Samppasport  Futurez

Penta.

  • 18 Vastauksia
  • 13617 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Penta.
« : 24.04.2011, 18:23:47 »
Taas ne myi mulle volvon.
Myynti puhe oli, että Myllärin Esan tekemä tehdasuusi penta.

Jakopää ainakin on erilainen mitä olen missään B2xx lohkossa nähnyt, enkä löytänyt lohkosta mistään tyyppi merkintää.
Poraus/isku on sama kuin B230. Kansi on 530.
Siis: Mitä eroa on pentalla ja maamoottorilla?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Penta.
« Vastaus #1 : 24.04.2011, 18:33:02 »
Mitäs erilaista tuossa jakopäässä on? B23:selta näyttäis?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Penta.
« Vastaus #2 : 24.04.2011, 18:39:40 »
Mjoo... olisiko se sitten B23?
Itselläni ei ole koskaan ollut kymppisarjan lohkoja. Missä kohtaa se lukee?
Edit: Nii ja kun siinä oli 530...?
« Viimeksi muokattu: 24.04.2011, 18:45:32 kirjoittanut järviin »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Penta.
« Vastaus #3 : 24.04.2011, 18:47:21 »
Mjoo... olisiko se sitten B23?
Itselläni ei ole koskaan ollut kymppisarjan lohkoja. Missä kohtaa se lukee?
Edit: Nii ja kun siinä oli 530...?
Uudempi kansi käy kyllä kymppisarjan lohkon päälle. Tuo jakopää ainakin on kymppisarjalaisesta  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Penta.
« Vastaus #4 : 24.04.2011, 18:49:02 »
OK, mutta mitenkäs se penta? Taasko ne kusetti? :)

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Penta.
« Vastaus #5 : 25.04.2011, 12:41:28 »
Kyllä B23 lohkoa löytyy penta koneesta, tosin se on aivan sama kun auton lohko, sama isku ja poraus, männätkin saattaa olla samat kun jossain automoottoriversiossa. :D

Kansi penta B23 koneessa on 405, eli paskaa ovat sulle ilmeisesti myyneet jos väittivät tuota jotenkin erilaiseksi. Tuo huohottimen öljynkerääjä on uudemmasta B230 peräisin jos en väärin näe.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Penta.
« Vastaus #6 : 25.04.2011, 12:45:15 »
No kansi on kuitenkin Myllärin tekemä.
Pentassa ilmeisesti teräskampura?
Täytyy avata tuo jahka tulee inspis.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Penta.
« Vastaus #7 : 25.04.2011, 21:07:17 »
Kuva puoltaa B23 lohkoa
-96mm poraus
-vesimarkat  imupuolelle
-jakajan kupeesta puuttuu korvake mikä on B200 ja B230 lohkoissa
-"vanhan" mallin jakopään suojus

Mitttaa iskunpituus
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Penta.
« Vastaus #8 : 25.04.2011, 21:49:14 »
Isku 80mm.


Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Penta.
« Vastaus #9 : 25.04.2011, 22:30:09 »
Eli alakerta on täysin vakio B23
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Penta.
« Vastaus #10 : 04.05.2011, 22:49:53 »
Mulla oli joku aika sitten pentan kone, ihan perus B23E, jossa oli 398 kansi.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Penta.
« Vastaus #11 : 05.05.2011, 01:39:01 »
Mulla oli joku aika sitten pentan kone, ihan perus B23E, jossa oli 398 kansi.
Penta B23 lohkon päällä on AINA tehtaalta 405 kansi, jos jotain muuta, on se vaihdettu. Koneen tyyppimerkintä AQ145, valmistettu 1979-1984. Pentan kannen tunnistaa aina siitä että pakopuolella 4.pytyn aukossa on rosterirengas, tosin saattaa koskea vain penta 531 kantta, eikä välttämättä B21/23 pentojen 160/398/405 kansia.

Ja muistakaa nyt miljoonatta kertaa, VAIN B230 ja VAIN AQ151/250 (8v) ja AQ171/251 (16v) on 86mm iskuinen kampura. AQ120 (B21), AQ125 (B21), AQ131 (B230), AQ140 (B21) ja AQ145 (B23) on 80mm isku!
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1475
  • www.vrcf.fi
Vs: Penta.
« Vastaus #12 : 21.08.2014, 21:24:18 »
Nostetaan vanhaa juttua

Ristiriitaista tietoo ,en ketään syytä vaan on aina mukava saada varmuutta
 :http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fforums.turbobricks.com%2Fshowthread.php%3Ft%3D24675&ei=kx_2U4SdA8jOygPFtYKADg&usg=AFQjCNF_4cx2NkXCYXSD9VPIym4ek5kGzQ&cad=rja

Turbobricksin sivulla sanotaan että aq145  on 531 kannella  ??? ja taas aika tavallinen näyttää olevan toi V nokka eikä H  ???
eikö penta o käyttänyt tota H

Oisko jollakin enemmän varmaa tietoo kun tää internet  :hello:

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Penta.
« Vastaus #13 : 31.08.2014, 23:06:36 »
AQ145:

B23 lohko 9,7 puristeisilla männillä.

Kansi 405, nokkana K.

Missään pentan koneessa ei ole H-nokkaa.

Kaverilla on 3kpl tollaisia moottoreita purettuna ja muutamaan olen tehnyt kansiremppaa.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1475
  • www.vrcf.fi
Vs: Penta.
« Vastaus #14 : 01.09.2014, 16:13:26 »
AQ145:

B23 lohko 9,7 puristeisilla männillä.

Kansi 405, nokkana K.

Missään pentan koneessa ei ole H-nokkaa.

Kaverilla on 3kpl tollaisia moottoreita purettuna ja muutamaan olen tehnyt kansiremppaa.

Joo näin myöskin aattelin ,kun eihän siinä ole mitään järkeä että sen b23 päälle ois istutettu 531 . Tai eihän se ollu "olemassa" vielä silloin ennen 1984 .
Tais muuten mulla mennä nuo K ja H sekasin , osaako joku sanoa mikä keppi vakiona siellä AQ151 on ?

 

Proturbo  Autodiagnoosi