RallyBaron  Samppasport

V70 -02 tärisee 140km/h-->

  • 34 Vastauksia
  • 14027 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #15 : 23.11.2011, 22:14:46 »
Renkaan kantavuus ja nopeusluokat ovat riittävät. Kävin painottamassa uudelleen, vaîtovat kaikkiin painot! Anyway tuo ei auttanut. Mites renkaan pystyheitto? Joka renkaassa sitä on, maksimissaan 3mm. Mikä siinä on ns. Toimenpideraja?
Jaa, että renkaassa pystyheittoa noin 3mm  8) mitkähän renkaat ovat ? aasianrenkaatko ?
Tuollaisia en edes ajattelisi laittaa autooni kiinni  8)
Pystyheitto on ainakin aasian renkailla enemmän totuutta, kun tiedettä,,,niillä renkailla ei tee mitään  8)
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa säätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #16 : 23.11.2011, 22:57:18 »
ihan on/oli tm:n voittajat. Continental premium contact 2..

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #17 : 24.11.2011, 17:38:16 »
ihan on/oli tm:n voittajat. Continental premium contact 2..
No joohan on,,,tuota pystyheittoa kun tasapainottamalla ei pois saa  8)
Pitääkin välttää kyseisiä renkaita, jos selkäheitto on 3mm:n luokkaa.
Mutta, kyllä nuo tärisee jo alemmillakin nopeuksilla.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2011, 17:40:38 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #18 : 24.11.2011, 23:54:14 »
Moi!
Rengas paine on liian suuri joustaa vähemmän, laskisin sinuna paineet 2.5 bar.

No ei kyllä ole! itse en aja alle 3,0bar paineilla edes talvella (Hakkapeliitta R)... jarrulevyt, tai sitten sinun renkaat on runkovikaset...
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #19 : 25.11.2011, 00:33:14 »
No ei kyllä ole! itse en aja alle 3,0bar paineilla edes talvella (Hakkapeliitta R)... jarrulevyt, tai sitten sinun renkaat on runkovikaset...

Jos on oikeinkin leveä ja matala kummi, niin sitten lähellä kolmea on jo varmaan hyvä, mutta "perus" kokoiselle renkaalle tuo on kyllä jo tosi kova paine.
Kukin toki aina tykkää vähän eri paineista, toiset tykkää kovasta ja toisen pehmeästä, toikin on melkeen enemmän makuasia juttuja.
Renkaan kulumisen kannalta optimi paineita on varmaankin tosi vaikea löytää, sama paine kun ei todennäköisesti ole vaikutukseltaan täysin sama toisessa renkaassa, siis reunalta vs. sivuilta kulumiseen

Poissa S 80 TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • Tie tähtiin kulkee kärsimysten kautta!
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #20 : 25.11.2011, 08:14:09 »
Onkos täällä kukaan pohtinut tärinän aiheuttajaksi vetoakseleita.....?
S80 -00 2.5D +635 000
200SX S13 -89 Sutii ihan kaasulla...
Carina E 1.6 -95

Poissa säätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #21 : 25.11.2011, 13:18:05 »
please, unohtakaa se paine, pointti oli, että korkempi paine-->tärisee enemmän.

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #22 : 25.11.2011, 16:13:07 »
Onkos täällä kukaan pohtinut tärinän aiheuttajaksi vetoakseleita.....?
Täällä tuli sama mieleen.

Oma S60 täristi kesällä n. 100km/h vauhdeissa, ja tasapainotusten, uusien soviterenkaiden jälkeen syy oli vetoakselistossa (myös kolinaa oli - yllätysyllätys) - vasen-ja oikea vetoakseli uusiin. Keskustelua oli tuossa oman Volvon topicissakin, eli täällä. Skrollaa alaspäin. Tuossa on oikeanpuoleisesta vetoakselistosta myös kuvatus.
Volvo S90 D4 A Business Inscription '18

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #23 : 25.11.2011, 16:38:10 »
Jos on oikeinkin leveä ja matala kummi, niin sitten lähellä kolmea on jo varmaan hyvä, mutta "perus" kokoiselle renkaalle tuo on kyllä jo tosi kova paine.
Kukin toki aina tykkää vähän eri paineista, toiset tykkää kovasta ja toisen pehmeästä, toikin on melkeen enemmän makuasia juttuja.
Renkaan kulumisen kannalta optimi paineita on varmaankin tosi vaikea löytää, sama paine kun ei todennäköisesti ole vaikutukseltaan täysin sama toisessa renkaassa, siis reunalta vs. sivuilta kulumiseen
No, sehän on selvä juttu, että jos on matala profiili renkaassa, niin sillon on paineetkin kovemmat, ja täristys epätasaisuuksilla sen mukainen.  ;)
Ittellä on kesikset 225/45 R 17 ja paineet renkaassaa 2.7 kuluu tasaisesti, mutta,,on toki tuota kovuuttakin mukana.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #24 : 25.11.2011, 19:26:28 »
noniin, jatketaas aihetta 30tkm jälkeen
Jarrulevyjen heitot on maksimirajoilla, eessä 0.04mm ja takana 0.08mm. Ratti kyllä tärisee kovasti 120km/h kun nykäsee jarrua. Muuten ei haittaa, mut voiko tollanen heitto tosiaan täristää rattia ilman jarruun koskemista?
kun kerran väljät osat on vaihdettu ja pyörät suunnattu.
voisiko jarrupala laahata levyyn, toimiiko jarrumännät herkästi jotta palat eivät ota kiinni jarrulevyyn ajaessa?
vanteet asettuu hyvin keskiöihin?

Poissa säätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #25 : 25.11.2011, 21:20:43 »
kun kerran väljät osat on vaihdettu ja pyörät suunnattu.
voisiko jarrupala laahata levyyn, toimiiko jarrumännät herkästi jotta palat eivät ota kiinni jarrulevyyn ajaessa?
vanteet asettuu hyvin keskiöihin?

Orkkis vanteet, ei likaa/töhnää välissä. Eikä levyt lämpene niinkun kunnolla laahatessa tekis.

Voisko muuten vetarin tukilaakeri tollasta tehä? Ei sieltä kyllä mitään ylimäärästä kylläkään kuulug

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #26 : 25.11.2011, 21:28:37 »
jos kerran vanteet/renkaat on 100% tasapainossa, ja rengas ei ole runkovikainen, niin ei vika "oikein" voi olla kuin veto akselissa, ja sen tasapainoituksessa...
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #27 : 25.11.2011, 23:20:15 »
Orkkis vanteet, ei likaa/töhnää välissä. Eikä levyt lämpene niinkun kunnolla laahatessa tekis.

Voisko muuten vetarin tukilaakeri tollasta tehä? Ei sieltä kyllä mitään ylimäärästä kylläkään kuulug
Niin, yhä edelleenkin, niinkuin kerroit, renkaassa on 3mm selkäheittoa,,,,,, ::) ei ihme jos täristää, ja kun kauan täristää alkaa nivelet/puslat antautumaan, ja sitten ei pirullakaan selvitä mistä johtuu.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #28 : 26.11.2011, 09:58:21 »
Aja Volvolle tai muuanne tarkastuttamaan Volvosi, ettei tarvitse arvuutella enempää.
Volvo S90 D4 A Business Inscription '18

s73

  • Vieras
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #29 : 26.11.2011, 12:10:07 »
onko renkaiden paikkaa kokeiltu vaihtaa, edestä taakse?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy