Race.fi  Puotilan autokorjaamo

240 jarrut hukassa

  • 16 Vastauksia
  • 5559 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Räkis

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
240 jarrut hukassa
« : 18.06.2014, 11:48:46 »
Eli käytin molemmat etusatulat irti isomman remontin yhteydessä. jonka jälkeen tietenkin ilmasin kaikki jarrut. no eipä ollu jarruja poljin painuu suoraan pohjaan. vaihdoin pääsylinteriin tiivisteet ja ilmasin ei vaikutusta poljin edelleen pohjaan. erikoista on se kun auto ei ole käynnissä poljin on pehmeä ja kun auto on käynnissä ni poljin on kivikova. kuitenkin ennen remppaa jarrut oli erittäin hyvät.

Kaikki apu tarpeen.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrut hukassa
« Vastaus #1 : 18.06.2014, 15:05:27 »
Eli käytin molemmat etusatulat irti isomman remontin yhteydessä. jonka jälkeen tietenkin ilmasin kaikki jarrut. no eipä ollu jarruja poljin painuu suoraan pohjaan. vaihdoin pääsylinteriin tiivisteet ja ilmasin ei vaikutusta poljin edelleen pohjaan. erikoista on se kun auto ei ole käynnissä poljin on pehmeä ja kun auto on käynnissä ni poljin on kivikova. kuitenkin ennen remppaa jarrut oli erittäin hyvät.

Kaikki apu tarpeen.
en nyt tiiä onko tästä apua, mutta ilmasitko jarrut korjausoppaan neuvomalla ns oikealla tavalla vai normaalisti ja semmonen tuli mieleen, että onhan etusatulat oikein päin.
korjausoppaan ilmausjärjestys:
1  Vasen takapyörä
             2 Vasen etupyörä ylempi sisempi
            3 Oikea etupyörä  ylempi sisempi
            4 Oikea takapyörä
            5 Oikea etupyörä ulompi
            6 Oikea etupyörä alempi sisempi
            7 Vasen etupyörä ulompi
           8  Vasen etupyörä alempi sisempi
ja topic mistä itelle on ollut joskus apua jarrujen ilmauksessa http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5885.15

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1295
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrut hukassa
« Vastaus #2 : 18.06.2014, 15:26:43 »
Itse kun jarruletkuja, putkia tai satuloita vaihtanut, niin aina laittanut heti kumitulpan putken päähän, ettei järjestelmä pääse tyhjenemään. Sitten kun ilmannut satulan, niin laittanut pikkasen ilmaruuvit auki ja antanut hissukseen tulla ilmat/nestettä ulos. Paljon ollut palstalaisilla ongelmia yleensäkin 240 jarrujen ilmauksen suhteen.

Poissa Räkis

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrut hukassa
« Vastaus #3 : 18.06.2014, 15:31:04 »
Kyllä juuri noin se tehtiin.

Nyt heräsi lisää kysymyksiä. Eli auto seisoi yön parkkarilla nyt kun lähdin liikenteeseen jarut toimi moitteetomasti, noin 20km ajon jälkeen hävis jarrut kokonaan.  hetken päästä rupes taas toimimaan erittäin huonosti ei mene lukkoon edes soralla. putke eikä letkut vuoda

Mikä ihemeen sairaus tuon aiheuttaa.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrut hukassa
« Vastaus #4 : 19.06.2014, 15:40:48 »
Eipä taida auttaa kun ilmata uudestaan. Jotkut on kuluttanu jopa päivän ilmaamiseen.
V70 TDI

Poissa Räkis

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrut hukassa
« Vastaus #5 : 19.06.2014, 16:54:55 »
No ite ilmaillu nyt neljäpäivää ilman tulosta. ja ilmaa ei tule vaikka kuinka yrittää.

Näitä 240 volvoja ittellä ollu jo pirun monta ja koskaan ei ole ollut näin vaikeeta saada jarruja.

Nyt alkaa loppuman ymmärrys tämän yksilön kohdalta.

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: 240 jarrut hukassa
« Vastaus #6 : 13.12.2014, 19:27:28 »
Jatkan tähän. Eli ongelmana myöskin 240 jarrut, insinööri otti satulat irti ja kaikki järjestelmän mehut valuivat pois. Nyt melkein vuoden seisomisen jälkeen laitettu satulat takaisin ja kokeiltu ilmata, ei tulosta.

Oikea takapiiri ja molempien etusatuloitten alempi sisemmästä nipoista ei lennä mehu hyvin aukastaessa ja poljin ei mene pohjaan nipat auki ollessa, paitsi heikosti etusatuloissa.

Onko pääsylinteristä tiivisteet kuivanut vai jakotukki jumissa/kuivanut tiivisteet.

Kysyn täällä varmuuden vuoksi jos on jollakin sama vika ollut ennen kuin vaihdan kaikki osat ja teen turhaa työtä. Kaikki satulat huollettu ja vaihdettu tiivisteet. Takana kaikki jarrulinjat uudet.

