä immusta tulla vikakoodia, lanka jos on poikki niin tulee.

releet tilasin uudet ja tulpat saa volvolta.

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: b230 F meinaa sammua kaasun antoon
« Vastaus #4 : 13.05.2014, 21:37:53 »
tollanen yllättävä ominaisuus tuli vastaan puolilämpösellä / kylmällä koneella.
vaihde päällä, juu automaatti ja lähdössä valoista tai vastaava tilanne. annat kaasua ja kierrokset putoo, muttei auto sammu kuitenkaan. lämmittyään kone pelaa kuten ranskalaisen moottorin kuuluukin, eiku.

ei vikakoodeja, konetta ohjaa lh2,4

mistäköhän ettis vikaa.
Sanoisin, että kylmänä käy liian laihalla. Kannattaa zekata moottorin lämpötila-anturi.
V70 D3 2011 180.000 km

The moose

  • Vieras
Vs: b230 F meinaa sammua kaasun antoon
« Vastaus #5 : 14.05.2014, 16:25:03 »
joo tarttee tilailla uus bosch lämpötila-anturi.

en ala mittaileen anturia yhtään mistään liittimistä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b230 F meinaa sammua kaasun antoon
« Vastaus #6 : 14.05.2014, 16:43:27 »
en ala mittaileen anturia yhtään mistään liittimistä.

No, se mittaus on helppoa tehdä niistä LH:n liittimen piuhoista, sillä vika voi olla kontakteissakin, eikä anturissa, jolloin anturin vaihto voi olla turhaa työtä poistamatta itse vikaa.

Ja lämpötila-anturi minullakin tulee mieleen oireesta, jos IMMu antaa tyhjäkäynnillä n. 2,3V jännitteen lämpimällä koneella.
Toinen vaihtoehto on IMMu itsessään.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

The moose

  • Vieras
Vs: b230 F meinaa sammua kaasun antoon
« Vastaus #7 : 14.05.2014, 17:51:19 »
uudet releet ei vaikuttanu mitään. pitää vielä pestä imm ja vaihtaa tulpat.

mun kanta tohon anturin mittaukseen vaan on, et se vaihdetaan ja samalla vähän kiristää liittimiä jos siltä tuntuu, bensapoksin päästä saa kyl katottua tuleeko sinne mitä ohmeja mut... empä jaksa kykkiä auton vieressä.

olis voinu ottaa videon siittä mitä tapahtuu kun antaa kaasua, mut siis selitettynä: annat kaasua niin kiekkamittari laskee, nousee ja auto liikkuu.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b230 F meinaa sammua kaasun antoon
« Vastaus #8 : 14.05.2014, 18:32:53 »
Vaikka pääsääntönä LH:n tyhjäkäynnin sekoiluun syy löytyy sopista ja niihin vaikuttavista komponenteista, niin TK-servokin voi jumitella ja aiheuttaa ongelman.

TK-venttiilin tulee nimittäin avautua ja siirtyä toiseen tyhjäkäyntikierroslukuun, kun automaagissa TK-kärjet avautuvat.
Eli heti kun TK-kärjet avautuvat ja vaihde on päällä, tulee kohdetyhjäkäynniksi 1125rpm (ainakin 9XX bineissä).

Jos TK-kärjet pätkivät ai eivät avaudu oikein, voi kyseinen ilmiö esiintyä myös.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

The moose

  • Vieras
Vs: b230 F meinaa sammua kaasun antoon
« Vastaus #9 : 14.05.2014, 19:37:26 »
Vaikka pääsääntönä LH:n tyhjäkäynnin sekoiluun syy löytyy sopista ja niihin vaikuttavista komponenteista, niin TK-servokin voi jumitella ja aiheuttaa ongelman.

TK-venttiilin tulee nimittäin avautua ja siirtyä toiseen tyhjäkäyntikierroslukuun, kun automaagissa TK-kärjet avautuvat.
Eli heti kun TK-kärjet avautuvat ja vaihde on päällä, tulee kohdetyhjäkäynniksi 1125rpm (ainakin 9XX bineissä).

Jos TK-kärjet pätkivät ai eivät avaudu oikein, voi kyseinen ilmiö esiintyä myös.

tää ainakin käy 780 rpm tyhjäkäyntiä vaihde päällä, vapaalla, kuormitettu ilmastoinnilla.

kuten myös muut tietämäni volvot joissa tomaattiloota.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b230 F meinaa sammua kaasun antoon
« Vastaus #10 : 14.05.2014, 22:12:15 »
tää ainakin käy 780 rpm tyhjäkäyntiä vaihde päällä, vapaalla, kuormitettu ilmastoinnilla.

kuten myös muut tietämäni volvot joissa tomaattiloota.

No, ainakin 954 binääri käy vaihdepäällä (automaatti) korotettua tyhjäkäyntiä ja sille on ihan oma target RPM karttakin binissä, josta sen voi säätää vaikka 2200rpm lukemaan. Isompaa arvoa en ole viitsinyt kokeilla.

Tässä automaagin tyhjäkäynti RPM vaihde päällä lämpötilan funktiona.
-30     -11          8       31      54      101     128
1750    1600   1400   1275   1200   1125   1000


5XX bineistä en tiedä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

The moose

  • Vieras
Vs: b230 F meinaa sammua kaasun antoon
« Vastaus #11 : 15.05.2014, 20:03:42 »
uus lämpötila-anturi laitettu..

ryyppysuuttimen päätä putsasin kun oli vähä likainen, tk moottorilta tullut vissiin vuosien saatossa öljysumua tai jotain muuta kuraa mut suuttimen toinen puoli mustanruskea ja kaasuläpän puoli iha putipuhdas.

tässä tuskin aletaan mitää binejä lukemaan tai mitään muutakaan turhaa säätämään.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 F meinaa sammua kaasun antoon
« Vastaus #12 : 16.05.2014, 03:54:55 »
Joo aina kun käy niin niin kaasu pohjaan ja menoks. Starttipilotti on kova juttu jos vaan kipinä tulee
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: b230 F meinaa sammua kaasun antoon
« Vastaus #13 : 16.05.2014, 13:25:14 »
Selvisikö tämä ongelma? Vai onko vielä vaiheessa?
V70 D3 2011 180.000 km

The moose

  • Vieras
Vs: b230 F meinaa sammua kaasun antoon
« Vastaus #14 : 16.05.2014, 14:36:14 »
tarttee illalla kattoa ja kokeilla.

vai et starttipilottia.

 

Elekma  Autoracing