Elekma  Autoracing

940 STW Turbo 1996

  • 253 Vastauksia
  • 88786 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #60 : 11.07.2014, 21:03:06 »
Näitä käyttiksiäkin kannattaa kuulemma pestä välillä V:>
Autoglymin pesu + punainen vaha, kultainen jäi vielä laittamatta. Alustavasti tiedusteltu myös helmojen ja kaarien maalausta






Ylimaalatahan se pitäis koko vessa, jos siitä hyvän haluais. Joku Tee-Se-Itse-Teppo joskus ilmeisesti yrittänyt myllytellä tjsp konepeltiä, aika hirveän näköinen tietyssä valossa

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #61 : 11.07.2014, 21:32:45 »
Hyvältä näyttää  :o
jaksaispa omanki puunata  :-\

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #62 : 11.07.2014, 21:45:25 »
Oma ei kans hyväks tule kuin maalaamalla. Tosin yli puolimiljoonaa jo maailmaa nähny.
Kiiltäähän se kun kaukaa kattoo.  :-\

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #63 : 12.07.2014, 17:22:56 »
Johtuuko tuo nyt tuosta löysästä hukkaportin kellosta vai mistä, ettei jaksa ahtaa? Boost Teellä ruuvailtu ja esimerkiksi ykkösvaihteella (AW71L) ahdot käy pikaisesti 0.8 bar, jonka jälkeen tippuvat välittömästi vaihteesta riippuen 0.6 - 0.7 barin tuntumaan. Ei viitsisi enempääkään ruuvailla, että saisi ahdot "vakaasti" 0.8, koska silloin varmaan ahdot käy jo yli kilon vedätyksen alussa.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #64 : 12.07.2014, 17:38:44 »
Tollasta se löysä hukkis justiinsa tekee. Aluksi ahtaa sen mihin on säädetty, mutta sitten pakopaine alkaa raottaa kelloa enempi ja ahdot laskee.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #65 : 12.07.2014, 17:55:00 »
No voihan perse. Ei vaan viitsisi käydä patentoimaankaan mitään, saatika tilaamaan toista hukkista. Ahdin on kuitenkin (toivottavasti) menossa vaihtoon

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #66 : 01.08.2014, 23:15:47 »
Vähän ollut hiljaiseloa tämän topicin suhteen, mutta eipä ole mitään ihmeempiä tapahtunutkaan.
Pari viikkoa takaperin tuli dipattua maskin kehys mustaksi


Alkuviikosta nokka vaihtui V-nokkaan, vaikka alunperin olikin tarkoitus laittaa A-nokka. Samalla meni uusiksi jakopään kamat, nakutuskumit ja nokan stefa. Tuli samalla aika miehekäs käyntiääni


Tänään käytiin hakemassa myös jogiinille V-nokka ja samalla purettiin ex-seiskasta vaihdelaatikko ja kytkinhiluja talteen. Jos jollain tarvetta M47:lle, niin saa tulla hakemaan kohtuuhintaan. Vaihdossa käy myös M90 + täältä suunnalta sitten sopivasti välirahaa. Samalla reissulla tarttui mukaan ysiin snowcappi

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #67 : 11.08.2014, 19:26:00 »
Kikkeliskokkelis. Taitaa mennä tällä viikolla Tonin lastu(t?) tilaukseen. Ahtoja yritetty nostaa epätoivoisesti, Turbosmartin Boost Teestä ei ole ollut hyötyä enää aikoihin, sillä sai ahdot mukavasti 0.3:sta sinne 0.6- tienoille, mutta sen ylemmäs ei millään. Tuli jo askarreltua prikkojakin hukkiksen kellon ja ahtimen väliin, mutten tälläkään saanut ahtoja vakaaksi ~0.8 tienoille, vaan ahdot käy yhä ~0.9 bar ja tipahtavat sinne about 0.65 :peetu:

Tuttu Volvoekspertti kertoi, että näissä näin uusissa taitaa olla jo joku systeemi, joka ei anna nostaa ahtoja. Mitä tässä enää keksii? On jo lähellä, etten tilaa uutta hukkaportin kelloa eBaystä, mutta siinähän menisi sitten tuo Boost Teenkin hankinta ihan hukkaan. Auttakaa miestä mäessä, millä saan ahdot vakaasti 0.8 bar ja lastujen jälkeen kiloon?

Lopuksi vähän kuvasaastetta



Ja mikä ihme tämän funktio on?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #68 : 11.08.2014, 19:28:41 »
Tilaa vaan se kello ja lastut.  :)

Tuo funktio taitaa olla egr.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #69 : 11.08.2014, 19:32:06 »
Toi kapine on egr.
Jäykempi kello vaan tilaukseen.
Ja ei noissa oo mitään systeemiä mikä ahtojen noston estää, hukkiksen kellon letku mäkeen nii mitsu työntää minkä kykenee :D
« Viimeksi muokattu: 11.08.2014, 19:33:45 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #70 : 11.08.2014, 20:17:53 »
Itse laitoin kellon rinnalle lisäjousen, tuloksena 0,4bar kellolla nätti tasainen 0,9bar boost-teen kanssa. Kustannuksiahan taitaa tulla jopa euroja.. :D
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #71 : 12.08.2014, 16:50:33 »
Kaipa se on vaan tilattava uusi kello. BSR:ltä 0.8 bar kello suolaiseen hintaan 139€, ellei joku osaa suositella edullisesti eBaystä/käytettynä jotakin tiettyä bolt-on hukkaportin kelloa.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4519
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #72 : 12.08.2014, 17:27:19 »
http://shopping.kinugawaturbo.com/kinugawabilletadjustableturbowastegateactuatorvolvo740940td04h-13c.aspx
Noi tais olla ihan hyviä.
http://www.turbomeck.se/Wastegate-trycklockor-Volvo-940
Tommonenkin toimii. Toimitettuna Suomeen oli n. 100e, mutta siitä on jo vähän aikaa...
E: KL Racing myy näköjään samanlaisia.
PS aika haperon näköiset noi egr letkut...
« Viimeksi muokattu: 12.08.2014, 18:58:46 kirjoittanut Acke »

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #73 : 21.08.2014, 21:24:46 »
Joopajoo, eilen asentelin Tonin bensalastun ja tänään askartelin pikapikaa (3h parin erehdyksen ja uudelleenyrittämisen kautta) hukkaportin kellolle lisäjousen. Lisäjousen ja Boost Teen avulla sain ahdot nyt vakaasti ainakin ~0.8bar tuntumaan. Kuitenkin koeajolenkillä täyskaasuvedon alussa öljynpaineen merkkivalo välähtää ???

Mistäköhän moinen johtuu ja kannattaako olla pelko perseessä?

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #74 : 21.08.2014, 21:46:04 »
Ihan ensimmäisenä tarkistaisin piuhan ja liitoksen anturilta. Jos anturi ja johdotus on ehjää niin sitten huolestuisin :D

 

Elekma  Autoracing