Ilmausta on kokeiltu perinteisellä tavalla, alipaineella ja paineilmalla.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2014, 22:36:45 kirjoittanut Shikaka »

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrut hukassa
« Vastaus #7 : 14.12.2014, 10:17:56 »
Tuskinpa tästä apua on, mutta itse kun vaihdoin 244een etusatulan, ja järjestelmä oli tyhjänä, niin eka ei meinannut saada ilmattua, kun ei tullu nestettä pihalle. Nesteet sain pihalle vasta sillain, että poljin poljinta ilmausruuvit auki, sit kun se lähti ns virtaamaan, niin sit sain ilmattua hyvin :pomo:

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrut hukassa
« Vastaus #8 : 14.12.2014, 12:17:02 »
Onhan nyt muistettu ruuvata irti se jarruputkien jakoblokin anturi tai tappi johon muistaakseni menee johto? Jos toisesta jarrupiiristä pääsee nesteet pihalle niin sen jakoblokin sisällä oleva mäntä menee toiseen laitaan ja se tappi lukitsee sen männän paikalleen, tällöin ei toiseen piiriin pääse jarrunestettä ollenkaan.
Näin ainakin muistelen olleen mun vanhassa -76 245:ssa.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Retro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrut hukassa
« Vastaus #9 : 14.12.2014, 16:38:25 »
Itse käynyt läpi samat taistelut 240 jarrujen kanssa. Pääsylinteriin on saattanut jäädä ilmaa joka ei aina valuttamalla poistu. Jos sinulla on vanhat ETUjarrupalat tallella niin talttaa niistä jarrupinta pois ts niin että pelkät metallilätkät jää jäljelle ( paksuus n 5mm ). Sitten vain lähemmän pyörän paikalle paikalleen ja poljinta painamaan niin että männät tulee täysin ulos. Sitten esim siirtoleukapihtien avulla  jarrusatulaan tukemalla painat painat männät takaisin räväkästi, niin että oikein jarrunestesäiliössä purskahtaa ( ilma tulee ulos ) Näin itsellä taistelu viimein päättyi ja jarrut viimein löytyi. Tzekkasitko että jarrutehostimen tangon ja pääsylinterin päähän jäi pieni välys, että männät ( etu ja toisio ) pääsee täysin palautumaan taaten jarrunesteen tasausreikien avautumisen.

Poissa Kuutoshullu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrut hukassa
« Vastaus #10 : 14.12.2014, 22:00:00 »
Pikku muistutus että jos vaihtaa/ ottaa kaikki satulat vekeen niin kannattaa katsoa että myös tulee oikein päin takaisin meinaan ne saa myös väärin asennettua.... Nm kokemusta on ja silloin on mahdontota saada ilmat pois...  :2funny:
Jotain romuja vaan yritetään... Dodge Lancer vm 62...

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2437
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: 240 jarrut hukassa
« Vastaus #11 : 17.12.2014, 01:44:08 »

Helppo niksi!

Jarrusatuloita vaihdatte yms... Jarrupolinpohjaan, vaikka lankku siihen penkin ja polkimen väliin nii jarrunesteet eivät valu yhtikäs mihinkään sieltä pääsylinteri paketista, eikä valuttele avonaisesta letkustakaan.

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: 240 jarrut hukassa
« Vastaus #12 : 26.12.2014, 19:06:40 »
Löytyihän ne jarrut. Jakotukissa oli joku häiriö. Otin irti jakotukista toisen päädyn kun toista en saanut millään auki. Tulpan ollessa auki painelin jarrua kunnes poksaus kuului ja lensi osat tukista, laitoin osat takaisin niin jarrut tuli takaisin kun lähti ilmaamaan. Ilmeisesti siis mäntä jumissa. Tuota minäkään en ymmärrä miksi jakotukilla oleva anturi pitäisi irrottaa. Aloin ilmaamaan kun mittaristossa oleva vikavalo ei pala eli siis silloin jakotukin mäntä on keskellä. Ja ilmaus tapahtui laskemalla omalla paineella niistä nipoista joista ei mehua tullut ja siihen perään perinteisellä tavalla apumiehen kanssa.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrut hukassa
« Vastaus #13 : 26.12.2014, 19:14:28 »
Tässä olis myös hyvä FAQ aihe jos joku viitsii koota kaikki yhteen. Nytkin kaksi jarrutopicii auki. Ei oo moderaattoreiden tehtävä vaan kuka vaan ehtii nii voi koota näistä jutuista kasaan.
V70 TDI

Poissa -SaPo-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarrut hukassa
« Vastaus #14 : 27.02.2015, 14:35:34 »
Jatketaas vanhaan aiheeseen, Volvo rupeaa olemaan jarruja vaille katsastuskunnossa, tuli purettua 1,5 vuotta sitten auto osiksi hitsaushommaa varten. Nyt jarruputkien teko edessä, vanhat putkien liittimet pyöreitä ja umpiruosteisia joten päätin vetää kaikki linjat uusiksi. Vaan ei tullut kuvaa otettua miten putket sijaitsevat siinä jakotukissa, tehostajalta tulee kaksi putkea, mihin reikiin ne kuuluu, takajarruillehan on vain kaksi lähtöä, tuleeko ne tehostajan putket samaan riviin? Entä minkä niminen palikka se takapenkkien alla oleva osa, jarruputkissa?
240 B200K.
Takaveto, onko se joku ruotsalainen seuraleikki?

 

Proturbo  Autodiagnoosi