KL-varaosat  Race.fi

taka kallistuksenvakaaja 2007 V70

• 7 Vastauksia
  • 6978 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jamppa77

• Vieras
taka kallistuksenvakaaja 2007 V70
« : 23.05.2014, 16:19:29 »
Mites moisen kapistuksen tai tarkemmin niiden koripuslien vaihto onnistuu, ymmärsin että niitä puslia ei voi vaihtaa vaan koko vakaaja pitäisi vaihtaa. Luin että jotkut on niitä puslia vaihtanut jollain tapaa, minkä hintainen tuo uusi vakaajatanko on jos sellaisen joutuu hommaamaan. Tai jos löytyy hyviä ohjeita mistä puslat voi ostaa ja ohjeet niiden vaihtamiseen.

Poissa sandux

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: taka kallistuksenvakaaja 2007 V70
« Vastaus #1 : 23.05.2014, 16:37:16 »
Puslien vaihtoon ei taida olla mitään hyvää ohjetta. Joudut jokatapauksessa halkaisemaan uuden kumipuslan jos sitä lähdet sinne vaihtamaan, alkuperäisen kuuluis olla vulkanoitu siihen tankoon kiinni, mulla ainakin vikisee takapää kun kumit on irronnu tangosta... Uusi tanko maksaa 201€ ja jotain pennejä päälle. Viisain taitaa olla ostaa uusi tanko, kestää taas monta vuotta.
V70 2.5t geartronic -06

Poissa Timo

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #2 : 23.05.2014, 17:07:05 »
Kas, juurikin samaa kävin tänään pajalla kysymässä, ei tosiaan näy pääsevän helpolla tai halvalla. Jotain päälle 200€ oli uuden hinta. Taidan kokeilla poppakonstit ensin, raportoimma myöhemmin hiljeneekö kyyti vai meneekö vain hermot.
Mazda CX-5 2,2D AWD -18
Ex: V70 D5 AWD -07 Classic

Poissa sandux

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 23.05.2014, 17:50:28 »
Kas, juurikin samaa kävin tänään pajalla kysymässä, ei tosiaan näy pääsevän helpolla tai halvalla. Jotain päälle 200€ oli uuden hinta. Taidan kokeilla poppakonstit ensin, raportoimma myöhemmin hiljeneekö kyyti vai meneekö vain hermot.

Itellä sama homma olis tiedossa, tähän asti oon suihkuttanut puslan ja tangon väliin aseöljyä, sillä hiljenee muutamaksi päiväksi :) Kirjottelehan tänne sitten kun oot saanu tangon vaihdettua.
V70 2.5t geartronic -06

Poissa freddy

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 23.05.2014, 19:17:37 »
Itellä sama homma olis tiedossa, tähän asti oon suihkuttanut puslan ja tangon väliin aseöljyä, sillä hiljenee muutamaksi päiväksi :) Kirjottelehan tänne sitten kun oot saanu tangon vaihdettua.

Tuolta löytyy:  eurobushes.com ja vaihto nyt ei korjaamolla 1/2 tuntia kauempaa vie. Koko vakaajatangon vaihtaminen on turhaa. Tehty on.

Poissa Timo

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #5 : 23.05.2014, 19:27:29 »
Tätähän minä jo toisessa topikissa turhaa kyselin, kun tuolta ja muistakin paikoista tarjotaan 19 tai 21mm tangolle ja tuon rottelon alla löytyy 16mm tanko, tönärillä mitattuna.

En minä vielä osta koko tankoa, kokeilen kyllä ensin muuta. Tyyli kun tuppaa olemaan tämä:2funny:
Mazda CX-5 2,2D AWD -18
Ex: V70 D5 AWD -07 Classic

Poissa sandux

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 23.05.2014, 21:26:07 »
Tuolta löytyy:  eurobushes.com ja vaihto nyt ei korjaamolla 1/2 tuntia kauempaa vie. Koko vakaajatangon vaihtaminen on turhaa. Tehty on.

Löytyy kyllä, mutta miten tossa ratkasussa estetään vakaajan tangon pyöriminen kumin ympärillä? Kun mun ongelma on juuri se narina mikä tulee montussa siitä, että tanko pyörähtää kumin ympärillä. Eikös toi kumi ole pakko halkasta että sen saa tangon ympärille? Epäilen vaan kauanko toi ratkasu kestää ennenkun narskunta alkaa... Toki mielummin itekkin ton tekisin kun koko tankoa alkaisin vaihtamaan, mutta en viittis montaa kertaa samaa hommaa tehdä.
V70 2.5t geartronic -06

Poissa Vollemies

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 23.05.2014, 22:31:06 »
Tokkohan noita kallistuksen vakaajan puslia voisi näin kesän lämpimässä liimata kiinni ? Tietysti ei pitäisi rasvailla ennen liimausta ja aina parempi, jos ei olisi kovin väljä. Ihan perus kumiliimakin vulkanoituu rautaan varsin lujasti kiinni ja Sikamassalla täyttää jo suurenkin raon. Ne kaksi kahdella pultilla kiinni olevaa pantaa ovat muistaakseni melko hyvin näkösällä. Vielä jos vaan saisi sen puslan reilusti sivuun, että voisi vaikka hiekkapaperilla karhentaan sen kallistuksen vakaajan pinnan oikein kunnolla. Yritys ei olisi ainakaan iso homma eikä korkealta putoaisi. Vai tuppaako se hajoamaan ihan murusiksi irrotessaan ?

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron