Futurez  Proturbo

volvo 360 jäärata-autosta Autoksi

  • 27 Vastauksia
  • 8207 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v-n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« : 26.04.2011, 23:24:22 »
Tossa kirjottelin aikasemmi pitkät tekstit mutta kaikki hävis... eli tollane 360 tuli ostettua jäälle. Auto oli käynyt katollaan, mutta mittarissa oli 202tkm ja volvon oma b200f tekniikka oli täydessä tikissä joten ajattelin vielä leimata sen.  tuulilasi oli rikki, katto ja kylki oli solmussa joten näytin vähän lekaa, sukset laitoin katolle siksi että huomio kiinnittyisi muualle kuin lommoihin  ;D tuulilasin löysin naapurin peltoautosta ja kolmenkympin pakkasessa sitten irrottelin sen..  no ei muutakun leimalle ja leima tuli, hauska oli talvella ajella.. jäällä ei käyty eikä enään käydäkkään.

Lumet suli ja ajattelin että jos tosta jonkunnäkösen lintan vielä tekis.. nettivaraosasta löytyi 360 volvo purettavana, josta ostin konepellin ja kuskin etusiiven. hiekkapellin tein hiasen sivuoven korjauspellistä :D se sattui hiekkapelliksi "heittämällä" ajattelin että mattamustaa päälle auto tonttiin ja sukset katolle.
Sitten selailin vähän nettiä ja v300m foorumilta löyty aikas hienoja volvoja joten ajattelin rakentaa tosta omastakin semmosen vähän matalemman ja massasta poikkeavan  8)
Ostin naapurista 340:sen peltoauton pois, josta otin katon pintapellin ja hitsailin omaan volvoon kiinni, madallusta tuli taakse palikoilla 3" ja eteen päädyin nettiä selailtuani yhteen doch sierran takajouseen, josta tuli sitten jouset molemmille puolille.. Autoa tuli rakennettua aamusta iltaan kuukauden päivät, koska pääsiäis ajoille oli päästävä.
Pellit alkoikin olla suht hyvässä mallissa jote pohjatyöt aloitettiin maalarin kanssa, ja niitä tehtiinkin jonkun aikaa :D
No viime viikon alussa koitti sitten se maalauspäivä, ja maalista tuli komea subarun tumma sininen..
Sitten alkoi kasaus melkomoisella tahdilla, joten kuvia ei kauheasti "ehtinyt" ottaa.
acs alkoi lähestyä kovaa vauhtia, ja lauantaina oli tarkoitus lähteä.. perjantai yönä vielä rälläköitiin takaiskareiden alakiinnikkeistä tavaraa pois että vanteet mahtuvat pyörimään.. ihan normi renkaanvaihto siis  :buck2:  vanteitakin tuli hinkattua pitkään, koska ne oli melko hapettuneet ja maalit oli lohkeilleet.. reunat kiillotin niistä ja perjantaina päivällä maalari veti väriä keskiöihin.
no lauantai aamuna päästiin sitten reissuun ja auto pelasi moitteitta savitaipale-helsinki-savitaipale reissun, mitä nyt montuissa renkaat vähän kahnutti kaareen..
Eilen vedin takavalot punaiseksi ja tänään otin vetokoukun pois, lehtijouset pitäisi laikata tosta varaosa autosta pois ja tehdä tuplalehdet niin ei enää pitäis takarenkaitten ottaa koteloihin tai kaariin. tarkoituksena olis myös talvella päivittää tekniikkaa ja tehdä sisusta ulkoasun kanssa samalle tasolle, mutta siitä sitten enemmin. tänä kesänä tulee varmaan eteen vielä rakenneltua säädettävää alustan palikkaa jotta autoa sais vielä vähän matalemmaks..

tossa ois linkki kuviin http://kuvablogi.com/blog/33295/1/

« Viimeksi muokattu: 27.04.2011, 09:59:54 kirjoittanut v-n »

Poissa v-n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #1 : 27.04.2011, 15:57:42 »
nyt on valot punaset ja koukku poistettu.. kuvia linkissä  8)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3255
  • Boxy, but good
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #2 : 27.04.2011, 19:14:37 »
Aikamoinen tarina mutta piru kun se onkin siisti sika  S* Pientä piristystä vaan pellin alle, esim fööniä  V:>
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 991
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #3 : 27.04.2011, 23:37:16 »
Ihan pirtsakanvärisen siistin pelin oot ruttuläjästä saanu, plussat siitä!

Ei sattuis oleen just 4D sedanin (eli tollasen ku sulla) mahdollisimman ruosteetonta takalokaria ylimääräsenä?

Mul on kokonainen kori, mut siihen on vaihdettu takalokarin kaari, ja sekin on hapettunu. Projektiautossa tuo vasen takalokari on ollu 23cm sisällä, kun jotain 5-6v sitten kaadoin sillä talvisladissa lyhtypylvään. :P
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1458
    • That´s me!
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #4 : 28.04.2011, 00:00:13 »
Nättiä on!  :)
Ei toi taustalla näkyvä viininpunainen paku ole sattumalta Junnikkalan Jussin auto?

Poissa v-n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #5 : 28.04.2011, 08:05:20 »
Aikamoinen tarina mutta piru kun se onkin siisti sika  S* Pientä piristystä vaan pellin alle, esim fööniä  V:>

kiitos   :) litratilavuus pitäis nousta 2.3 harkinnassa vielä että vapari vai turbo.. tarvis vaan tota rahaa olla ennenku tekniikkaa alkaa rakentaa..

Poissa v-n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #6 : 28.04.2011, 08:07:43 »
Ihan pirtsakanvärisen siistin pelin oot ruttuläjästä saanu, plussat siitä!

Ei sattuis oleen just 4D sedanin (eli tollasen ku sulla) mahdollisimman ruosteetonta takalokaria ylimääräsenä?

Mul on kokonainen kori, mut siihen on vaihdettu takalokarin kaari, ja sekin on hapettunu. Projektiautossa tuo vasen takalokari on ollu 23cm sisällä, kun jotain 5-6v sitten kaadoin sillä talvisladissa lyhtypylvään. :P

varaosa-auto on samalla korilla eli löytyy. pitää ottaa siitäki kuvia niin näet minkäläisen slaissin haluat :D

Poissa v-n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #7 : 28.04.2011, 08:08:43 »
Nättiä on!  :)
Ei toi taustalla näkyvä viininpunainen paku ole sattumalta Junnikkalan Jussin auto?

Kiitos ja ei ole Jussin  8)

Poissa v-n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #8 : 28.04.2011, 08:33:00 »
Minkäläisia vaihdelaatikkoja tämmösiin on laitettu? sjs osaa varmaan kertoa pemarin lootasta?

2.3 turbo olis suunnitelmissa varmaankin, ja pitäis saada autosta semmonen että sillä pystyy normaalisti ajelemaankin  :D

lukkoakin tarvis, mutta ei kemppiä.. bmw? vai onko valmiina volvoon?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #9 : 28.04.2011, 10:31:25 »
Komee väri, olis sillon männävuosina vaan omakin sika pitäny tollaseks maalata  S*
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 991
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #10 : 28.04.2011, 11:42:28 »
Minkäläisia vaihdelaatikkoja tämmösiin on laitettu? sjs osaa varmaan kertoa pemarin lootasta?

2.3 turbo olis suunnitelmissa varmaankin, ja pitäis saada autosta semmonen että sillä pystyy normaalisti ajelemaankin  :D

lukkoakin tarvis, mutta ei kemppiä.. bmw? vai onko valmiina volvoon?
Tuo kori on 99% varmasti vähäpäästöinen, jos kerran on B200F, eli ainoa turbolvolvon moottori jonka saat asentaa on B230FK 940 1995-1998 mallisesta volvosta. Täyttää päästörajat (=kattikone) ja menee tehorajoihin (115hv+20% = 138hv, B230FK = 135hv). B230FT on sama kone, mutta eri hukkiksen kello, 165hv, sitä et saa asentaa. Tarvitset B230FK luovuttaja-autosta paperit ja moottorin ostokuitin. FK koneesta saat tarpeeksi tehoa, 400hv avaamatta moottoria.

Vakio voimansiirto kestää 270-300hv, tai oikeammin 420Nm vääntöä. Esim. pulttaamalla B230FK koneeseen mitsin 19T ahtimen ja vaihtamalla suuttimet+cooleron ja tekemällä 3"->2,5" putkiston saat tuon tehomärän.

Omassa raaserissa kesti 2,5L 16v turbokoneella 0,8bar ahtoa (280hv/440Nm tehoarvio) hyvin vakio voimansiirto, ja auto liikkui riittävästi. Nälkä kasvoi, ja ajettiin E85:sella ja 1,4bar ahdoilla ni vakioloota antautui heti 3/5 vaihteilla vedätettäessä. Nyt paikallaan BMW E36 325TDS ZF loota ja 2,56 välitteinenTYP188 perä torsen-lukolla. Nuo kestää hyvin 400hv+, ja hintaa tulee osille sellanen 1000e. Siihen littupyörä koneistettuna SRE765 asetelmalle, ni hintaa tulee 600e nurkilla lisää. Ei ole halpaa. Eli aja vakio voimansiirrolla.

Kemppilukkoa en suosittele käyttöautoon, vetarit ja vetarinlaipat katkeaa.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa v-n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #11 : 28.04.2011, 13:23:10 »
Tuo kori on 99% varmasti vähäpäästöinen, jos kerran on B200F, eli ainoa turbolvolvon moottori jonka saat asentaa on B230FK 940 1995-1998 mallisesta volvosta. Täyttää päästörajat (=kattikone) ja menee tehorajoihin (115hv+20% = 138hv, B230FK = 135hv). B230FT on sama kone, mutta eri hukkiksen kello, 165hv, sitä et saa asentaa. Tarvitset B230FK luovuttaja-autosta paperit ja moottorin ostokuitin. FK koneesta saat tarpeeksi tehoa, 400hv avaamatta moottoria.

Vakio voimansiirto kestää 270-300hv, tai oikeammin 420Nm vääntöä. Esim. pulttaamalla B230FK koneeseen mitsin 19T ahtimen ja vaihtamalla suuttimet+cooleron ja tekemällä 3"->2,5" putkiston saat tuon tehomärän.

Omassa raaserissa kesti 2,5L 16v turbokoneella 0,8bar ahtoa (280hv/440Nm tehoarvio) hyvin vakio voimansiirto, ja auto liikkui riittävästi. Nälkä kasvoi, ja ajettiin E85:sella ja 1,4bar ahdoilla ni vakioloota antautui heti 3/5 vaihteilla vedätettäessä. Nyt paikallaan BMW E36 325TDS ZF loota ja 2,56 välitteinenTYP188 perä torsen-lukolla. Nuo kestää hyvin 400hv+, ja hintaa tulee osille sellanen 1000e. Siihen littupyörä koneistettuna SRE765 asetelmalle, ni hintaa tulee 600e nurkilla lisää. Ei ole halpaa. Eli aja vakio voimansiirrolla.

Kemppilukkoa en suosittele käyttöautoon, vetarit ja vetarinlaipat katkeaa.


Isot kiitokset tieto paketista  :P
Tollanen 230fk oli suunnitelmissakin jos jostain saisi vaikka kolaroituna koko auton, niin veisi moottorin sähköineen ja apulaitteineen, loppu sitten vaikka osina.
oli tosiaan mielessä että maltillisilla ahdoilla se 200-250hv
ja vakio voimansiirto mutta mistä sen lukon saisi perään? kemppilukko ei tosiaan sovellu omastakaan mielestä tarkoitukseen..
tossa ens kuussa alkaa työt nii jos talvella olisi varaa käydä tekniikanluovuttajaa metsästämään, saisi taas kesäksi ajoon  ::)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1197
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #12 : 28.04.2011, 23:34:49 »
Huhhuijaa, olipa komia 300:nen! Tosi siistin näköinen. Täytyy omakin nyt viimein madaltaa kun tuon näin :pomo: Pitää pistää itsekkin sierran takajouset hankintaan.  ;) Olen myös kaavaillut korisatsin tekoa kuidusta, volvo GLT:n tapaiset, etu ja takahelmat menee lähiaikoina vaihtoon.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2011, 23:38:11 kirjoittanut Customer »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3255
  • Boxy, but good
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #13 : 28.04.2011, 23:38:57 »
Tuo kori on 99% varmasti vähäpäästöinen, jos kerran on B200F, eli ainoa turbolvolvon moottori jonka saat asentaa on B230FK 940 1995-1998 mallisesta volvosta. Täyttää päästörajat (=kattikone) ja menee tehorajoihin (115hv+20% = 138hv, B230FK = 135hv). B230FT on sama kone, mutta eri hukkiksen kello, 165hv, sitä et saa asentaa. Tarvitset B230FK luovuttaja-autosta paperit ja moottorin ostokuitin. FK koneesta saat tarpeeksi tehoa, 400hv avaamatta moottoria.
Tuota tuota, eri voimansiirrolle tyypitetty tuo B230FK eli riippuu katsurista antaako vaihtaa koneen  ::) Laillisesti ei mutta.. kannattaapi selvittää ennenkun vaihtaa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa v-n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 360 jäärata-autosta Autoksi
« Vastaus #14 : 29.04.2011, 12:43:40 »
Tuota tuota, eri voimansiirrolle tyypitetty tuo B230FK eli riippuu katsurista antaako vaihtaa koneen  ::) Laillisesti ei mutta.. kannattaapi selvittää ennenkun vaihtaa.

Laillisesti..  :D eikun pitää Selvittää asiaa kunhan tulee ajankohtaiseksi..  Isäukon autoja pitää kuitenkin lähes viikottain leimalla käyttää, ja on tuttuja inssejä niin uskoisin ettei ongelmaa ole  :)

Kyllä sen sinne kuitenki jollai konstilla saa..

 

Carwist  Race.fi