Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B30E tehot kateissa

  • 9 Vastauksia
  • 3429 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Koston Kierre

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • 164E ja V90
B30E tehot kateissa
« : 16.06.2014, 18:04:55 »
Mun 164E on alkanu koirimaan, ei jaksa kulkea kuin hätnäppää sataa ja kun polkee kaasua niin meinaa nykiä ja juuri muuta ei tapahdu kuin ääni kovenee. Tasakaasulla pelaa ihan nätisti tonne 80 vauhtiin asti mutta bensaa ryystää silti 15 sadalle. Oisko vinkkiä että mistä päin pitäis alkaa vikaa hakemaan?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: B30E tehot kateissa
« Vastaus #1 : 16.06.2014, 18:26:49 »
Lähetin yyveen.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: B30E tehot kateissa
« Vastaus #2 : 16.06.2014, 19:25:09 »
Bensalinjan tarkastamisesta lähtisin, eka pumpun ja suodattimen kunto ja sit tankki ja suuttimet. Kaasun asentotunnistin (vai mikä se on) kenkkuilee yleensä muulla tavoin. Jakajaankin kannattaa kurkata ja putsailla, mutta bensaviaksi tällä kuulolla veikkaan. ;D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Koston Kierre

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • 164E ja V90
Vs: B30E tehot kateissa
« Vastaus #3 : 03.07.2014, 16:45:07 »
Volvolla oli sittenkin hengenahdistus, pakoputkisto oli tukossa. Vaiva korjaantu kun se vaihdettiin ja nyt wanha rouva tietää että mihin päin lähetään kun painaa pedaalin lattiaan.

Poissa jazz58

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: B30E tehot kateissa
« Vastaus #4 : 18.07.2014, 05:19:26 »
Pakoputki tukossa? Pakko kysyä, että mistäköhän moinen mahtaa johtua - kun en ole koskaan kuullut vastaavaa.
Tosin oma Amazon  kävi liian rikkaalla ties kuinka kauan (co 9.41). Kaasarin vaihdon/kunnostuksen jälkeen vetää paljon paremmin ja ottaa kierroksia.
 Tämän takia olen tilannut uuden takapöntön, ajatellen josko sekin olisi hieman tukossa. Rikkaalla käymisen takia. Tuon jälkeen pitää vielä käydä mittauttamassa päästöt uudestaan.

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: B30E tehot kateissa
« Vastaus #5 : 18.07.2014, 12:21:55 »
Mulla lähti villat komeena pilvenä ku meinas mennä tukkoon..
940 classic

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: B30E tehot kateissa
« Vastaus #6 : 18.07.2014, 19:34:55 »
Pakoputki tukossa? Pakko kysyä, että mistäköhän moinen mahtaa johtua - kun en ole koskaan kuullut vastaavaa.
Yleensä vika on siinä et vaimentimen kuoret kestää pidempään kuin sisuskalut, joilloin vaimentimen sisällä väliseinät, putkenpätkät ja vaimenninvillat murenevat ja  kietoutuvat sekamelskaksi joka mm.

- voi tukkia koko putken
- kuristaa virtausta ja pudottaa tehoa
- karisee pitkin tienoota huomaamatta( vain ääni kovenee pikkuhiljaa)
- roikkuu putken päästä semmoisena  "ketunhäntänä" jota voi ajankulukseen nyppiä pois

Poissa Koston Kierre

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • 164E ja V90
Vs: B30E tehot kateissa
« Vastaus #7 : 11.08.2014, 15:02:10 »
Luulisin että oli päässyt käymään juurikin yllä kuvatulla tavalla eli että (luultavasti viimeinen) vaimennin oli sortunut sisältäkäsin ja mennyt osittain tukkoon.

Poissa jazz58

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: B30E tehot kateissa
« Vastaus #8 : 12.08.2014, 21:05:43 »
Odottelen tässä Amazoniin takapönttöä, ollut autossa kiinni 10 vuotta - ei vaan millään näy hajoamisen merkkejä, ulospäin. Vielä kun on muutaman vuoden käynyt aika rikkaalla, tiedä mitä sisällään pitää.

Poissa Tomba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: B30E tehot kateissa
« Vastaus #9 : 08.10.2014, 09:49:46 »
Jep, aikoinaan työkaveri osti tarvikepöntön 240:seen taakse, poikittainen siis. Sehän ei lämpene kovin paljoa kaupunkiajossa, joten vettä sinne kehittyy helposti. Vuoden meni ja sitten ei auto meinannut kulkea mihinkään. Uusi pönttö ja taas mentiin  :)
S60 2.5T Chromium 2005
V50 2.0 2000
Zündapp Combinette S 423, 1958

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron