Kysästääs uteliaisuuttaan että millasia öljynpaineita porukalla pyörii kuumana näissä tinakoneissa? Itellä ei öljynlämmölle ole anturia ollut koskaan kytkettynä, mutta nyt on paineista kolmen tinakoneen verran kokemusta, ja kaikissa on ollut suht matalat paineet verrattuna moneen muuhun moottoriin.
Eli kolmen tinamoottorin kokemuksella itsellä kaikissa ollut 5W-50 Comman Motorsport öljyllä ilman öljyjäähyä ajellessa kuumana paineet luokkaa 0.8bar @ 1000rpm, 2bar @ 2500rpm, 4bar @ 6000rpm, öljyjäähyn kanssa sit semmonen 0.5bar tähän lisää.
Kokeeksi ollut myös 10W-60 Valvolinen VR1 öljyä käytössä, ja sillä hiuksen hienosti ollut kuumana enempi painetta, ehkä luokkaa 0.2bar.
Sellainen hauska ominaisuus on myös esiintynyt kaikissa kolmessa että moottorijarrulla paineet kasvaa about 1bar verran mitä veto päällä. Öljypumpuista kuitenkin rataspesän pinnat siistit, välykset Alfamerin oppaan toleransseissa. Samaten laakerivälykset mitattu Plastigaugella.
Kaikki moottorit olleet hydenostajilla, vitosessa oli öljysumut toisin kuin näissä kahdessa B6254 lohkoon tehdyissä kutosissa. Paineet kuitenkin nyt kolmen moottorin kokemuksella käyttäytyneet ihan yks yhteen. Eikä ainakaan vielä ole laakeri- tai ahdinvaurioita ollut, tolla vitosella on uuden omistajan toimesta jo pari kolme kesää räpätetty menemään.
Toinen mitä kiinnostaisi tietää onko porukka muokannut noita takavedon öljypohjia / imuputkia kun kone on käännetty pystyyn? Imuputkea varmaan kannattais muokata hieman
