Samppasport  Futurez

s80 t6 Vikojen haussa.

  • 4 Vastauksia
  • 5507 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuomar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
s80 t6 Vikojen haussa.
« : 24.04.2011, 21:53:26 »
Vikoja löytyy jokunen, Auto siis Volvo s80 t6  vm-99  2.8l twin

Lamban vikavalo palaa, käynti vähän epätasaista. 3" Putki alusta loppuun joten voiko olla, että ei vakio lamballa pelaa enää ?

3 Vaihdetta ei pidä silmässä siis jos nostat 2-3 Mutta, jos ajaa ylämäkeen 4 ja pakkotiputtaa kone itsestään 3 niin sillon kehtaa antaa löylyä kunnolla, ja pysyy päällä. Vika koodiksi antanut Magneetti venttiilin sähköinen/hydraulinen vika ?

Ja onko tuossa öljypohjan tiellä mitään, että ei sais otettua sitä pois ? Panssari on edessä, niin ei pääse kurkkimaan.

Ja jos, on osaavaa tuon laatikon laittajaa niin saa ilmoittautua! Ite en oo pelannukkun manuaaleja, eli siis tuo laatikko varmasti ihan rakettitiedettä, Myös turbojen osaavaa huoltajaa voi ehdotella.

-Tuomas

Poissa cmalino

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • ٩(͡๏̯͡๏)۶
Vs: s80 t6 Vikojen haussa.
« Vastaus #1 : 25.04.2011, 21:43:17 »
Lamban vikavalo palaa, käynti vähän epätasaista. 3" Putki alusta loppuun joten voiko olla, että ei vakio lamballa pelaa enää ?

Ja onko tuossa öljypohjan tiellä mitään, että ei sais otettua sitä pois ? Panssari on edessä, niin ei pääse kurkkimaan.

Itselläni samanlaisessa T6:ssa poltteli lambdavaloa ja koodit kertoi että toinen taaemmista lambdoista oli vetänyt herneet nenään ja lopettanut lämpeämisen  :buck2:  Katsastuksessa oli myös päästöt persiillään, mutta tuon lambdan vaihdon jälkeen valo pysyi kuittauksen jälkeen poissa ja päästötkin napsahti taas kohdilleen. Noilla lambdoilla tuppaa olemaan aika suolainen hinta ja tarvikelambdoista löytyy haulla riittävästi juttua museon puolelta...

Laatikon öljypohja tippuu ihan vapaasti alas kun avaa ensin 20 pulttia  ::) Pysyypähän ainakin öljypohja ajossa paikallaan... Vaihdoin syksyllä laatikon suodattimen omaani ja samalla uusin tuon öljypohjan tiivisteen. Molemmat löytyi Motonetistä.
Nykyinen sotaratsu C30 D2 R-Design -12
Entiset Volvot: V70 2.5T -97 / S80 T6 -99 / S80 2.4 -00 / S40 2.0T -03

Poissa tuomar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: s80 t6 Vikojen haussa.
« Vastaus #2 : 27.04.2011, 20:03:32 »
Onko kellään hajua volvon alkuperäis lambojen koodeista ? ebaystä löysin 150€ lamboja jotka "alkuperäisiä"

Koodit on: Volvo 8658090  ja Volvo 8631643 ja tähän antaa vm 00-01 ja on siis volvon pakkauksissa joten varmaan siis alkuperäis lamboja.

Boschin lamboja on nii perkeleesti ja 100€ hinnalla tekis mieli testatakkin, mutta taitaa olla ollut aika paljon ongelmia näiden kanssa ? Ja onkohan siis volvossa 2 lambaa edessä ja 1 takana vai miten ?? Tietää, että miten monta ottaa, kun etu lamba siis vaurioitunut tod.näk.

Poissa cmalino

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • ٩(͡๏̯͡๏)۶
Vs: s80 t6 Vikojen haussa.
« Vastaus #3 : 28.04.2011, 07:50:18 »
Boschin lamboja on nii perkeleesti ja 100€ hinnalla tekis mieli testatakkin, mutta taitaa olla ollut aika paljon ongelmia näiden kanssa ? Ja onkohan siis volvossa 2 lambaa edessä ja 1 takana vai miten ?? Tietää, että miten monta ottaa, kun etu lamba siis vaurioitunut tod.näk.

Korjaan aikaisempaa viestiäni senverran että mullakin oli tosiaan etummainen Lambda paskana. Vaihtaminen on suhteellisen ikävä operaatio, mutta onnistuu kyllä. Ahdasta on.

Vikakoodithan kertoo suoraan mikä anturi on sökönä, esim "Bank 2 Sen 1" ja yleensä vielä vähän tarkemmin mikä mättää. Mun tapauksessa oli "heater circuit". Onpa tuossa mun autossa jollekkin aiemmista omistajista käynyt niinkin että taaemman anturin johdot oli ilmeisesti jotenkin päässeet rusentumaan ja vaurioitumaan lämpösuojan reunan taakse. Anturissa itsessään ei ollut vikaa.

Lambdoja on T6:ssa neljä. kummallakin puolella on ennen ja jälkeen kattia anturit. Etummaiset keskenään samanlaiset ja takimmaiset keskenään samanlaiset. Noista taaimmaiset oli muistaakseni selvästi halvemmat. Koodeista ei ole havaintoa kun pihinä miehenä tilasin omani purkaamolta. Sattui löytymään 61tkm ajetusta samanlaisesta autosta irroitettu yksilö edullisesti, niin voisi toivoa että tuolla on vielä elinkaartakin jäljellä. Ensin kun tuota etummaista siniseltä kysyin niin tarjosivat sitä asevelihintaan 298EUR  :buck2:
Nykyinen sotaratsu C30 D2 R-Design -12
Entiset Volvot: V70 2.5T -97 / S80 T6 -99 / S80 2.4 -00 / S40 2.0T -03

Poissa tuomar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: s80 t6 Vikojen haussa.
« Vastaus #4 : 28.04.2011, 19:53:10 »
Juu menee siis vikakoodin lukuun. No saapahan kaikki kerralla.

 

Kulkukoira  Proturbo