Autodiagnoosi  Carcom Oy

2.5tdi v70 mk1 jakopää apuja

  • 6 Vastauksia
  • 3784 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
2.5tdi v70 mk1 jakopää apuja
« : 21.05.2014, 17:47:58 »
elikkä ongelma seuraava,kampiakselin värinänvaimennin pyörä hajonnut ajossa ja kumin paloja myös kampiakselin hihnapyörän ja hihnan välissä.
yritin ottaa värinänvaimennin pyörää irti mutta niistä pienistä pulteista kaksi oli tuhottu jo kannoistaan,kone ei pyörinyt kun värinän vaimentimen kumi paloja oli jakohihnan välissä niinpä löysäsin jakohihnan kiristäjän siinä asennossa missä kone oli ja sitten sain värinänvaimenninpyörän vedettyä pois samalla kun tuli kampiakselin pyörä. nytten pitäisi jako saada kohdalleen joka tuottikin ongelman,vauhtipyörältä ei löydetä "hahloa" niinkun näissä yleensä on ollut vaan noin 7mm leveä kolo jolla saa jo parin hampaan heiton tehtyä.uudessa gatesin värinänvaimenninpyörässä ei ole ajoitus merkkiä.
ja jos laitan vauhtipyörästä löytyvän kolon kohdalle kampiakselin niin sitten nämä eivät pidä paikkaansa mitä löysin netistä missä asennossa alapyörä näkyy vaan heittoa on noin 90 astetta. mietin onko joku voinut vauhtipyörän laittaa eri kohtaan kun se vakiona on
https://www.youtube.com/watch?v=p6rGsCALQ1A
http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=142597
jos jollain on kuva kampiakselin päädystä missä asennossa se pitää olla niin olisi hyvä juttu,suutinta tai hehkua en mielellään tosta 400tkm ajetusta viittisi yrittää alkaa irrottaa ettei hajoa mitään muutakin

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 2.5tdi v70 mk1 jakopää apuja
« Vastaus #1 : 27.08.2014, 12:06:06 »
noo eipä kukaan vastaillut mutta kerrotaan nyt silti että saatiin noiden valokuvien perusteella toimimaan ja käytettiin tarkistuksessa vielä volvolla ja oli aivan kohdallaan! :D

Poissa m1ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Pientä säätöä.
Vs: 2.5tdi v70 mk1 jakopää apuja
« Vastaus #2 : 15.05.2015, 23:56:00 »
Alkaa vaihto lähenneen niin mitä kaikkea jakopää sisältää? Remmi, vesipumppu ja 1kpl kiristinrulla.... pääseekö noilla vai onko muuta? pumpun päähän uusittu vasta kulutus osat. 2,5tdi mk1 vm00
Xc90 d5 235hv -06 400tkm V70 StW 2,5tdi -00 715tkm v70 d5 -02 500tkm Mb 608d vm84

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6712
  • 1% Hybridi
Vs: 2.5tdi v70 mk1 jakopää apuja
« Vastaus #3 : 16.05.2015, 00:18:22 »
Metallisiipinen vesipumppu auttaa pidemmälle, tosin  tdi:ssä ei taida olla muovisiipisiä tarjollakaan ?
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1096
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5tdi v70 mk1 jakopää apuja
« Vastaus #4 : 16.05.2015, 10:15:17 »
Alkaa vaihto lähenneen niin mitä kaikkea jakopää sisältää? Remmi, vesipumppu ja 1kpl kiristinrulla.... pääseekö noilla vai onko muuta? pumpun päähän uusittu vasta kulutus osat. 2,5tdi mk1 vm00

Älä unohda uusia pultteja, eli iso kunkkupultti ja ne pienet kuusiokolot ratasta varten. Limpun (vai ooko se rattaan ja kampuran) alla tod näk ohut shimmilevy, älä hukkaa sitä.
Jos limpun vulkanointi on kovin pykinyt niin kannattaa sekin vaihtaa, meillä meni +300tkm se limppu. Viime hihnavaihdossa vaihdoin ettei porsi välillä.
« Viimeksi muokattu: 16.05.2015, 10:18:36 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa m1ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Pientä säätöä.
Vs: 2.5tdi v70 mk1 jakopää apuja
« Vastaus #5 : 16.05.2015, 10:20:53 »
Hyvä huomio... kiitos.
Xc90 d5 235hv -06 400tkm V70 StW 2,5tdi -00 715tkm v70 d5 -02 500tkm Mb 608d vm84

Poissa tdi-arska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5tdi v70 mk1 jakopää apuja
« Vastaus #6 : 16.05.2015, 13:10:11 »
Tiivisteet ja niiden kunnon näet avatessa, onhan kiinnipito työkalu varattu, auki saa isolla painevasaralla, kiinni momenttiin ei ilman työkalua onnistu, 160Nm+puolikierrosta.

 

Kulkukoira  Proturbo