Eli se oire on hävinnyt (kop kop), eli nyt ainoat oireet ovat lämpimällä säällä (yli 20 astetta) ilmastoinnin toimimattomuus ja märän lapasen haju. Eli viileämmällä säällä (esim 15 astetta) ilmastointi toimii mielestäni moitteetta esimerkiksi työmatkan kuopiosta iisalmeen, eli noin 85 km. Mutta heti kun on kuumempi ilma, niin ei tarvitse ajaa kuin noin 10-15 km niin tulee hyttiin ummehtunut ja kostea paha haju ja ilmastointi alkaa puhaltamaan kosteahkoa ja lämmintä ilmaa.

Sen verran selvittelin että tuo lämpimänä toimimattomuus saattaisi johtua kompuran magneettikytkimen kasvaneesta välyksestä. Eli kun paikat lämpenee niin kytkin ei jaksa enää pitää välystä kiinni, eli ilmastointia päällä. Huomenna onkin aika huoltoon, jossa välys säädettäisiin kuntoon.
Mutta voiko tuo haju johtua siitä että ilmastointi on vain toimimattomuuden vuoksi niin kostea ja "rehevä" että kun ilmastointi hyppää pois päältä niin jonkin aikaa työntää tuota hajua? Sama haju tulee pienesti myös silloin kun ilmastoinnnin kytkee ensimmäistä kertaa ajomatkalla päälle. Ilmastointiaineen vähyys ei mielestäni edelleenkään tule välttämättä kysymykseen, sillä ei kai se riittäisi näin pitkään, sillä ilmastointi lähtee käyntiin aina vain uudelleen ja uudelleen ja viileää tule jonkin aikaa??
