KL-varaosat  Race.fi

Volvo 240DL b200f -89 vähäpäästöinen, kunnostus ja turbotus ;)

  • 6 Vastauksia
  • 3238 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook


Kaikki muut kuvat paitsi ensimmäinen ovat myyjän ottamia myyntikuvia. eka kuva on oman tallin pihalta.

Eli tuli hommattua tuollainen koriltaan hyväkuntoinen 240 volle. autossa on b200f moottori ja M45 vaihdelaatikko. Auto varustukseltaan DL eli karvalakki, siinä ei ole edes kierroslukumittaria :/

Autosta oli ostaessa purettuna kojelauta ja osasisustaa käsittääkseni sähkövikojen vuoksi, Auto toimi kyllä normaalisti kun ajoin sen karjaalta turkuun. mutta takavalot, mittarista, vilkut yms mikään sähköistä ei toiminut.

Nyt on jo aloitettu sähkötyöt ja auton korjaus.
Kaikki muut sähköt on saatu korjattua paitsi pyyhkijän moottori ei vieläkään toimi..
Sen lisäks sain aikaseksi maalata "etuspoilerin" korinväriseksi ja puskureihin korinvärinen raita.

Auto on vähäpäästöinen mutta meinasin silti ensin katsastaa ja sitten turbottaa auton, ajelen itse rakentamalla moottorilla kunnes budjekti antaa periksi ostaa vähä päästöisen turbo moottorin.. sitten katsastan sen turboksi.. Tällä hetkellä suunnitelmissa on mm.

-b230 moottori (kaupat menossa)
-Turbo ahdin (ostettu)
-Turbon männät
-Välijäähdytin
-A group takaspoileri
-Virgot mutta jos ei löydy niin jotkut Isot vanteet 17"-18"
-tummat lasit jne jne

Laitellaan tänne tietoa ja kuvia sen mukaan ku saan autoa tehtyä :)
« Viimeksi muokattu: 22.05.2014, 07:16:37 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Autosta löytyi irtonaisena joku ihme boxi joka on selvästi itserakennettu.. Voisko se olla megan boksi? Laitan tänään kuvia.

mutta sen boksin sisällä on piirilevy josta lähtee johtoja melko paljon, ja yksien johtojen päässä on pieni 4cm X 4cm kokoinen boksi jossa on vierekkäin 3kpl valkoisia ledejä ja 1 punainen ledi.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
No niin eilen tuli taas hieman laitettu autoa, sain kaikki sähkötyöt selväks ja sen lisäks mm.  maalailtua puskureita, koottua kojelauta ja keskikonsoli, sekä sain asennettua 52mm kierroslukumittarin ja volttimittarin, nyt pitäis vielä hankki jostain ne muovit sihen pikkumittarien päälle :)

Tänään taas jatkamaan, kootaan loputkin sisustan osat ja sen jälkeen pääsee tarkastelee pohjaa ja alustaa :D
Samalla tänään pitäisi hakea M47 laatikko ja alkaa rempata sitä ennen asennusta.

Ps: turbokin tuli haettua postista ;)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Et kai sä tosissas laita ton alle 17/18 tuumasia vanteita?

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Et kai sä tosissas laita ton alle 17/18 tuumasia vanteita?
miksei jos tykkää?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Et kai sä tosissas laita ton alle 17/18 tuumasia vanteita?

No 15" virgot on ensisijalla mutta jos ei löydy sopivan hintasia niin sitten ajattelin jotain 17 tuumaisia :) Noi 18 ei kyllä taida tulla kuuloonkaan :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Löysin autosta keskuslukituksen :) Sen kyllä tuntee onko autossa keskuslukko kun painaa oven nupin alas :) Nooh nyt toimii :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

 

Autoracing  KL-varaosat