Autoracing  KL-varaosat

940 STW Turbo 1996

  • 253 Vastauksia
  • 88501 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
940 STW Turbo 1996
« : 30.05.2014, 00:45:43 »
Tuli hommattua ensimmäiseksi turboautoksi tuommoinen 945 vuosimallia 1996. Ostohetkellä mittarissa karvan päälle 340 000 kilometriä. Edellisellä omistajalla ollut seitsemän vuotta ja siltä ajalta löytyykin listattuna kaikki huollot. Edellinen omistaja myös käyttänyt merkkihuollossa tasaisin väliajoin.

B230FK + AW71L

Varustelistaa
Vihreällä olevat olen lisännyt jälkikäteen
- Ilmastointi
- Sähkölasit edessä ja takana
- Cruise
- Keskuslukitus kaukosäädöllä
- Varashälytin
- Lämmitettävät sähköpeilit
- Automaattivaihteisto
- Lohkolämmitin
- Koirakalteri
- Irroitettava vetokoukku
- Tavaratilan muovikaukalo + tavaratilan lukko
- Snowcap
- Nahkajakkarat
- Liikkeellelähtölukko
- Jalopuusomisteet

Auto pian oston jälkeen




Tehtyjä huoltoja/muutoksia
Päivitetty 6.1.2015
- Jakopää
- 531 kansi
- VX3-nokka
- Ahtoja kilon verran
- Lastut
- Kaikki yläpään tiivisteet
- Ilmanputsarikotelosta avattu lokarinpuoleinen valu + samalla uusittu suodatinpaneeli
- Sisustaan pieniä muutoksia
- Öljyt + suodattimet useampaan otteeseen
- Maskin kehys Plastidipattu mustaksi
- Snowcap
- Takavaimennin vaihdettu
- Vetokoukku maalattu
- Takalasin pyyhkijä poistettu
- Volvo In Sports- ja hirvitarrat
- AEM:n RE85 polttoainepumppu
- MSD Blaster 2 sytytyspuola
- Kaikki sytytysosat
« Viimeksi muokattu: 22.03.2016, 18:45:59 kirjoittanut Jakkefp »

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #1 : 31.05.2014, 00:06:50 »
Auto ollut omistuksessa nyt pari viikkoa ja tuntuuhan se jo melko lussulta. Minkäslaisella reseptillä nyt päästään sinne kahdensadan hevosvoiman paremmalle puolelle? Ahtopainemittari + lastu + ahtoja lisää? Mitä lastua suosittelisitte, Tonin vai Vikingin vai mitäs? Minkäslaisen työn takana on 250hp vinokoneesta, onnistuuko vakioahtimella?

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #2 : 31.05.2014, 01:40:07 »
Auto ollut omistuksessa nyt pari viikkoa ja tuntuuhan se jo melko lussulta. Minkäslaisella reseptillä nyt päästään sinne kahdensadan hevosvoiman paremmalle puolelle? Ahtopainemittari + lastu + ahtoja lisää? Mitä lastua suosittelisitte, Tonin vai Vikingin vai mitäs? Minkäslaisen työn takana on 250hp vinokoneesta, onnistuuko vakioahtimella?

No ainakin kaikista kustannustehokkain on se Tonin lastu ja ahdot 1 bar. Sen jälkeen pitääkin jo cuuleri vaihtaa, miel. ennemminkin. Vakio ahtimen ilmantuottokin kuulemma loppuu kuulemma nuilla nurkilla, samoten suuttimet.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #3 : 31.05.2014, 06:38:19 »
No ainakin kaikista kustannustehokkain on se Tonin lastu ja ahdot 1 bar. Sen jälkeen pitääkin jo cuuleri vaihtaa, miel. ennemminkin. Vakio ahtimen ilmantuottokin kuulemma loppuu kuulemma nuilla nurkilla, samoten suuttimet.
No mennään nyt aluksi näillä. Onko suositella mitään tiettyä välijäähyä, mikä olisi aikalailla bolt-on? Kun tähän ohjeeseen lisää 3" DP:n, niin oltaisiin ilmeisestikin siellä ~220hp tuntumassa

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #4 : 31.05.2014, 07:15:08 »
https://www.google.fi/#q=modellanpassad+intercooler+volvo+940&spell=1
Varsinkin jos on ilmastoinnilla niin aika paljon helpompi asentaa kuin yleismallinen.
Ilman ilmastointia malleihin menee pienellä rakentelulla vaikka kiinacooler helposti, mutta liitäntä osineen hinta nousee yllättävän korkeelle.
Mikä nyt kenenkin mielestä on helppoa..

Hyvännäkönen pirssi! Laitahan sisältä kuvia ja päältä lisää myös.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #5 : 31.05.2014, 08:02:23 »
Ilmastointihan tässä on mallia jälkiasennus, kun on ollut ilmeisen pihi ensiomistaja. Ajoneuvo otettu käyttöön 1/96 ja jo 7/96 on jälkiasennettu ilmastointi, ollut ilmeisesti kuuma :D

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #6 : 01.06.2014, 14:35:50 »
Eilen tulikin lukuisia tunteja asenneltua ahtopainemittaria, pähkäiltyä läpivientejä ja muuta. Vihdoin ja viimein sai vedettyä letkut kabiiniin, sekä asennettua mittarin nätisti hanskalokeroon, niin jo tänään se sitten kävi ihmeellisesti särisemään ja hajosi. Eipä vituttanut yhtään, onneksi sai takuuseen sitten uuden. Mittarihan oli AG:n Smoke sarjaa. Mihinkäs letkuun te muuten olette noita asennelleet?

Itse laitoin tuohon, olikohan aivan paska idea? Kuva napattu googlesta

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #7 : 01.06.2014, 20:26:42 »
Eilen tulikin lukuisia tunteja asenneltua ahtopainemittaria, pähkäiltyä läpivientejä ja muuta. Vihdoin ja viimein sai vedettyä letkut kabiiniin, sekä asennettua mittarin nätisti hanskalokeroon, niin jo tänään se sitten kävi ihmeellisesti särisemään ja hajosi. Eipä vituttanut yhtään, onneksi sai takuuseen sitten uuden. Mittarihan oli AG:n Smoke sarjaa. Mihinkäs letkuun te muuten olette noita asennelleet?

Itse laitoin tuohon, olikohan aivan paska idea? Kuva napattu googlesta
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Onko sulla ahtopainemittaria valmiina mittaristossa? Jos on, löytyy kuskin vasemman polven edessä, yhden paneelin takaa letku mittaristolle.  Siinä on vielä sopivassa jatko, jonka vaihtamalla t-haaraksi, saa helposti paineen mittarille.

Jos ei ole sitä mittaria, niin tuosta imusarjalta vaan jostain ja sieltä kuskin puolelta kumitutista kabiiniin.

Komea volvo sulla.


Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #8 : 01.06.2014, 22:32:11 »
Ei ole valmiina ahtopainemittaria. Kiitoksia :)

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #9 : 02.06.2014, 21:41:32 »
Tuli tänään sitten laiteltua se ahtopainemittari nätimmin ja parempaan paikkaan tuossa samalla, kun vaihtelin konehuoneeseen letkuja. Mikään ammattikoulumallin sata ruuvia ja keskelle kojelautaa -mallinen asennus ei tullut kuuloonkaan, koska eihän tämmöiseen pappakanttiin sovi moiset.

Tuli hetki mietittyä vaihtoehtoja ja vihdoin päädyin seuraavanlaiseen asennukseen:

Kuljettajan jalkatilan muovissahan on tuommoinen irroitettava palikka, jossa on moinen kolo


Sille vähän porakonetta ja dremeliä, mutta kuitenkin niin, että kaiken saa halutessaan palautettua orkkiskuntoiseksi. Tässä mallaillaan jo mittarikotelon jalkaa


T-haara ja letkut nätisti sukitettuna konehuoneen puolelle, niin ei loista kirkas aftermarket silikoniletku pahasti silmään


Ja tässä sitten asennus valmis ja mittari asennettu :)

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #10 : 02.06.2014, 22:12:59 »
Mä ainankin pamauttasin polven joka kerta tuohon mittariin. :2funny:

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #11 : 02.06.2014, 22:22:05 »
Mä ainankin pamauttasin polven joka kerta tuohon mittariin. :2funny:
No ei se kovin kaukana täälläkään ole, terveisin 198cm ;D Automaattiloota tosin auttaa tässä vähän. Enkä kyllä ole kovin tyytyväinen tähänkään asennukseen. Saisi olla jossakin vielä enemmän piilossa, mutta samalla helposti luettavissa. Olisikohan paha homma rakennella mittari tuon kuskin puhallinräppänän sisään?  :idiot2:

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #12 : 03.06.2014, 11:39:55 »
Saisi olla jossakin vielä enemmän piilossa, mutta samalla helposti luettavissa. Olisikohan paha homma rakennella mittari tuon kuskin puhallinräppänän sisään?  :idiot2:

Väsää se tuhkakuppiin.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #13 : 03.06.2014, 12:12:33 »
Väsää se tuhkakuppiin.
Paikkana ihan hyvä, muttei tule mahtumaan mitenkään silpomatta koko tuhkakuppia

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Tummansininen arkkupakastin - 945 Turbo
« Vastaus #14 : 03.06.2014, 13:00:17 »
Paikkana ihan hyvä, muttei tule mahtumaan mitenkään silpomatta koko tuhkakuppia

Joo ei mahdu ilman leikkelyä.  Itsellä on tekeillä ahto ja laajakaistamittarit tuhkakuppiin.  Purkuautosta lipastaa tuhkiksen, niin jää sitten ehjä itselle jemmaan.

 

Kulkukoira  Proturbo